Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Οκτ 2009

H Οδική Ασφάλεια περνάει από τις κρίσεις

ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ

Τι σχέση μπορεί να έχουν οι κρίσεις στο στράτευμα με την... οδική ασφάλεια; Μεγάλη, όσο παράξενο και αν ακούγεται αυτό, καθώς αφορούν και την Αστυνομία. Και όταν μιλάμε για την Αστυνομία, πρέπει να συμπεριλάβουμε και την Τροχαία. Στα δεκαεπτά χρόνια που κάνω ρεπορτάζ αυτοκινήτου, έχουν αλλάξει καμιά δεκαριά διοικητές Τροχαίας Αττικής, καθένας από τους οποίους έχει υπηρετήσει γύρω στα δύο χρόνια σε αυτή τη θέΚάτι ση. ανάλογο συμβαίνει και στα Τμήματα της Τροχαίας. Σε μερικά από αυτά υπάρχουν πίνακες με τους διατελέσαντες διοικητές τους, όπου αναγράφεται η διάρκεια της θητείας τους, η οποία πολλές φορές δεν ξεπερνά τη διετία. Κατανοώ απόλυτα την ανάγκη προαγωγής και εξέλιξης των αστυνομικών και την κάλυψη οργανικών θέσεων, όμως από όλη αυτή την ιστορία βγαίνει χαμένη η οδική ασφάλεια και κατά συνέπεια και ο ποΗ λίτης. μετάθεση από μία περιοχή σε μία άλλη απαιτεί αρκετό χρόνο προσαρμογής για τον νέο διοικητή. Μέχρι να μάθει τα πιο επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, να γνωρίσει καλά το προσωπικό, να έρθει σε επαφή με τους αρμόδιους φορείς και να του εκθέσουν τις απόψεις τους, φθάνει η ώρα της νέας μετάθεσης. Από εκεί και μετά, φτου και από την αρχή με τον επόμενο διοικητή κ.ο.κ. Είναι αποδεδειγμένο ότι ο χρόνος αποτελεί στις μέρες μας το πολυτιμότερο αγαθό, εμείς όμως επιμένουμε να τον σπαταλάμε με χαρακτηριστική άνεση. Όλοι οι διοικητές Τροχαίας που γνώρισα είχαν καλές προθέσεις και διέθεταν τις απαραίτητες ικανότητες και γνώσεις. Κανένας δεν κατάφερε όμως να πετύχει κάτι καθοριστικό, να ξεχωρίσει με τις επιδόσεις του. Μία από τις αιτίες που συμβαίνει αυτό είναι- κατά την ταπεινή μου άποψη- η αίσθηση της προσωρινότητας σε καίριες θέσεις, η βεβαιότητα ότι μέχρι να αποκτήσεις μία ολοκληρωμένη εικόνα θα έχεις φύγει για άλλα μέρη. Πραγματικά δεν γνωρίζω πώς θα μπορούσε να λυθεί αυτό το θέμα. Γνωρίζω πάντως ότι σε κάποιες άλλες χώρες απλώς δεν υφίσταται. Εκεί παραμένουν οι αξιωματικοί της Αστυνομίας για αρκετά χρόνια στο πόστο τους, γνωρίζονται καλύτερα με τους πολίτες και τελικά λειτουργούν αποτελεσματικότερα. Μακάρι να πέφτω έξω, νομίζω όμως ότι στην Ελλάδα θεωρούμε την Τροχαία μία υπηρεσία μάλλον ασήμαντη σε σχέση με άλλους τομείς της αστυνόμευσης. Θυμάμαι τον σάλο που είχε προκαλέσει στο παρελθόν η μετάθεση αστυνομικών της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας, επειδή πήγαινε χαμένη η εμπειρία και η τεχνογνωσία που είχαν αποκτήσει κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους. Συμφωνώ και προσυπογράφω, θα ήθελα όμως να ισχύσουν τα ίδια και στην Τροχαία, ώστε να μην περνάμε κρίση έπειτα από τις κρίσεις!
Αuto NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: