Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















7 Ιουν 2020

39 κρούσματα τροχαίων τραυματισμών με εγκατάλειψη το πρώτο πεντάμηνο του 2020

Στη χώρα μας η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου εξακολουθεί πάντα να θεωρείται πλημμέλημα και οι οδηγοί που την διαπράττουν (ολοένα αυξανόμενοι) να επιβραβεύονται: να αφήνονται αμέσως ελεύθεροι, αν εντοπιστούν, και να μη τους στερούν την άδεια οδήγησης τους. Τυπικά όποιος τραυματίσει άνθρωπο σε τροχαίο έχει την υποχρέωση να παραμείνει στο σημείο, να βοηθήσει το θύμα και να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές (ΕΚΑΒ, Τροχαία). Αλλά αν δεν το πράξει και αφήσει το θύμα του αβοήθητο και δεν ειδοποιήσει κανένα «τιμωρείται» με φυλάκιση έξι μηνών (αναστολή ή εξαγορά) και τρίμηνη αφαίρεση της άδειας οδήγησης (μετά 8ετια –όταν η υπόθεση τελεσιδικήσει).
Ξεκινήσαμε εδώ και χρόνια μια καμπάνια για να καταργηθεί το περίφημο άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που παραβιάζει την ισονομία, αντιμετωπίζει με ιδιαίτερα ευνοϊκό τρόπο τους οδηγούς που εγκαταλείπουν τα θύματα τους (συγκριτικά με όποιον κάνει το ίδιο αλλά όχι οδηγώντας)  που θεσπίζει την ατιμωρησία και προάγει την αλητεία και τον φιλοτομαρισμό στο δίκτυο της κυκλοφορίας. (ΕΔΩ).
Αποδείχτηκε πως τελικά είμαστε πολύ αφελείς θεωρώντας ότι ένας τέτοιος στόχος είναι  εφικτός αρκεί να υπάρχει ενημέρωση και μια σχετική πίεση. Ενημερώθηκαν οι πάντες και πιέσαμε όσο μπορούσαμε αλλά το βουνό δεν μετακινείται!
Πολιτική και Δικαστική Εξουσία «φυλάττουν Θερμοπύλες…».
Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα απευθυνθούμε στην Τροχαία ζητώντας να συμπεριλαμβάνονται τα περιστατικά εγκατάλειψης σε ειδική ενότητα στα στατιστικά που ανακοινώνει.
Στο μεταξύ θα εξακολουθήσουμε να δημοσιοποιούμε τα περιστατικά που πέφτουν στην αντίληψη μας, χάρις κυρίως στον επαρχιακό τύπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που εξακολουθούν να θεωρούν απαράδεκτο το γεγονός της εγκατάλειψης τραυματία. Καλούμε κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει στη συγκρότηση ενός ανεξάρτητου παρατηρητηρίου για το Τροχαίο & Εγκατάλειψη,
39 κρούσματα τροχαίων τραυματισμών με εγκατάλειψη το πρώτο πεντάμηνο του 2020.
Παρά τα περιοριστικά μέτρα που ίσχυσαν στην κυκλοφορία για 2 περίπου μήνες και παρά το γεγονός πως το ίδιο διάστημα δεν λειτούργησαν καταστήματα που σερβίρουν αλκοόλ, ο συνολικός αριθμός κρουσμάτων τροχαίων με εγκατάλειψη είναι ιδιαίτερα υψηλός το πρώτο πεντάμηνο του 2020.
Το σύνολο των συμβάντων είναι τουλάχιστον τριανταεννέα (39) (τόσα μπορέσαμε να εντοπίσουμε).
Το σύνολο των θυμάτων σαρανταδύο (42) ενώ το σύνολο των νεκρών δώδεκα (12).
Οι 39 δράστες στην συντριπτική τους πλειοψηφία ήταν Οδηγοί ΙΧ=37 ενώ οι υπόλοιποι ήταν Οδηγοί μοτοσικλέτας= 2
Τα 42 θύματα στο μεγαλύτερο ποσοστό ήταν: Πεζοί=20, Οδηγοί & επιβάτες μοτοσικλέτας=15  ενώ σε μικρότερο ποσοστό ακολουθούν οι Οδηγοί & επιβάτες ΙΧ=5 και οι Ποδηλάτες=2.
Στους 12 νεκρούς περιλαμβάνονται: Πεζοί =8, οδηγοί & επιβάτες μοτοσικλέτας=3, οδηγοί ΙΧ=1


Να σημειωθεί ότι στα περιστατικά περιλαμβάνονται ένα πολύνεκρο (παράσυρση μηχανής από οδηγό ΙΧ – 2 νεκροί) και δύο με διπλές παρασύρσεις πεζών με θάνατο του ενός και τραυματισμό του άλλου.
Να σημειώσουμε ότι κάποιοι από του τραυματισμούς είναι βαρύτατοι, όπως κρανιογκεφαλικές κακώσεις, κατάγματα Αυχενικής Μοίρας Σπονδυλικής Στήλης, ακρωτηριασμοί, καθώς επίσης πως αρκετοί από τους τραυματίες νοσηλεύθηκαν  διασωληνωμένοι στην εντατική (με άγνωστη σε μας έκβαση).  Εντυπωσιακή επίσης είναι η ύπαρξη παιδιών και εγκύων ανάμεσα στα θύματα.
Τουλάχιστον τα 28 από τα 39 περιστατικά (72%) συνέβησαν σε δρόμους μέσα στον αστικό ιστό. Γεγονός που μαρτυρά τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται στο αστικό δίκτυο και επιτάσσει τη θέσπιση του ορίου ταχύτητος των 30 km και την αυστηρή επιτήρηση του.
Από τους 39 δράστες μόνον ΔΥΟ (2) παραδόθηκαν  μόνοι του λίγες ώρες μετά το συμβάν. Όλοι οι υπόλοιποι που εμφανίστηκαν περίμεναν να παρέλθει το αυτόφωρο γεγονός που συμπίπτει χρονικά με την αδυναμία ανίχνευσης αλκοόλ στο αίμα μια και αυτό έχει μεταβολιστεί.
Δίωξη: Για το αδίκημα της εγκατάλειψης τραυματία σε όλες τις περιπτώσεις ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος σύμφωνα με το άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ.
Σε βαθμό πλημμελήματος ασκήθηκαν επίσης διώξεις για ανθρωποκτονία από αμέλεια  για τους 10 από τους 12 θανάτους. Σε βαθμό πλημμελήματος για πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια είναι όλες οι διώξεις που ασκήθηκαν για τραυματισμούς.
Με βάση αυτές τις κατηγορίες όλοι οι δράστες αφέθησαν ελεύθεροι και δεν τους αφαιρέθηκε η άδεια οδήγησης.
Σε δύο δράστες ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος (όχι για την εγκατάλειψη): στον δολοφόνο με την Corvette, που σκότωσε τον Νάσο Καρανίκα στη Γλυφάδα, ο οποίος όμως αφέθηκε αμέσως ελεύθερος, ενώ στη συνοδό του που μαζί εγκατέλειψαν το θύμα δεν ασκήθηκε καν δίωξη  για εγκατάλειψη τραυματία και στον δολοφόνο του 15χρονου στα Εξαμίλια, ο οποίος συνελήφθη σχεδόν αμέσως και σύμφωνα με τα ΜΜΕ οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ, γεγονός που επιτρέπει την παραπομπή του με βάση το άρθρο 290Α του νέου Ποινικού Κώδικα, αυτός είναι και ο μοναδικός που προφυλακίστηκε.
 Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και ο SOS Τροχαία Εγκλήματα, καλούν  κάθε πολίτη και συλλογικότητα που αρνείται τις «αξίες» του αγριανθρωπισμού να υποστηρίξει την προσπάθεια για την κατάργηση του άρθρου 43 του Κ.Ο.Κ. Ψηφίστε ΕΔΩ: https://secure.avaaz.org/el/community_petitions/eythyta_paratiritirio_odikis_asfaleias_rodoy_amesi_katargisi_toy_arthroy_43_toy_kok_egkataleipsi_ton_thymaton_apo_odigoys/dashboard/?fbclid=IwAR2zERL5nxvtm7y89LxzKICNoHvxo9pbt0a8YMY1qu2XBSi2Fxa33X9UfCk 
Να διώκονται όσοι εγκαταλείπουν τα θύματα τους για κακούργημα όπως ορίζει ο Ποινικός Κώδικας (άρθρο 306).
Να ισχύσει και για τους δράστες που αποφεύγουν να παρουσιαστούν το άρθρο του Κ.Ο.Κ. που ορίζει πως όποιος αρνείται να υποβληθεί σε αλκοτέστ θεωρείται ότι έχει συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα 1.1gr/L.
Να αφαιρείται άμεσα η άδεια οδήγησης σ όσους εγκαταλείπουν τα θύματα τους.
Μερικά πράγματα θα μπορούσαν να λυθούν απλά. Αλλά βέβαια χρειάζεται κάποιος να θέλει να τα λύσει…
ΥΓ. Αυτοί που πιστεύουν  πως η πρόβλεψη στον νέο Ποινικό Κώδικα πως καταδίκες για πλημμελήματα πάνω από τρία χρόνια θα εκτίονται, ας διαβάσουν την απόφαση του Εφετείου Βόλου για υπόθεση τραυματισμού και εγκατάλειψης οδηγού μηχανής (ντελίβερι) από οδηγό ΙΧ υπο την επήρεια αλκοόλ που μείωσε την αρχική ποινή 32 μηνών (με αναστολή) σε 10 μήνες!!! Για να μη πέφτουμε συνέχεια απ τα σύννεφα. ΕΔΩ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ 39 ΣΥΜΒΑΝΤΑ: ΕΔΩ
Τα 11 θανατηφόρα τροχαία με εγκατάλειψη του 1ου πενταμήνου του 2020:  
5 Ιανουαρίου, Κυριακή: στη Θεσσαλονίκη, νωρίς το απόγευμα, οδηγός ΙΧ πέρασε πάνω απο 28χρονο άνδρα που είχε πέσει στο δρόμο – χτυπημένος απο χούλιγκανς- με αποτέλεσμα να το σκοτώσει. Η οδηγός εγκατέλειψε το σημείο και το θύμα αβοήθητο. (ΕΔΩ)
20 Ιανουαρίου, Δευτέρα : στο Κιλκίς, βράδυ, στο 2ο χιλιόμετρο Γερακαρίου – Δίβουνου ΙΧ αυτοκίνητο που οδηγούσε 44χρονος συγκρούστηκε με φορτηγό ο 56χρονος οδηγός του οποίου τραυματίστηκε σοβαρά και κατέληξε λίγο αργότερα στο νοσοκομείο. Ο οδηγός του πρώτου οχήματος, εγκατέλειψε πεζός τον χώρο αφήνοντας αβοήθητο το θύμα αλλά εντοπίστηκε και συνελήφθη.(ΕΔΩ)
21 Ιανουαρίου, Τρίτη:  στη Χαλκηδόνα, ξημέρωμα, πεζός  30 ετών, κάτοικος της περιοχής, παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στην παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Βέροιας με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του. Το θύμα εγκαταλείφθηκε αβοήθητο απο το δράστη. (ΕΔΩ)
27 Ιανουαρίου, Δευτέρα: στο δρόμο Λάρισας – Καρδίτσας, το βράδυ, αυτοκίνητο, που κινούνταν στο ρεύμα προς Καρδίτσα, παρέσυρε 48χρονο πεζό με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του και στη συνέχεια τον εγκατέλειψε αβοήθητο στην άσφαλτο. (ΕΔΩ)
19 Φεβρουαρίου, Τετάρτη: στη Γλυφάδα, ξημερώματα, ο 40χρονος Κυριάκος Κουκουλομάτης, οδηγός ΙΧ 7.000 κυβικών εκατοστών,505 ίππων, με τελική ταχύτητα  320 χλμ./ώρα., τρέχοντας με μεγάλη ταχύτητα τραυμάτισε θανάσιμα τον 25χρονο οδηγό μηχανής Νάσο Καρανίκα. Στη συνέχει μαζί με την συνοδό του εγκατέλειψε το θύμα αβοήθητο. Ο οδηγός εμφανίστηκε το απόγευμα του Σαββάτου 22/2 και αφέθηκε ελεύθερος. Δυο ημέρες μετά εμφανίστηκε και η συνοδηγός. ΕΔΩ
8 Μαρτίου, Κυριακή: στην Εύβοια, 7:30΄ το πρωί στον δρόμο Χαλκίδας – Αιδηψού, κοντά στα Ψαχνά 32χρονος οδηγός ΙΧ  παρέσυρε και χτύπησε μηχανάκι το οποίο προπορευόταν  στο οποίο  επέβαιναν δυο άνδρες που πήγαινα στη δουλειά τους. Τους τραυμάτισε θανάσιμα και τους δύο και τους εγκατέλειψε. Αργότερα την ίδια ημέρα ο οδηγός παραδόθηκε στο οικείο Α.Τ. Διρφύων – Μεσσαπίων. ΕΔΩ
14 Απριλίου, Τρίτη: στον Ορχομενό, οδηγός ΙΧ τρέχοντας με υπερβολική ταχύτητα τραυμάτισε θανάσιμα 35χρονο πεζό που πάνω στο πεζοδρόμιο κλάδευε ένα δένδρο. Ο δράστης εγκατέλειψε το θύμα του και κρύφτηκε σπίτι του όπου συνελήφθη αργότερα. ΕΔΩ
25 Απριλίου, Σάββατο: στην Άρτα, το πρωί στην επαρχιακή οδό Άρτας – Κορωνησίας (στο ύψος της Ανέζας), οδηγός ΙΧ, παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα ηλικιωμένο πεζό  τον οποίο εγκατέλειψε.  Ο δράστης συνελήφθη το βράδυ της ίδιας ημέρας. ΕΔΩ
12 Μαίου, Τρίτη: στα Εξαμίλια Κορινθίας, απόγευμα οδηγός υπό την επήρεια αλκοόλ με υπερβολική ταχύτητα τραυμάτισε θανάσιμα 15χρονο πεζό ενώ τραυμάτισε ελαφρά και τη μητέρα του. Ο δράστης εγκατέλειψε τα θύματα του και κρύφτηκε σπίτι του όπου συνελήφθη λιγο αργότερα. ΕΔΩ
13 Μαίου, Δευτέρα: στη Μαλακάσα, γύρω στις 22.00 στον παράδρομο της Εθνικής οδού, οδηγός ΙΧ παρέσυρε και εγκατέλειψε έναν άνδρα 25 ετών από το Κογκό τον οποίο τραυμάτισε θανάσιμα και μια 30χρονη από το Καμερούν η οποία τραυματισμένη μεταφέρθηκε στον Ευαγγελισμό. ΕΔΩ
27 Μαίου, Τετάρτη: στη Θεσσαλονίκη, στον Εύοσμο στις 0:40 στην οδό Ακαδήμου, παραπλεύρως της περιφερειακής οδηγός ΙΧ τραυμάτισε θανάσιμα και εγκατέλειψε 45χρονο πεζό. ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: