Το ETSC, μαζί με έναν συνασπισμό οργανώσεων, έστειλε επιστολή στους 27 Υπουργούς Μεταφορών και Βιομηχανίας της Ε.Ε, εκφράζοντας την ανησυχία τους ότι τα νέα ζωτικής σημασίας πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων της Ε.Ε, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2022, θα μπορούσαν να τεθούν σε σοβαρό πλήγμα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε πέρυσι ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία θα πρέπει να εφοδιαστούν ως στάνταρ με μια σειρά νέων τεχνολογιών ασφάλειας οχημάτων, ξεκινώντας από το 2022. Τα μέτρα προβλέπεται ότι θα αποτρέψουν 25.000 θανάτους από τροχαία μέσα σε δεκαπέντε χρόνια, σύμφωνα με ανάλυση διενεργήθηκε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η πιο σημαντική από αυτές τις νέες τεχνολογίες είναι το Intelligent Speed Assistance (ISA), ένα υπερτιθέμενο σύστημα που βοηθά τους οδηγούς να διατηρούν εντός του νόμιμου ορίου ταχύτητας παρέχοντας σχόλια σχετικά με τον επιταχυντή όταν έχει ξεπεραστεί το όριο.
Η ακατάλληλη ταχύτητα εξακολουθεί να είναι ένας από τους μεγαλύτερους δολοφόνους στους δρόμους της ΕΕ. Περίπου το ένα τρίτο των θανατηφόρων συγκρούσεων συνεπάγεται τουλάχιστον ένα πάρτι με ακατάλληλη ταχύτητα, με τους ποδηλάτες και τους πεζούς να είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι.
Αλλά σε μια συνάντηση εμπειρογνωμόνων που πραγματοποιήθηκε στο Διαδίκτυο στις 9 Νοεμβρίου για να συζητήσει επικαιροποιημένα σχέδια τεχνικών προδιαγραφών για το σύστημα ISA, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε μια σειρά πιθανών επιλογών για το ISA, συμπεριλαμβανομένου ενός ασθενέστερου, μη δοκιμασμένου συστήματος που θα χρησιμοποιούσε μόνο μια σειρά ηχητικών μπιπ όταν επιτυγχάνεται όριο ταχύτητας, αντί για άμεση ανάδραση στον επιταχυντή. Αξιωματούχοι από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Σουηδία δήλωσαν ότι υποστήριξαν τις προτάσεις. Και οι τέσσερις χώρες έχουν σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σουηδοί, μαζί με Γερμανούς αξιωματούχους, δήλωσαν ότι θα ήθελαν επίσης να δουν μια ακόμη πιο αδύναμη λειτουργία ορίου ταχύτητας ως επιλογή αντί του ISA.
Το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας υποστήριξε την ίδια αλλαγή πριν από την έγκριση των νέων κανονισμών ασφάλειας οχημάτων πέρυσι, αλλά το αίτημα απορρίφθηκε.
Η TRL, το βρετανικό εργαστήριο έρευνας μεταφορών, το οποίο πραγματοποίησε ανάλυση για τις αρχικές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκτιμά ότι η εφαρμογή μιας λειτουργίας πληροφοριών ορίου ταχύτητας αντί ενός συστήματος ISA θα οδηγούσε σε 1300 επιπλέον θανάτους ετησίως στην ΕΕ.
Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC είπε:
«Η τεχνολογία ευφυούς βοήθειας ταχύτητας, εάν εφαρμοστεί με τον σωστό τρόπο, θα μπορούσε να είναι εξίσου σημαντική για την οδική ασφάλεια όπως η ζώνη ασφαλείας, η οποία, όπως όλοι γνωρίζουν, εφευρέθηκε στη Σουηδία.
Θα θέλαμε να δούμε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ, αλλά ιδιαίτερα ηγέτες της οδικής ασφάλειας, όπως η Σουηδία, να υποστηρίζει, να μην βλάπτει, προσπάθειες για την αύξηση των ελάχιστων προτύπων ασφάλειας των οχημάτων στην Ευρώπη.
Το ETSC αναφέρει ότι οι καλύτερες διαθέσιμες επιλογές για το ISA είναι είτε «απτική ανάδραση», η οποία χρησιμοποιεί αυξημένη αντίσταση στο πεντάλ γκαζιού, είτε «λειτουργία ελέγχου ταχύτητας» που περιορίζει αυτόματα την ισχύ του κινητήρα όταν έχει επιτευχθεί το νόμιμο όριο ταχύτητας.
Αυτά τα συστήματα βρίσκονται ήδη σε πολλά αυτοκίνητα στην αγορά σήμερα, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων από τη Ford , τη Volvo και άλλες μάρκες.
Σημειώσεις για συντάκτες:
Οι υπογράφοντες τις επιστολές προς τους υπουργούς μεταφορών και βιομηχανίας είναι:
- Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) ·
- Anna-Lisa Boni, Γενική Γραμματέας, EUROCITIES;
- Καθηγητής Oliver Carsten, University of Leeds, UK ·
- Jeannot Mersch, Πρόεδρος, Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Οδικής Κυκλοφορίας (FEVR)
- Stephen Russell, Γενικός Γραμματέας, ANEC - Η φωνή των Ευρωπαίων καταναλωτών στην τυποποίηση
- . William Todts, Εκτελεστικός Διευθυντής, Μεταφορές & Περιβάλλον
- Karen Vancluysen, Γενικός Γραμματέας, Δίκτυο POLIS - Πόλεις και Περιφέρειες για την Καινοτομία Μεταφορών
- . Geert van Waeg, Πρόεδρος, Διεθνής Ομοσπονδία Πεζών;
- David Ward, Πρόεδρος, Towards Zero Foundation;
- Jill Warren, Διευθύνων Σύμβουλος,
Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF)
Η επιστολή ΕΔΩ: Risk-weakening-Intelligent-Speed-Assistance_Coalition-letter-to-EU-Ministers-Industry-and-Transport.pdf (etsc.eu)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου