Οι δημόσιες συγκοινωνίες θα πρέπει να διπλασιαστούν στις πόλεις κατά την επόμενη δεκαετία για να επιτύχουμε τον κλιματικό στόχο των 1,5°C
Οι δημόσιες συγκοινωνίες θα πρέπει να διπλασιαστούν στις πόλεις κατά την επόμενη δεκαετία για να επιτύχουμε τον κλιματικό στόχο των 1,5°C
Τα νέα στατιστικά στοιχεία από τις Πόλεις του C40* και το ITF** δείχνουν ότι η χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών θα πρέπει να διπλασιαστεί στις παγκόσμιουπόλεις κατά την επόμενη δεκαετία, απαιτώντας 208 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ κάθε χρόνο στις πόλεις του C40 και δημιουργώντας 4,6 εκ. νέες θέσεις εργασίας.
Δήμαρχοι, συνδικαλιστικές ενώσεις μεταφορών, εργαζόμενοι και αρχές προειδοποιούν τους ηγέτες του πλανήτη ότι «ο χρόνος τελειώνει» για να κάνουν τις κρίσιμες επενδύσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς που είναι απαραίτητες για τα έθνη και τον κόσμο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων περιορισμού των εκπομπών ώστε η άνοδος της θερμοκρασίας να μην υπερβεί τους 1,5°C.
Από το Λονδίνο μέχρι την Τζακάρτα, 9 στους 10 ανθρώπους θέλουν καλύτερα, φθηνότερα, γρηγορότερα δημόσια μέσα μεταφοράς με μηδενικές εκπομπές ρύπων στις πόλεις τους, αποκαλύπτει η νέα δημοσκόπηση σε πέντε μεγαλουπόλεις.
Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF)
Δελτίο Τύπου 10 Νοεμβρίου 2021
Η 10η Νοεμβρίου 2021 ήταν η Ημέρα Μεταφορών της COP26 στη Γλασκώβη –Δήμαρχοι ορισμένων από τις ηγετικές πόλεις του κόσμου, ηγέτες συνδικάτων, εργαζόμενοι στις μεταφορές, αρχές μεταφορών και η κοινωνία των πολιτών ενώθηκαν στην COP26 (Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή του 2021) για να καλέσουν τις κυβερνήσεις του κόσμου να δώσουν προτεραιότητα στις βιώσιμες και μακροπρόθεσμες επενδύσεις στις δημόσιες συγκοινωνίες αντί να διακινδυνεύσουν την κλιματική κατάρρευση. Καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν το επίκεντρο της ημέρας μεταφορών COP26, οι δήμαρχοι και οι ηγέτες των συνδικάτων προειδοποίησαν ότι τα δημόσια μέσα μεταφοράς δεν πρέπει να ξεχαστούν.
Σε κοινή δήλωση που εκδόθηκε σήμερα στη Γλασκώβη, οι δήμαρχοι, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, οι αρχές μεταφορών, οι ρυθμιστικές αρχές και οι συνεργάτες κάνουν έκκληση στις εθνικές κυβερνήσεις να διπλασιάσουν συλλογικά τις μετακινήσεις των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στις πόλεις έως το 2030[1] και να προάγουν μια δικαιολογημένη μετάβαση στα δημόσια μέσα μεταφοράς μηδενικών εκπομπών, εάν θέλουν να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους τους και να περιορίσουν την άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη στους 1,5°C. Οι μεταφορές ευθύνονται επί του παρόντος για το ένα τέταρτο όλων των παγκόσμιων εκπομπών CO2.
Το C40 και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) έχουν διαμορφώσει αυτή την πρόταση μετά από μια νέα έρευνα σε πέντε μεγαλουπόλεις – Χιούστον, Τζακάρτα, Γιοχάνεσμπουργκ, Λονδίνο και Μιλάνο – για να αποδείξουν ότι, εκτός από την υποστήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης των αστικών οικονομιών, μια σωστή επένδυση μπορεί να παρέχει δεκάδες εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως. Αυτό θα γινόταν δεκτό με συντριπτική δημόσια υποστήριξη, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση[2] που ανακοινώθηκε, η οποία δείχνει ότι 9 στους 10 ανθρώπους[3] θέλουν καλύτερες, ταχύτερες και πιο βιώσιμες δημόσιες συγκοινωνίες στις πόλεις τους.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου και εκλεγμένος Πρόεδρος των πόλεων του C40 Sadiq Khan αναφέρει ότι: «Το Λονδίνο και άλλες πόλεις του C40 συνεργάζονται στενά για να ηγηθούν των επαναστάσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε όλο τον κόσμο.
«Στο Λονδίνο τον περασμένο μήνα επεκτείναμε τη Ζώνη Εξαιρετικά Χαμηλών Εκπομπών μας, κάνοντάς την τη μεγαλύτερη στον κόσμο. Πλέον έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στη Δυτική Ευρώπη και το ένα τρίτο των σημείων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου. Έχουμε επίσης ορίσει έναν φιλόδοξο στόχο για το 80% όλων των διαδρομών στο Λονδίνο να γίνονται με τα πόδια, με ποδήλατο ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς έως το 2041.
«Ωστόσο οι δήμαρχοι και οι ηγέτες των πόλεων χρειάζονται υποστήριξη. Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στη χρηματοδότηση για την επέκταση και την ανανέωση των αστικών δημόσιων μεταφορών πριν τελειώσει ο χρόνος για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5 βαθμούς και να αποφευχθεί μια κλιματική καταστροφή.»
Ο John Mark Mwanika, Πρόεδρος Αστικών Μεταφορών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) δηλώνει ότι: «Μέσα σε όλες τις συζητήσεις στην COP26 σχετικά με το θέμα των ηλεκτρικών οχημάτων, δεν έχουμε την πολυτέλεια να ξεχνάμε τον κρίσιμο ρόλο που πρέπει και μπορούν να διαδραματίσουν οι δημόσιες συγκοινωνίες στην επίτευξη των κλιματικών στόχων. Η αύξηση της πρόσβασης και της διαθεσιμότητας δημόσιων συγκοινωνιών καλής ποιότητας απαιτεί μια αμερόληπτη και δίκαιη μετάβαση. Οι άνθρωποι που ζουν και εργάζονται σε πόλεις θέλουν καλύτερες δημόσιες συγκοινωνίες, πράσινες θέσεις εργασίας και καθαρότερο αέρα. Όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης πρέπει να συνεργαστούν για να απελευθερώσουν κρατική χρηματοδότηση την επόμενη δεκαετία για να το πετύχουν αυτό και να δημιουργήσουν δεκάδες εκατομμύρια αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας παγκοσμίως».
Με κοινή δήλωση που δημοσιοποιήθηκε σήμερα στη Γλασκώβη ο Δήμαρχος του Όστιν, Steve Adler· ο Γενικός Γραμματέας της ITF, Stephen Cotton· ο Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Δημοσίων Μεταφορών (UITP), Mohamed Mezghani και ο Πρόεδρος Αστικών Μεταφορών του ITF, John Mark Mwanika, μεταξύ άλλων, καλούν τους ηγέτες του κόσμου να διασφαλίσουν ότι:
- Όλοι όσοι ζουν σε αστικές περιοχές να έχουν ασφαλή, συχνή, οικονομικά προσιτή και προσβάσιμη δημόσια συγκοινωνία σε απόσταση 10 λεπτών με τα πόδια από το σπίτι τους
- Οι επενδύσεις στις δημόσιες συγκοινωνίες να αποτελούν προτεραιότητα για τα εθνικά σχέδια οικονομικής ανάκαμψης και για την αύξηση της κοινής χρήσης λειτουργίας των δημόσιων συγκοινωνιών ως βασικό στόχο στα κλιματικά πλάνα
- 208 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως να επενδύονται κάθε χρόνο αυτή τη δεκαετία για να επιτευχθεί η μεταμόρφωση για τη βελτίωση, την επέκταση και την ηλεκτροδότηση των δημόσιων συγκοινωνιών για τις σχεδόν 100 πόλεις του C40, που όλες μαζί συμβάλλουν στο 25% της παγκόσμιας οικονομίας. Τα τρέχοντα κονδύλια που διατίθενται για την ανάκαμψη των δημόσιων μεταφορών μετά τον COVID-19 δεν επαρκούν για τον περιορισμό της αύξησης της παγκόσμιας θερμοκρασίας στους 1,5°C.
Η έρευνα των C40 και ITF που κυκλοφόρησε την ίδια ημέρα περιλαμβάνει επίσης συνεντεύξεις με εργαζόμενους, συνδικαλιστικούς οργανισμούς και αξιωματούχους των πόλεων από 19 πόλεις σε όλο τον κόσμο, οι οποίες υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για αυξημένες επενδύσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι συμμετέχοντες προειδοποίησαν για τους κινδύνους που εγκυμονούν οι κατακερματισμένες, βραχυπρόθεσμες και αδιαφανείς προσεγγίσεις στη χρηματοδότηση και ζήτησαν μια συντονισμένη, προσεκτικά σχεδιασμένη επένδυση.
Ο κυβερνήτης της Τζακάρτα, Anies Baswedan, δήλωσε: «Οι πολίτες σε κάθε μεγάλη πόλη του κόσμου έχουν το βασικό δικαίωμα σε καθαρό αέρα, πράσινες θέσεις εργασίας και προσβάσιμες, συχνές και προσιτές μαζικές συγκοινωνίες σε απόσταση 10 λεπτών με τα πόδια από το σπίτι τους. Οι παγκόσμιοι ηγέτες θα πρέπει να συνεργαστούν με τους δημάρχους για να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά τις επενδύσεις και την καινοτομία που οι πόλεις χρειάζονται επειγόντως για να προωθήσουν μια άμεση μετάβαση στα δημόσια μέσα μεταφοράς με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Χωρίς μια επανάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο κόσμος θα χάσει το λεωφορείο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ο χρόνος τελειώνει.»
Ο Sharan Burrow – Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Συνδικαλιστικής Συνομοσπονδίας (ΙTUC) δήλωσε: «Βρισκόμαστε σε έναν αγώνα ενάντια στο χρόνο. Οι θέσεις εργασίας και η άμεση μετάβαση θα οικοδομήσουν την εμπιστοσύνη στις κοινότητες για να υποστηρίξουν τον επείγοντα μετασχηματισμό που απαιτείται για την σταθεροποίηση του κλίματος μας και της παγκόσμιας οικονομίας. Οι σταθερές επενδύσεις στις δημόσιες συγκοινωνίες δημιουργούν εκατομμύρια φιλικές προς το κλίμα θέσεις εργασίας παγκοσμίως και είναι ζωτικής σημασίας για τη μείωση των εκπομπών στις πόλεις μας. Εργαζόμενοι, συνδικαλιστικές οργανώσεις και κοινότητες καλούν τις κυβερνήσεις να πραγματοποιήσουν την επένδυση στα μέσα μαζικής μεταφοράς για να δημιουργήσουν τον αριθμό των θέσεων εργασίας που ωφελούν τόσο τους ανθρώπους όσο και τον πλανήτη».
Ο Mark Watts, Εκτελεστικός Διευθυντής του δικτύου των Πόλεων του C40, ανέφερε ότι: «Οι πόλεις από το Λονδίνο έως την Τζακάρτα παίρνουν πρωτοποριακές πρωτοβουλίες για την αύξηση της πρόσβασης σε βελτιωμένες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών. Πρέπει να το κάνουν, γιατί οι άνθρωποι χρειάζονται μια εναλλακτική λύση για το αυτοκίνητο, εάν οι πόλεις θέλουν να μειώσουν γρήγορα τη ρύπανση από τις μετακινήσεις. Σε πολλές πόλεις, η κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς πρέπει να διπλασιαστεί την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, η μαζική μεταφορά υποφέρει επί του παρόντος λόγω της πανδημίας. Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις δεν υποστηρίξουν τους δημάρχους και δεν επενδύσουν για να προστατεύσουν και να επεκτείνουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, τότε δεν θα μπορέσουν να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους εκπομπών άνθρακα. Η ώρα για επενδύσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι αυτή τη στιγμή. Οι κυβερνήσεις που θα το πράξουν θα αποκομίσουν τα οφέλη εκατομμυρίων καλών θέσεων εργασίας, θα βελτιώσουν την ισότητα στην πρόσβαση στην κινητικότητα και θα περιορίσουν τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές με τον ρυθμό και την κλίμακα που χρειαζόμαστε».
____________________ _____________________
[1]https://drive.google.com/file/d/18XS7tyAHhE9-JBM0tve62CtWluZ3ZSxi/view
2https://drive.google.com/file/d/15DwR4dqrs8P3SiL3j0QdZTKPvpmwFScw/view
3https://drive.google.com/file/d/1r3Y3CpHaJFG3byQ9YyGspvOjn2V1AGJZ/view
*C40: Το C40 είναι εάν δίκτυο περίπου 100 Δημάρχων από τις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου που συνεργάζονται για να συντονίσουν τις απαραίτητες δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και για να διασφαλίσουν ένα μέλλον όπου ο καθένας, παντού θα μπορεί να ευημερεί.
**ITF: Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (http://www.itfglobal.org/) έχει μέλη 670 συνδικάτα από 140 χώρες που εκπροσωπούν 18.5 εκατομμύρια εργάτες. Σε συνεργασία με το C40 ξεκίνησαν πρόσφατα την καμπάνια Public Transport is the Future. (ΕΔΩ)
ΠΗΓΗ: www.itfglobal.org Μετάφραση: Δραγατάκη Ανδριάνα
Αναδημοσίευση:https://sostegr.wordpress.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου