Ταχύτητα 90-130 χλμ/ώρα: το φορτηγό που περιμένει να σε πατήσει
Αν η δύναμη πρόσκρουσης που περιγράψαμε σε ταχύτητες εντός πόλης σας φαίνεται ήδη μεγάλη, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι συμβαίνει σε επαρχιακούς δρόμους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπου οι ταχύτητες κυμαίνονται σε ένα εύρος μεταξύ 90 και 130 χλμ/ώρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η σύγκρουση του πίσω επιβάτη με τον εμπρός οδηγεί σε βέβαιο θάνατο. Για να εξετάσουμε τις δύο περιπτώσεις (90 και 130 χλμ/ώρα) με τον επιβάτη του πίσω καθίσματος να ζυγίζει και πάλι 80 κιλά, θα χρησιμοποιήσουμε το θεώρημα μεταβολής της κινητικής ενέργειας, που λέει πως το έργο δύναμης ισούται με τη μεταβολή της κινητικής ενέργειας. Ας δούμε, όμως, τι συμβαίνει στην πράξη!
Με 90 χλμ/ώρα, η δύναμη πρόσκρουσης που θα αναπτυχθεί αγγίζει σχεδόν τους δύο τόνους. Συνεπώς, πίσω σας δεν υπάρχει ένας ενήλικας μάζας 80 κιλών, αλλά ένα «θηριώδες SUV» έτοιμο να σας συνθλίψει. Στην περίπτωση σύγκρουσης σε έναν αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα των 130 χλμ/ώρα, ίσως να περιμένετε πως η δύναμη θα αυξάνεται ελαφρώς, αλλά δυστυχώς δεν είναι ανάλογη της ταχύτητας. Έτσι, σε αυτή την ταχύτητα, ο πίσω επιβάτης θα καταστρέψει ότι βρει στο πέρασμά του, μιας και θα αναπτυχθεί δύναμη πρόσκρουσης με τον εμπρός επιβάτη που αγγίζει το «σοκαριστικό» νούμερο των τεσσάρων τόνων. Φανταστείτε, λοιπόν, ότι πίσω σας βρίσκεται ένα φορτηγό έτοιμο να σας ισοπεδώσει και αναλογιστείτε αν θα τολμούσατε να ξανά ταξιδέψετε με κάποιον που θεωρεί πως οι πίσω θέσεις παρέχουν ασφάλεια χωρίς τη χρήση ζώνης ασφαλείας.
Με 90 χλμ/ώρα, η δύναμη πρόσκρουσης που θα αναπτυχθεί αγγίζει σχεδόν τους δύο τόνους. Συνεπώς, πίσω σας δεν υπάρχει ένας ενήλικας μάζας 80 κιλών, αλλά ένα «θηριώδες SUV» έτοιμο να σας συνθλίψει. Στην περίπτωση σύγκρουσης σε έναν αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα των 130 χλμ/ώρα, ίσως να περιμένετε πως η δύναμη θα αυξάνεται ελαφρώς, αλλά δυστυχώς δεν είναι ανάλογη της ταχύτητας. Έτσι, σε αυτή την ταχύτητα, ο πίσω επιβάτης θα καταστρέψει ότι βρει στο πέρασμά του, μιας και θα αναπτυχθεί δύναμη πρόσκρουσης με τον εμπρός επιβάτη που αγγίζει το «σοκαριστικό» νούμερο των τεσσάρων τόνων. Φανταστείτε, λοιπόν, ότι πίσω σας βρίσκεται ένα φορτηγό έτοιμο να σας ισοπεδώσει και αναλογιστείτε αν θα τολμούσατε να ξανά ταξιδέψετε με κάποιον που θεωρεί πως οι πίσω θέσεις παρέχουν ασφάλεια χωρίς τη χρήση ζώνης ασφαλείας.
www.autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου