Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Αυγ 2010

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕ ΣΟΥΗΔΙΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ


Του ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Η ασφάλεια των επιβατών είναι ο τομέας που απορροφά τις μεγαλύτερες επενδύσεις κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι κατασκευαστές με τη βοήθεια ερευνητικών κέντρων και πανεπιστημιακών κλινικών αναλύουν τα ατυχήματα, διεξάγουν crash-tests, και αναβαθμίζουν το επίπεδο ασφάλειας των αυτοκινήτων τους.
Στην προσπάθεια για λιγότερα ατυχήματα είναι καθοριστική η συμβολή της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volvo. Εδώ και πολλές δεκαετίες οι σουηδοί μηχανικοί μέσω των εταιρειών Volvo και Saab δίνουν μάχη για να περιορίσουν τους σοβαρούς τραυματισμούς των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος. Δεν είναι τυχαίο ότι τα σουηδικά μοντέλα θεωρούνται από τα ασφαλέστερα οχήματα.
Φέτος η Volvo γιορτάζει τα δέκα χρόνια λειτουργίας των εγκαταστάσεων crash-tests που διαθέτει, στην Τορσλάντα της Σουηδίας. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πρόκειται για τις πλέον προηγμένες εγκαταστάσεις στον κόσμο. Μέχρι τώρα έχουν γίνει περισσότερα από 3.000 crash-test διαφόρων τύπων όπου συμμετείχαν και φορτηγά.
Ανακοινώθηκε ότι η μάρκα έχει θέσει ένα πολύ φιλόδοξο στόχο: την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού σε καινούριο αυτοκίνητο μέχρι το 2020. Το ερευνητικό κέντρο δίνει τη δυνατότητα να γίνεται αναπαράσταση των περισσότερων περιστατικών και ατυχημάτων που συμβαίνουν στους δρόμους. Με την ανάλυσή τους και τον έλεγχο πρωτοπόρων τεχνολογιών βελτιώνονται συνεχώς τα επίπεδα ασφαλείας των αυτοκινήτων.
Η τελευταία τεχνολογική προσθήκη είναι μια σειρά από 50 ψηφιακές κάμερες, υψηλής ταχύτητας. Η ταχύτερη κάμερα μπορεί να καταγράψει 200.000 καρέ το δευτερόλεπτο. Επιπλέον, υπάρχει μια σειρά από μικροσκοπικές κάμερες οι οποίες τοποθετούνται μέσα στα αυτοκίνητα και απαθανατίζουν όλα όσα συμβαίνουν σε βασικά εξαρτήματα.
Υπάρχουν δυο πίστες δοκιμών, μια σταθερή μήκους 154 μέτρων και μια μεταβλητή 108 μέτρων. Στη σταθερή η μέγιστη ταχύτητα για ένα επιβατικό αυτοκίνητο είναι 120 χλμ./ώρα και στη μεταβλητή 80 χλμ./ώρα. Στη σταθερή είναι εφικτή και η δοκιμή σύγκρουσης φορτηγών με ταχύτητα έως 80 χλμ./ώρα. Η ταχύτητα σε κάθε πίστα δοκιμών ρυθμίζεται ανεξάρτητα.
Η θέση της μεταβλητής πίστας μπορεί να ρυθμιστεί από 0 έως 90 μοίρες ως προς τη σταθερή. Αυτό επιτρέπει τη διενέργεια δοκιμών για πολλά διαφορετικά σενάρια περιστατικών και ατυχημάτων, από μετωπικές συγκρούσεις μέχρι πλευρικές συγκρούσεις, ανάμεσα σε δύο κινούμενα αυτοκίνητα τα οποία συγκρούονται με διαφορετικές ταχύτητες και σε διαφορετικές γωνίες.
Επιπλέον, μπορεί να ελεγχθεί η δυνατότητα αποφυγής και αποτροπής μιας σύγκρουσης. Οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν τη διενέργεια 400 και πλέον crash-tests ετησίως.
Οι δύο πίστες συναντώνται πάνω από μία τάφρο βάθους έξι μέτρων, καλυμμένη με πλεξιγκλάς, η οποία χρησιμοποιείται για να κινηματογραφούνται οι δοκιμαστικές συγκρούσεις από την κάτω πλευρά. Ολα αυτά τα χρόνια, η συγκεκριμένη κατασκευή έχει καταγράψει πολλά αξιοσημείωτα crash-tests.
Ο βαθμός της ακρίβειας σε μια δοκιμή κατά την οποία δύο κινούμενα αυτοκίνητα συγκρούονται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα είναι 2,5 εκατοστά στο σημείο της σύγκρουσης, που αντιστοιχεί σε δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου. Για τη σύγκριση, ένας άνθρωπος ανοιγοκλείνει τα μάτια του σε 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι crash-tests και στις δύο πίστες μπορούν να γίνουν και στην αντίθετη κατεύθυνση. Στο τέλος της σταθερής πίστας είναι τοποθετημένη μια πλάκα από σκυρόδεμα (μπλοκ πρόσκρουσης), η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες δοκιμές, όπως δοκιμές ανατροπής και αποφυγής ή αποτροπής σύγκρουσης. Στο τέλος της μεταβλητής πίστας, ο περιβάλλων χώρος λειτουργεί ως αναπόσπαστο μέρος των εγκαταστάσεων.
Εδώ εκτελούνται crash-tests πάνω σε διάφορα αντικείμενα που μπορούν να βρεθούν στο περιβάλλον ενός κινούμενου αυτοκινήτου. Το μπλοκ πρόσκρουσης των εγκαταστάσεων ζυγίζει 850 τόνους. Μετακινείται με τη βοήθεια αεροστρωμάτων. Επιπλέον, υπάρχουν περίπου άλλα 20 σταθερά και κινητά εμπόδια.
Οι εξειδικευμένοι υπάλληλοι των εγκαταστάσεων χρησιμοποιούν 100 ανδρείκελα (dummies). Η γκάμα περιλαμβάνει άνδρες, γυναίκες και παιδιά, διαφορετικού αναστήματος και ηλικίας. Η Volvo ανακοίνωσε ότι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του είναι το νέο S60, που αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος Αυγούστου.
Διαθέτει το Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών (PDS), πρώτη παγκόσμια εφαρμογή στο S60. Ανιχνεύει την ύπαρξη πεζών σε μια περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο και ειδοποιεί τον οδηγό. Αν ο τελευταίος δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα επιβραδύνει το αυτοκίνητο και αν διαγνώσει μεγάλο κίνδυνο μπορεί να το ακινητοποιήσει.
Κινητήρες turbo, 2.000 κ.εκ., τετρακύλινδροι άμεσου ψεκασμού, ισχύος 203 ίππων, με ροπή άνω των 30 χλγμ. από τις 1.750. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7'' με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (8,2'' αυτόματο). Τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα. Ο εξακύλινδρος κινητήρας 3.000 κ.εκ. αποδίδει 304 ίππους, 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5'' και τελική 250 χλμ./ώρα.
Κιβώτια έξι ταχυτήτων, μηχανικό ή αυτόματο Powershift διπλού συμπλέκτη για το δίλιτρο κινητήρα, αυτόματο Geartronic δεύτερης γενιάς για τον τρίλιτρο, ο οποίος συνδυάζεται με στάνταρ μόνιμη τετρακίνηση. Κατανάλωση για το βασικό μοτέρ 7,9 λίτρα/100 χλμ. και 10,2 λίτρα/100 χλμ. για το μεγαλύτερο.


ΠΗΓΗ: ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: