Ο «Γρηγόρης» πρέπει να διαρκεί περισσότερο για να περνούν οι ηλικιωμένοι
2010
Το πράσινο ανθρωπάκι στο φανάρι είναι ένα διεθνές σύμβολο που σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να διασχίσει με ασφάλεια το δρόμο. Για ορισμένους, ωστόσο, το να κατέβουν από το πεζοδρόμιο όταν ο «Γρηγόρης» είναι αναμμένος θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο.
Νέα έρευνα βρήκε ότι για ορισμένα ηλικιωμένα άτομα, το πράσινο φανάρι δεν διαρκεί αρκετά ώστε να τους επιτρέψει να περάσουν απέναντι.
Το πρόβλημα αυτό αναμένεται να ενταθεί με τη γήρανση των πληθυσμών, προειδοποιούν οι ειδικοί.
Ωστόσο, η προσθήκη ενός ή δύο δευτερολέπτων στη διάρκεια του πράσινου φαναριού θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά, υποστηρίζουν.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, σχεδόν 200 πεζοί άνω των 70 ετών σκοτώθηκαν το 2008 στους δρόμους της Μ. Βρετανίας.
Η ηλικία και διάφορες νόσοι, όπως η οστεοπόρωση, μπορεί να επιβραδύνουν το ρυθμό βάδισης. Ο φόβος για τους κεντρικούς δρόμους θα μπορούσε να κάνει τους ηλικιωμένους να περιοριστούν στο σπίτι τους.
Νέα μελέτη, η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί σε συνέδριο που οργανώνει η Βρετανική Γηριατρική Εταιρεία στο Εδιμβούργο την επόμενη εβδομάδα, βρήκε ότι τα άτομα άνω των 80 ετών αγωνίζονται για να μπορέσουν να περάσουν εγκαίρως τον δρόμο.
Στη μελέτη, 355 άτομα διαφόρων ηλικιών άνω των 60 κλήθηκαν να λάβουν μέρος σε μια σειρά εργαστηριακών πειραμάτων για να ελεγχθεί πόσο γρήγορα περπατάνε.
Βάσει των αποτελεσμάτων, περίπου τα μισά άτομα άνω των 80 ετών δεν είναι σε θέση να διασχίσουν εγκαίρως το δρόμο. Πολλοί από αυτούς περπατούσαν με ρυθμό μικρότερο από 1 μέτρο/δευτερόλεπτο, ταχύτητα πολύ κάτω από τη μέση ταχύτητα βάδισης των 1,2 μέτρων/δευτερόλεπτο που χρησιμοποιείται για να υπολογιστεί ο χρόνος διάσχισης ενός δρόμου για τους πεζούς.
Η Καθηγήτρια Rose Anne Kenny από το Trinity College του Δουβλίνου, που ήταν επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε: «Συνολικά, εκτιμούμε ότι αυτό αποτελεί πρόβλημα για το 50% των ατόμων άνω των 80 ετών. Με την αύξηση του πληθυσμού των ηλικιωμένων, όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα αγωνιούν για να διασχίσουν το δρόμο».
Η Καθ. Kenny τόνισε επίσης ότι η ομάδα που μελετήθηκε είχε σχετικά καλύτερη υγεία απ’ ό,τι ο μέσος όρος γι’ αυτήν την ηλικία, ενώ δεν λήφθηκαν υπόψη και άλλα άτομα που μπορεί να έχουν μειωμένη ικανότητα γρήγορης διάσχισης του δρόμου, όπως οι έγκυες και τα άτομα με αναπηρία.
«Η παράταση κατά ένα ή δύο δευτερόλεπτα θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά» υποστηρίζει η Καθ. Kenny.
«Προτείνουμε ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μεγαλύτεροι χρόνοι στη διάρκεια της ημέρας, για παράδειγμα μεταξύ 11:00 π.μ. και 3:00 μ.μ., όταν οι ηλικιωμένοι είναι πιο πιθανό να βρουν έξω, ενώ επίσης η αλλαγή δεν θα επηρέαζε ιδιαίτερα την κυκλοφορία» δηλώνει η Καθ. Kenny.
2010
Το πράσινο ανθρωπάκι στο φανάρι είναι ένα διεθνές σύμβολο που σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να διασχίσει με ασφάλεια το δρόμο. Για ορισμένους, ωστόσο, το να κατέβουν από το πεζοδρόμιο όταν ο «Γρηγόρης» είναι αναμμένος θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο.
Νέα έρευνα βρήκε ότι για ορισμένα ηλικιωμένα άτομα, το πράσινο φανάρι δεν διαρκεί αρκετά ώστε να τους επιτρέψει να περάσουν απέναντι.
Το πρόβλημα αυτό αναμένεται να ενταθεί με τη γήρανση των πληθυσμών, προειδοποιούν οι ειδικοί.
Ωστόσο, η προσθήκη ενός ή δύο δευτερολέπτων στη διάρκεια του πράσινου φαναριού θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά, υποστηρίζουν.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, σχεδόν 200 πεζοί άνω των 70 ετών σκοτώθηκαν το 2008 στους δρόμους της Μ. Βρετανίας.
Η ηλικία και διάφορες νόσοι, όπως η οστεοπόρωση, μπορεί να επιβραδύνουν το ρυθμό βάδισης. Ο φόβος για τους κεντρικούς δρόμους θα μπορούσε να κάνει τους ηλικιωμένους να περιοριστούν στο σπίτι τους.
Νέα μελέτη, η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί σε συνέδριο που οργανώνει η Βρετανική Γηριατρική Εταιρεία στο Εδιμβούργο την επόμενη εβδομάδα, βρήκε ότι τα άτομα άνω των 80 ετών αγωνίζονται για να μπορέσουν να περάσουν εγκαίρως τον δρόμο.
Στη μελέτη, 355 άτομα διαφόρων ηλικιών άνω των 60 κλήθηκαν να λάβουν μέρος σε μια σειρά εργαστηριακών πειραμάτων για να ελεγχθεί πόσο γρήγορα περπατάνε.
Βάσει των αποτελεσμάτων, περίπου τα μισά άτομα άνω των 80 ετών δεν είναι σε θέση να διασχίσουν εγκαίρως το δρόμο. Πολλοί από αυτούς περπατούσαν με ρυθμό μικρότερο από 1 μέτρο/δευτερόλεπτο, ταχύτητα πολύ κάτω από τη μέση ταχύτητα βάδισης των 1,2 μέτρων/δευτερόλεπτο που χρησιμοποιείται για να υπολογιστεί ο χρόνος διάσχισης ενός δρόμου για τους πεζούς.
Η Καθηγήτρια Rose Anne Kenny από το Trinity College του Δουβλίνου, που ήταν επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε: «Συνολικά, εκτιμούμε ότι αυτό αποτελεί πρόβλημα για το 50% των ατόμων άνω των 80 ετών. Με την αύξηση του πληθυσμού των ηλικιωμένων, όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα αγωνιούν για να διασχίσουν το δρόμο».
Η Καθ. Kenny τόνισε επίσης ότι η ομάδα που μελετήθηκε είχε σχετικά καλύτερη υγεία απ’ ό,τι ο μέσος όρος γι’ αυτήν την ηλικία, ενώ δεν λήφθηκαν υπόψη και άλλα άτομα που μπορεί να έχουν μειωμένη ικανότητα γρήγορης διάσχισης του δρόμου, όπως οι έγκυες και τα άτομα με αναπηρία.
«Η παράταση κατά ένα ή δύο δευτερόλεπτα θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά» υποστηρίζει η Καθ. Kenny.
«Προτείνουμε ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μεγαλύτεροι χρόνοι στη διάρκεια της ημέρας, για παράδειγμα μεταξύ 11:00 π.μ. και 3:00 μ.μ., όταν οι ηλικιωμένοι είναι πιο πιθανό να βρουν έξω, ενώ επίσης η αλλαγή δεν θα επηρέαζε ιδιαίτερα την κυκλοφορία» δηλώνει η Καθ. Kenny.
Πηγή:Telegraph
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου