Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Δεκ 2020

Παράδοξα…

 

Αυτό τον καιρό αν κάποιου τύχει να τρυπήσουν τα παπούτσια δεν μπορεί να τα αντικαταστήσει. Μπορεί βέβαια, αν έχει κάποια ευχέρεια με τους υπολογιστές (ή ζητήσει χάρη από κάποιον που έχει), να προσπαθήσει να αγοράσει παπούτσια από υπερμονοπώλια τύπου Amazon (που τα κέρδη τους αυτή την εποχή έχουν εκτοξευτεί) και να ελπίζει οτι θα φτάσουν στην ώρα τους. Ή να επιχειρήσει να ψωνίσει από κάποιο άλλο δικτυακό κατάστημα ρισκάροντας να πέσει θύμα απάτης, να φτάσουν άλλα παπούτσια κλπ. Και αν φτάσουν τελικά και τα δοκιμάσει και δεν του κάνουν ή τον  χτυπάνε, μπορεί (θεωρητικώς τουλάχιστον) σύμφωνα με το νόμο να τα γυρίσει πίσω (με δικά του έξοδα) και να πάρει άλλα – και να περιμένει κι’ άλλο φυσικά. Μέχρι τότε θα πρέπει να πηγαίνει στη δουλειά του και να ψωνίζει με τρύπια παπούτσια. Όλο αυτό επ’ αόριστο χρόνο – πότε θα μπορέσουμε να ξαναψωνίσουμε σαν άνθρωποι είναι άγνωστο.
Αν αντιθέτως θελήσει να αγοράσει αυτοκίνητο δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Οι αντιπροσωπείες και τα καταστήματα πώλησης είναι όλα ανοιχτά και τον περιμένουν. Και μεταχειρισμένο αν θέλει, θα βρεί καταστήματα ανοιχτά να τον ενημερώσουν πρόθυμα να διαλέξει και να βρει άμεσα αυτό που θέλει. Δεν πρόκειται να έχει καμία ταλαιπωρία. Και τα αξεσουάρ αυτοκινήτων επίσης είναι ανοιχτά.
Μάλιστα το διευθυντήριο των γιατρών, στο οποίο «κυβέρνηση» και «αντιπολίτευση» έχουν παραδώσει τη διακυβέρνηση της χώρας και ορίζει το πώς θα ζούμε, έχει συστήσει για όποιον δεν έχει αυτοκίνητο να πηγαίνει με τα πόδια αντί να παίρνει τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει αυτό το παράδοξο;
Από την άλλη διαβάζουμε οτι τα ΣΒΑΚ (σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας) έχουν στόχο την προώθηση της ποδηλασίας και της πεζοκίνησης. Ταυτόχρονα όμως θέλουν να προωθήσουν και την ηλεκτροκίνηση, δηλαδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή τα καινούργια αυτοκίνητα (αφού όλα τα αυτοκίνητα που θα πουλιούνται σε λίγο θα είναι ηλεκτροκίνητα). Πώς είναι αυτό δυνατόν; Που θα πάνε τα λεφτά, στους πεζούς-ποδηλάτες ή στα αυτοκίνητα; Αν ενισχύσουν και τους δύο εξίσου δεν θα υπάρξει καμία διαφορά. Και δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός που να εγγυάται οτι δεν θα ενισχυθούν περισσότερο τα αυτοκίνητα και οι πεζοί-ποδηλάτες θα είναι απλώς ένα προκάλυμα για να δικαιολογηθεί ο όρος «βιώσιμη κινητικότητα».
Πολύ φοβάμαι οτι ένα νέο φιάσκο τύπου «μεγάλος περίπατος» δημιουργείται. Όπου ο ίδιος περιορισμένος χώρος θα διατίθονταν για ποδήλατα και πεζούς, αλλά και για τα αυτοκίνητα όπως πριν (κάτι σαν το θαύμα του χορτασμού των πεντακισχιλιων δηλαδή). Μόνο που αυτή τη φορά θα στοιχίσει πολύ περισσότερα λεφτά και, επειδή θα φανεί μετά από πολύ καιρό, θα περάσει απαρατήρητο.
Το δούλεμα και η εξαπάτηση, που τόσο καλά γνωρίζουμε, συνεχίζεται.

Η ανάγκη κάποιοι να μιλήσουν παραμένει.

 Kωνσταντίνος Τσουρλάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: