Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Οκτ 2009

ΑΜΥΝΤΙΚΗ και ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών και Έργων της Βουλής, κ. Ζαχαρίας Κουλίας, έχει αναφερθεί στους όρους ‘’αμυντική οδήγηση’’ και ‘’επιθετική οδήγηση’’. Η οδήγηση θα πρέπει να είναι αμυντική και όχι επιθετική.
Η αμυντική οδήγηση αντιπροσωπεύει την οδήγηση κατά την οποία ο οδηγός κινεί το όχημα του με γνώμονα την αποφυγή τροχαίου ατυχήματος. Ο οδηγός, ο οποίος οδηγεί αμυντικά, σέβεται τους άλλους οδηγούς και προβλέπει τυχόν λάθη τους.
Η επιθετική οδήγηση αντιπροσωπεύει την οδήγηση κατά την οποία ο οδηγός θεωρεί τους άλλους οδηγούς σαν εμπόδιο στην πορεία του, το οποίο πρέπει να αποφύγει. Έτσι διενεργεί επικίνδυνους ελιγμούς με σκοπό να αποφύγει τους άλλους οδηγούς.
Η αμυντική οδήγηση αντιπροσωπεύει την λαϊκή ρήση ‘’των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν". Η επιθετική οδήγηση αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο που κοστίζει δισεκατομμύρια Ευρώ και χιλιάδες ζωές κάθε χρόνο.
Η επιθετική οδήγηση περιγράφεται ως οδήγηση υπό την επήρεια συναισθηματικής φόρτισης, η οποία δημιουργεί συμπεριφορά που συντελεί σε αύξηση του κινδύνου τροχαίου ατυχήματος. Η επιθετική οδήγηση είναι μια παράβαση ή ένας συνδυασμός παραβάσεων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν άλλα πρόσωπα ή ιδιοκτησίες. Συμπεριφορές όπως το να ακολουθεί κάποιος πάρα πολύ κοντά το προπορευόμενο όχημα, αναίτιες επιταχύνσεις, επισφαλείς αλλαγές λωρίδων, αλλαγές λωρίδων χωρίς επισήμανση της πρόθεσης για την αλλαγή και άλλες μορφές αμελούς ή απερίσκεπτης οδήγησης αποτελούν παραδείγματα επιθετικής οδήγησης.
Βασικός λόγος για τον οποίο ο οδηγός πράττει επιθετικά είναι συνήθως η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε συνδυασμό με ένα ημερήσιο βαρυφορτωμένο πρόγραμμα. Ο οδηγός διαπράττει τις συνεχόμενες παραβάσεις σε μία προσπάθεια να αναπληρώσει τον χρόνο τον οποίο σπαταλά στον δρόμο, θέτοντας τους υπόλοιπους οδηγούς σε κίνδυνο. Τα τροχαία ατυχήματα τα οποία προκαλούνται σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής ως αποτέλεσμα αυτών των συνεχόμενων παραβάσεων δημιουργούν επιπλέον κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Ένας επιθετικός οδηγός ο οποίος προσφεύγει στη χρησιμοποίηση του άκρου του οδοστρώματος, μπορεί να τρομάξει άλλους οδηγούς και να τους αναγκάσει σε λάθος κινήσεις, οι οποίες οδηγούν σε αύξηση του κινδύνου. Ο επιθετικός οδηγός ο οποίος δημιουργεί τον κίνδυνο συνεχίζει το δρόμο του, πιθανόν χωρίς να έχει αντιληφθεί αυτό το οποίο έχει προκαλέσει.
Σκόπιμες πράξεις όπως όταν ένας οδηγός κινείται από λωρίδα σε λωρίδα σε μια προσπάθεια να προσπεράσει τα άλλα οχήματα και όταν διενεργεί μία απότομη έξοδο από ένα οδόστρωμα χωρίς να έχει επισημάνει με κατάλληλο τρόπο την πρόθεσή του, θεωρούνται επιθετική οδήγηση.
Σε προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες όπως την Αυστρία, οι οδηγοί υποχρεούνται βάσει νόμου να εκπαιδεύονται κάθε δύο χρόνια σχετικά με ζητήματα αμυντικής οδήγησης. Η εκπαίδευση σχετικά με ζητήματα αμυντικής οδήγησης εφοδιάζει τους οδηγούς με γνώση, τεχνική κατάρτιση, ενημέρωση, αλλαγή νοοτροπίας και αποτελεσματική οδική συμπεριφορά. Με αυτό τον τρόπο, οι οδηγοί θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν, να προβλέπουν και να αποφεύγουν τους ενδεχόμενους κινδύνους με ασφάλεια.
24-09-2009
Παντελής Π. Κασάπης, BSc, MBA, MPSM, FCCA, MAAT, CAT, CPA
Μέλος της Επιτροπής Συγκοινωνιών και Έργων, ΔΗΚΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια: