Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Αυγ 2018

Να μάθουμε να ζούμε με…

Δρόμος στο Μάτι, 23 Ιουλίου 2018
Θα μπορούσε να είναι ερώτηση στο σταυρόλεξο. Θα μπορούσε να είναι θέμα στις πανελλήνιες.
Τα τελευταία χρόνια όλο συχνότερα καλούμαστε «να μάθουμε να ζούμε με…».
Αν και η επίκληση – προτροπή αυτή ξεκίνησε σαν απάντηση στο γεγονός πως ζούμε σε μια σεισμογενή χώρα, μετά τον σεισμό με τα δεκάδες θύματα το 1978 στη Θεσσαλονίκη, στη συνέχεια η χρήση της επεκτάθηκε σε διάφορες κατευθύνσεις.
Φυσικά σε σχέση με τους σεισμούς η επιλογή είναι μονόδρομος (εκτός κι αν επιλέξεις να εγκαταλείψεις τη χώρα). Και είναι σημαντικό πως η σχετική καμπάνια συνοδεύτηκε από την υιοθέτηση (τότε) ενός αυστηρού νέου Οικοδομικού Κανονισμού αλλά και από μια διαρκή οργανωμένη ενημερωτική πρωτοβουλία που ανέλαβαν και διεκπεραιώνουν κρατικοί φορείς εδώ και δεκαετίες.
Ωστόσο ενώ στο θέμα αυτό, με δεδομένη την αδυναμία αυστηρά συγκεκριμένης –εντοπισμένης χωρικά και χρονικά πρόγνωσης, η πολιτική που ακολουθήθηκε παρότι μιλάμε για φυσικό φαινόμενο είναι ουσιαστικά πολιτική πρόληψης (των καταστροφών φυσικά και όχι της εκδήλωσης του φαινομένου) με απορία παρατηρεί κανείς πως απέναντι σε άλλα φαινόμενα που οδηγούν σε μαζικές καταστροφές και τα οποία δεν οφείλονται στη δραστηριότητα της φύσης αλλά στην ανθρώπινη δραστηριότητα που αντιβαίνει στους ρυθμούς ή βιάζει τη διαμόρφωση της  τόσο οι κυβερνήσεις, όσο και οι κυβερνώμενοι στρέφουν το ενδιαφέρον τους όχι στην πρόληψη αλλά στην αντιμετώπιση των συνεπειών των φαινομένων που οι ίδιοι (με διαφορετικό φυσικά βαθμό ευθύνης) προκάλεσαν.
Να μάθουμε να ζούμε με τις πλημμύρες.
Να μάθουμε να ζούμε με τις φωτιές.
Να μάθουμε να ζούμε με τους πνιγμούς.
Να μάθουμε να ζούμε με τις τροχαίες συγκρούσεις.
Και από κοντά τα «αιτήματα» που σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο θα συσπειρώσουν τις πιο ετερόκλητες δυνάμεις.
Περισσότερα πυροσβεστικά, οχήματα και πτητικά μέσα.
Περισσότερα ασθενοφόρα.
Περισσότερα κρεβάτια στις εντατικές κλπ.
Στη φάση της έξαρσης αυτών των φαινομένων θα ακουστούν βέβαια και άλλες φωνές. Κάποιοι πανεπιστημιακοί (ποιος τους ακούει όταν οι ίδιοι οι υπουργοί Παιδείας φρόντιζαν επί χρόνια να τους απαξιώνουν), άνθρωποι από τον χώρο που μάχεται το τέρας (από την Πυροσβεστική, το Δασαρχείο, το ΕΚΑΒ κα) κάποιες εθελοντικές και μη επιχορηγούμενες συλλογικότητες θα σκιαγραφήσουν ένα διαφορετικό δρόμο. Αλλά ως πότε;
Θα περάσουν οι μέρες οι νεκροί θα ταυτοποιηθούν και οι δικοί τους θα τους θάψουν.
Και θα επανέλθει πάλι ο «ρεαλισμός».
Πόσες Μάντρες θα πρέπει να πνιγούν, πόσα Μάτια να καούν, πόσες χιλιάδες θύματα πρέπει να θρηνήσουμε για να αποφασίσουμε πως ο δρόμος της αντιμετώπισης δεν είναι αυτός.
Πάρκινγκ στο Μαρούσι, 25 Ιουλίου 2018
Ακόμα κι αν το σύνολο των εργαζομένων της χώρας γίνει μια  μέρα πυροσβέστες, λιμενικοί, τροχονόμοι, ναυαγοσώστες, διασώστες του ΕΚΑΒ και εργαζόμενοι στις Μονάδες Εντατικής, ακόμα κι αν ο πυροσβεστικός στόλος διπλασιαστεί και τα ασθενοφόρα δεκαπλασιαστούν δεν πρόκειται να σταματήσει αυτή η ιστορία. Δεν υποτιμούμαι καθόλου την ανάγκη ύπαρξης στην πιο επαρκή αριθμητικά και επιχειρησιακά δυνατή μορφή όλων των υπηρεσιών που αφορούν το μετά το συμβάν. Απλώς αυτές δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Πρόληψη.
Απ αυτή την χώρα, με τόσους ανθρώπους κατεστραμμένους, από φωτιές, πλημμύρες, πνιγμούς, τροχαίες συγκρούσεις τις τελευταίες δεκαετίες, ο Ιπποκράτης προειδοποίησε την ανθρωπότητα: «Κάλλιον του θεραπεύειν το προλαµβάνειν».
Αλλά στην ίδια χώρα,2.500 χρόνια μετά εμείς  προτιμάμε να περιμένουμε τον «από μηχανής Θεό».
Ραφήνα, επόμενη μέρα: προαπαιτούμενα για ασφαλή διαβίωση την πόλη…
www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: