Στην Ελλάδα οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα είναι σχεδόν δυό φορές πιο συχνοί απ 'ότι παγκοσμίως.
Έχουμε 2.000 θανάτους, 4.000 βαριά και 30.000 ελαφρά τραυματισμένους κατά μέσο όρο το χρόνο. Από τους νεκρούς και τους τραυματίες το 1/3 είναι παιδιά.
Το τραγικό αυτό γεγονός γίνεται ακόμα χειρότερο αν υπολογίσει κανένας ότι πέρα από τους θανάτους πολλοί από τους τραυματίες μένουν ανάπηροι, και μάλιστα σε μικρή ηλικία. Tο σύνολο των θανάτων από τροχαία ατυχήματα θα αυξηθεί κατά 66% τα επόμενα είκοσι χρόνια, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη άνοδο στις αναπτυσσόμενες χώρες, γεγονός που θα επιβαρύνει σημαντικά το οικονομικό και το κοινωνικό κόστος, προειδοποιούν οι επιστήμονες.
Την άμεση αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, που αποτελούν την 11η αιτία θανάτου στον κόσμο με 1,2 εκατομμύρια νεκρούς το 2002, ζητούν οι επιστήμονες τονίζοντας πως τα ατυχήματα αυτά είναι πιθανόν να γίνουν η 3η αιτία θανάτου μέχρι το 2020, ειδικά στις φτωχές ή λιγότερο πλούσιες χώρες. Ο αριθμός των νεκρών από τα τροχαία ατυχήματα μειώνεται στις πλούσιες χώρες, αλλά «για την πλειοψηφία του πληθυσμού της Γης το οικονομικό και κοινωνικό κόστος των ατυχημάτων αυτών αυξάνεται σημαντικά», προειδοποιούν οι ειδικοί σε άρθρο που δημοσιεύεται στη Βρετανική ιατρική επιθεώρηση «Lancet».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας, το σύνολο των θανάτων από τροχαία ατυχήματα θα αυξηθεί κατά 66% τα επόμενα είκοσι χρόνια: μείωση 28% αναμένεται στις πλούσιες χώρες, αλλά παράλληλα προβλέπεται άνοδος 92% στην Κίνα και 147% στην Ινδία, αποκαλύπτει ο Σάντι Αμερατούνκα από το πανεπιστήμιο του Οκλαντ στη Νέα Ζηλανδία.
Στις ευρωπαϊκές χώρες με υψηλά εισοδήματα, στους 100.000 κατοίκους οι 11 χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους, ενώ η αναλογία στην Αφρική είναι 28 στους 100.000, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ).
Ακόμα μεγαλύτερη είναι η αναλογία στο Σαλβαδόρ και στη Δομινικανή Δημοκρατία (42 στους 100.000). Στις αναπτυσσόμενες χώρες οι πεζοί και οι οδηγοί δικύκλων είναι τα πρώτα θύματα. «Από τους 1,2 εκατομμύρια νεκρούς το 2002, οι περισσότεροι δεν βρίσκονταν μέσα σε αυτοκίνητα», επισημαίνουν οι ερευνητές.
Τα τροχαία δυστυχήματα έχουν προκαλέσει τον τραυματισμό 50 εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλον τον κόσμο το 2002 και στοίχισαν συνολικά 518 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με έκθεση της ΠΟΥ του 2004 που οδήγησε τον ΟΗΕ στη υιοθέτηση νέας απόφασης για την οδική ασφάλεια.
Οι επιστήμονες στο άρθρο της «Lancet» καλούν τις φτωχές χώρες να εφαρμόσουν μέτρα πρόληψης που να στηρίζονται στον τοπικό χαρακτήρα και τις πλούσιες χώρες να επικεντρώσουν τις προσπάθειες τους στην καλύτερη εκπαίδευση των οδηγών.
Πεζοδρόμια για τους πεζούς και ειδικές διαδρομές για τα δίκυκλα θα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια σε όλους, αλλά πάνω απ' όλα τονίζει ο Δρ Αμερατούνκα πρέπει να υπάρξει ευαισθητοποίηση σε παγκόσμια κλίμακα.
ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ....
"Η Ελλάδα είναι πρώτη σε θανατηφόρα τροχαία «ατυχήματα» απ' όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περίπου 2000 άνθρωποι χάνονται κάθε χρόνο στον τόπο μας από τροχαία ατυχήματα και άλλοι τόσοι τραυματίζονται βαριά".
Η Ελλάδα είναι πρώτη σε θανατηφόρα τροχαία «ατυχήματα» απ' όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πεζοδρόμια για τους πεζούς και ειδικές διαδρομές για τα δίκυκλα θα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια σε όλους, αλλά πάνω απ' όλα τονίζει ο Δρ Αμερατούνκα πρέπει να υπάρξει ευαισθητοποίηση σε παγκόσμια κλίμακα.
ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ....
"Η Ελλάδα είναι πρώτη σε θανατηφόρα τροχαία «ατυχήματα» απ' όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περίπου 2000 άνθρωποι χάνονται κάθε χρόνο στον τόπο μας από τροχαία ατυχήματα και άλλοι τόσοι τραυματίζονται βαριά".
Η Ελλάδα είναι πρώτη σε θανατηφόρα τροχαία «ατυχήματα» απ' όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Περίπου 2000 άνθρωποι χάνονται κάθε χρόνο στον τόπο μας από τροχαία ατυχήματα και άλλοι τόσοι τραυματίζονται βαριά.
Σε μία χώρα στην οποία το 40% των οδηγών που ευθύνονται για τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έχουν ποσοστό αλκοόλ στο αίμα περισσότερο του επιτρεπόμενου, το 0,25 mg ανά λίτρο εκπεμπόμενου αέρα τα οποία είναι τα ανώτερα επιτρεπόμενα όρια αλκοόλ σύμφωνα με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας πρέπει να μειωθούν.
Τέσσερα στα δέκα τροχαία ατυχήματα οφείλονται σε μειωμένα αντανακλαστικά λόγω ξενυχτιού.
Σε 20 έως 30% δε των ατυχημάτων όπου υπάρχει τραυματισμός ή θάνατος, αιτία είναι η κούραση. Tην κακή κατάσταση των δρόμων επισημαίνουν οι οδηγοί ως τον παράγοντα με το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τα τροχαία ατυχήματα, όπως φανερώνουν τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφαλείας . Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 800 οδηγοί από τους συνολικά 918 που συμμετείχαν στην έρευνα (περίπου το 90%), υπογράμμισαν τη χαμηλή ποιότητα των δρόμων ως νούμερο ένα παράγοντα πρόκλησης τροχαίων,ενώ υψηλά ποσοστά συγκέντρωσαν και άλλοι παράγοντες που μελετήθηκαν και αναλύθηκαν αναφορικά με την ανθρώπινη συμπεριφορά και την αστυνόμευση της κυκλοφορίας. «Μετά την κακή κατάσταση των δρόμων, αυτό που ενοχλεί τους σωστούς οδηγούς είναι η επιθετική οδήγηση και οι πολλαπλές παραβάσεις των άλλων οδηγών». Το 85% του συνολικού δείγματος θεωρεί την ανθρώπινη συμπεριφορά και ειδικότερα την επιθετική οδήγηση κρίσιμους παράγοντες, ενώ το 83,1% τις πολλαπλές παραβάσεις που σημειώνουν οι οδηγοί. Σε ό,τι αφορά την αστυνόμευση, το 78,4% των ερωτηθέντων σημειώνει πως η παρουσία της Τροχαίας είναι κρίσιμη και παράλληλα μεγάλο δείγμα επισημαίνει την ανάγκη πρόληψης και όχι καταστολής απότους άνδρες της υπηρεσίας.
Ανθρώπινα λάθη
Αν και γενικά ο ανθρώπινος παράγοντας θεωρείται διεθνώς ο βασικότερος παράγοντας πρόκλησης τροχαίων στην περίπτωσή μας -κι αυτό δείχνει ακριβώς τα χάλια των δρόμων μας- περνάει σε δεύτερη μοίρα, έστω και με μικρή διαφορά.
Έτσι η επιθετική οδήγηση θεωρείται από το 85,6% ο ση?αντικότερος παράγοντας στον τομέα της συμπεριφοράς των οδηγών, ενώ ειδικά οι οδηγοί ταξί της Πάτρας συνηγορούν κατά 100%. Ποσοστό άνω του 80% πιστεύει ότι ση?αντικός παράγοντας είναι και οι πολλαπλές παραβάσεις των άλλων οδηγών. Το 64,4% πιστεύει πως φταίει η έλλειψη προσοχής προς τους πεζούς, ενώ κάτω από το 50% η έλλειψη προσοχής των πεζών. Και σε αυτό τον τομέα οι απαντήσεις στην ανοιχτή ερώτηση ανέδειξαν προβλήματα όπως η χρήση προβολέων, η χορήγηση διπλωμάτων σε άσχετους/ανίκανους, η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής, η κατανάλωση αλκοόλ και η κακή κατάσταση των οχημάτων.
Οι οδηγοί κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση πόσες φορές έχουν ελεγχθεί από την Τροχαία την τελευταία 5ετία. Προς έκπληξή μας διαπιστώνουμε ότι πάνω από το 1/3 των οδηγών δεν έχει ελεγχθεί.
ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, σύμφωνα μα τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου-FIA -που είναι ο επίσημος σύμβουλος της ΕΕ σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της FIA:
-Σε αρκετές χώρες της ΕΕ οι οποίες στο διάστημα 2001-2006 είχαν πετύχει σημαντική βελτίωση της οδικής ασφάλειας, όπως π.χ η Γερμανία, η Φινλανδία, η Σουηδία, η Γαλλία κα, καταγράφηκε για πρώτη φορά αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της FIA:
Στο πρώτο εξάμηνο του 2007 καταγράφηκε σημαντική αύξηση των ατυχημάτων:
-Κατά 40% στη Φινλανδία και Δανία, 13% στην Αυστρία, 8% στη Γερμανία κα, ενώ αύξηση των ατυχημάτων καταγράφηκε επίσης και στις νέες χώρες μέλη της ΕΕ, όπως στην Τσεχία 14%, στην Σλοβενία 12%, στην Κύπρο 10% κα.
Στους στόχους που έχει θέσει η ΕΕ, είναι η μείωση των ατυχημάτων κατά 50% το 2010 σε σχέση με το 2001, στόχος ο οποίος δεν φαίνεται να είναι απόλυτα εφικτός, καθώς λίγες είναι οι χώρες μέλη που έχουν πετύχει αξιοσημείωτες επιδόσεις στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων (Λουξεμβούργο 49%, Γαλλία-Πορτογαλία -42%, Μάλτα -37%, Ισπανία-33%, Βέλγιο- Ολλανδία-30%, Αυστρία-Δανία-Λετονία και Γερμανία- 27%, Γερμανία-24% κα .
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι:
-Με μέσο όρο 22% της ΕΕ των 25 στη μείωση των ατυχημάτων, η χώρα μας πέτυχε μείωση της τάξης του 11% στο διάστημα 2001-2006.
Τις χειρότερες επιδόσεις καταγράφουν οι νέες χώρες-μέλη της ΕΕ (Εσθονία (+3%), Ουγγαρία (+5%), Ρουμανία (+7%) και Λιθουανία (+8%) αντίστοιχα).
Η FIA εκτιμά ότι είναι ακόμη μακρύς ο δρόμος για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των ατυχημάτων κατά 50% ως το 2010, καθώς η πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ απέχει σημαντικά από το μέσο όρο του γενικού δείκτη των τροχαίων ατυχημάτων ( Μέσος Όρος: 85 νεκροί ανά εκατομμύριο οχήματα) όταν στη Σουηδία είναι 49, στην Αγγλία 56, στη Γερμανία -Φινλανδία 66, ενώ πάνω από το μέσο όρο βρίσκονται 16 χώρες από τις 27.
Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, σύμφωνα μα τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου-FIA -που είναι ο επίσημος σύμβουλος της ΕΕ σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της FIA:
-Σε αρκετές χώρες της ΕΕ οι οποίες στο διάστημα 2001-2006 είχαν πετύχει σημαντική βελτίωση της οδικής ασφάλειας, όπως π.χ η Γερμανία, η Φινλανδία, η Σουηδία, η Γαλλία κα, καταγράφηκε για πρώτη φορά αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της FIA:
Στο πρώτο εξάμηνο του 2007 καταγράφηκε σημαντική αύξηση των ατυχημάτων:
-Κατά 40% στη Φινλανδία και Δανία, 13% στην Αυστρία, 8% στη Γερμανία κα, ενώ αύξηση των ατυχημάτων καταγράφηκε επίσης και στις νέες χώρες μέλη της ΕΕ, όπως στην Τσεχία 14%, στην Σλοβενία 12%, στην Κύπρο 10% κα.
Στους στόχους που έχει θέσει η ΕΕ, είναι η μείωση των ατυχημάτων κατά 50% το 2010 σε σχέση με το 2001, στόχος ο οποίος δεν φαίνεται να είναι απόλυτα εφικτός, καθώς λίγες είναι οι χώρες μέλη που έχουν πετύχει αξιοσημείωτες επιδόσεις στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων (Λουξεμβούργο 49%, Γαλλία-Πορτογαλία -42%, Μάλτα -37%, Ισπανία-33%, Βέλγιο- Ολλανδία-30%, Αυστρία-Δανία-Λετονία και Γερμανία- 27%, Γερμανία-24% κα .
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι:
-Με μέσο όρο 22% της ΕΕ των 25 στη μείωση των ατυχημάτων, η χώρα μας πέτυχε μείωση της τάξης του 11% στο διάστημα 2001-2006.
Τις χειρότερες επιδόσεις καταγράφουν οι νέες χώρες-μέλη της ΕΕ (Εσθονία (+3%), Ουγγαρία (+5%), Ρουμανία (+7%) και Λιθουανία (+8%) αντίστοιχα).
Η FIA εκτιμά ότι είναι ακόμη μακρύς ο δρόμος για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των ατυχημάτων κατά 50% ως το 2010, καθώς η πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ απέχει σημαντικά από το μέσο όρο του γενικού δείκτη των τροχαίων ατυχημάτων ( Μέσος Όρος: 85 νεκροί ανά εκατομμύριο οχήματα) όταν στη Σουηδία είναι 49, στην Αγγλία 56, στη Γερμανία -Φινλανδία 66, ενώ πάνω από το μέσο όρο βρίσκονται 16 χώρες από τις 27.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΑ ΣΟΒΑΡΑ τροχαία ατυχήματα που προκαλούν νεαροί οδηγοί είναι διπλάσια από τον μέσο όρο αυτών που την ευθύνη φέρουν οδηγοί άλλων ηλικιών. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται δραματικά όταν οι συνεπιβάτες του ανεύθυνου, νεαρού οδηγού είναι συνομήλικοι του που τον συμβουλεύουν να επιδείξει τις ανύπαρκτες ικανότητές του. Ακόμη, εξαιρετικά επικίνδυνοι οδηγοί, παρά την εικόνα των προσεκτικών, συντηρητικών σοφέρ που έχει το κοινό γι' αυτούς, είναι οι ηλικιωμένοι οι οποίοι ρέπουν προς συγκεκριμένο, καταγραφόμενο τύπο ατυχημάτων. Ακόμη, οι άνδρες και οι γυναίκες, οι πλούσιοι και οι φτωχοί έχουν τη δική τους «ιστορία» στη συμμετοχή σε τροχαία ατυχήματα. Οι ηλικιακές, κοινωνικές, οικονομικές, ακόμη και ψυχολογικές παραμέτρους που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του οδηγού - υπεύθυνου τροχαίου ατυχήματος προσδιορίζονται σε αναλυτική έρευνα καθηγητών πανεπιστημίου. Τα συμπεράσματα της μελέτης αναδεικνύουν τη μικρή, τραγική «ιστορία» που υποκρύπτουν τα τροχαία ατυχήματα. Ορίζοντας τις ομάδες υψηλού κινδύνου αλλά και την κατανομή των «κοινωνικών» ομάδων στον χάρτη ευθύνης στα ζητήματα οδικής ασφάλειας. Οπως και τους συνδυασμούς των επιβατών, κυρίως της ίδιας νεαρής ηλικίας, του οχήματος που «παράγουν» τα τραγικά συμβάντα. Από την επεξεργασία των στοιχείων στην Ελλάδα, τα τροχαία συμβάντα για τα οποία ευθύνονται οι νέοι κάτω των 22 ετών είναι κατά 75% περισσότερο από το μέσο όρο. Παγκόσμια οι νέοι έχουν περίπου διπλάσια συμμετοχή από τον μέσο όρο στα τροχαία ατυχήματα. Δηλαδή αν οι υπόλοιπες ηλικίες προκαλούν κατά μέσο όρο 100 ατυχήματα, στην Ελλάδα οι νέοι μεταξύ 18 - 22 ετών προκαλούν 175 σοβαρά τροχαία ατυχήματα και σε διεθνές επίπεδο 200.
Εμπλέκονται σε ατυχήματα λόγω παραβιάσεων του ΚΟΚ και κυρίως της υπέρβασης του ορίου ταχύτητας. Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι κατά 65% αποκλειστικά υπεύθυνος των τροχαίων ατυχημάτων. Οι οδηγοί υποτιμούν την πιθανότητα να συμβεί σε αυτούς ατύχημα κατά περίπου 30% από ό,τι είναι, βάσει στατιστικών, πιθανόν. Οι οδηγοί κινούνται κατά μέσο όρο με ταχύτητα 20% μεγαλύτερη της ασφαλούς. Το στυλ οδήγησης που υπερβαίνει το όριο ταχύτητας κατά 67% σε επικίνδυνες στροφές συσχετίζεται με κατά 100% αυξημένη πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα.
1 σχόλιο:
Ξημερώματα Τετάρτης 21 Οκτωβρίου, γύρω στις 00:30, στην οδό Λαγουμιτζή, ακριβώς μετά την γέφυρα της Συγγρου (Απέναντι από την Proton Bank και περίπου 30 μέτρα μετά την φοιτητική εστία) με κατεύθυνση προς Πειραιώς, όχημα, σκότωσε και εγκατέλειψε τον πατέρα μου Νικόλαο Κουκουλάρη. Το θύμα περίμενε στο σημείο να πάμε να τον βοηθήσουμε με ένα πρόβλημα που είχε με το αυτοκίνητο του. Παρακαλούμε αν κάποιος γνωρίζει κάτι ή έχει δει ύποπτο όχημα (τρακαρισμένο κλπ) στους παράπλευρους δρόμους στο χρονικό διάστημα 00:30/1:00 να επικοινωνήσει στο 6948053190 ή με την τροχαία Καλλιθέας 2109538155,9538104, έστω και ανώνυμα για οποιαδήποτε πληροφορία. Διαδώστε το !
http://dyosmaraki.blogspot.com/2009/10/blog-post_23.html
Δημοσίευση σχολίου