Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Ιαν 2024

2024: Πάμε κι όπου βγει…

 

Η Εμμονή της Μνήμης, Salvador Dali, 1931

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αποχαιρετάμε το 2023 και καλωσορίζουμε το 2024 χωρίς ίχνος αισιοδοξίας.

Αποχαιρετάμε τους εκατοντάδες νεκρούς σε τροχαίες συγκρούσεις που είχαμε για ακόμα μια χρονιά στη χώρα μας.

Ανθρώπους αγαπημένους και μοναδικούς και όχι αριθμούς σε στατιστικές.

Πρέπει ή να είσαι παντελώς αναίσθητος ή να μη σ έχει ακουμπήσει καθόλου  η πανδημία των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών που σαρώνει τη χώρα μας πάνω από μισό αιώνα για να ικανοποιείσαι ανατρέχοντας σε στατιστικές για το τι συνέβαινε 30 χρόνια πριν.

Ναι και μία, μόνο ΜΙΑ ζωή να σωθεί είναι εξαιρετικά σημαντικό.

Αλλά εξίσου σημαντική είναι και μία ΜΟΝΟ ΜΙΑ χαμένη ζωή. Όχι οι 600 και οι 700…

Γιατί κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, για τον εαυτό του, την οικογένεια του, την κοινωνία.

Η Ελλάδα κατέχει σταθερά μια από τις χειρότερες θέσεις σε απώλειες ζωών και σε σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαίες συγκρούσεις όλα τα τελευταία (όπως και τα παλαιότερα) χρόνια.

Γιατί;

Γιατί δεν θέλει να ασχοληθεί με το «πρόβλημα».

Τελειώνει και το 2023 και η κυβέρνηση, για μια ακόμα χρονιά, δεν έχει να παρουσιάσει ούτε ένα (1) μέτρο πρόληψης, ούτε μία (1) ουσιαστική αλλαγή σε οποιοδήποτε επίπεδο πρίν, κατά, μετά το τροχαίο.

Πέρασε ένα τέταρτο αιώνα αφότου η Σουηδία, πρώτη εφάρμοσε μιαν άλλη στρατηγική, το ΟΡΑΜΑ ΜΗΔΕΝ – Vision Zero που είχε και έχει όχι απλά μετρήσιμα αλλά συντριπτικά αποτελέσματα στο ζήτημα της εκμηδένισης των τροχαίων συγκρούσεων και των συνεπειών τους. Ακολούθησαν κι άλλες χώρες. Όχι εμείς.

Τα αποτελέσματα είναι αυτά που ξέρουμε.

Οι νεκροί και οι ανάπηροι που παράγονται στο δίκτυο της κυκλοφορίας γεμίζουν καθημερινά τα Δελτία Ειδήσεων, μέχρι την επόμενη ημέρα που μια (τουλάχιστον) ακόμα «τραγωδία στην άσφαλτο» θα πάρει τη θέση της προηγούμενης. «Σκηνές αρχαίας τραγωδίας στο κοιμητήριο…». Πέραν τούτου ουδέν.

«Είναι ζήτημα παιδείας» θα πουν οι ειδικοί… «Παιδεία» που ο Έλληνας αποκτά αυτόματα μόλις βρεθεί να οδηγεί σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, «Παιδεία» που ο Ευρωπαίος την χάνει αυτόματα μόλις έρθει να οδηγήσει στη χώρα μας!

Δυστυχώς ένας αριθμός 700 νεκρών, κάθε χρόνο, και άλλων τόσων με σοβαρές αναπηρίες (στη συντριπτική πλειοψηφία πολύ νέων) φαίνεται ότι δεν αποτελεί πρόβλημα για αυτούς που  κυβερνούν τη χώρα.

Ας ελπίσουμε ότι το 2024 θα διαψευστούμε σε όλα όσα υποστηρίζουμε. Μάλλον απίθανο, αλλά μακάρι.

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕςΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

ΥΓ. Το 2023 θα μείνει βέβαια στην ιστορία σαν η χρονιά που ο περίφημος «πόλεμος της ασφάλτου» επεκτάθηκε και στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς με μια μετωπική σύγκρουση τρένων στο Έγκλημα των Τεμπών. 57 νεκροί και δεκάδες τραυματίες σε μια στιγμή ήρθαν να προστεθούν στα εκατοντάδες θύματα των τροχαίων συγκρούσεων. Πάμε κι όπου βγει…

Δεν υπάρχουν σχόλια: