Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Ιαν 2019

Σκότωσαν άλλο ένα παιδί, που γύριζε περπατώντας απ το σχολείο. Ε, και;

Την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου ο 15χρονος Νίκος Ηρ. Δημόπουλος, μαθητής της Α’ Λυκείου, αφού τέλειωσε το σχολείο του στη Θουρία του Δήμου Καλαμάτας, επέστρεφε σπίτι του στην Αίτεια περπατώντας.
Ενώ βάδιζε πάνω στο πεζοδρόμιο λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι, ένα αυτοκίνητο που κινούνταν στο απέναντι ρεύμα με κατεύθυνση προς Καλαμάτα, πέρασε την διπλή διαχωριστική, ανατράπηκε και έπεσε πάνω στο μικρό Νίκο τον οποίο και τραυμάτισε θανάσιμα. Ο οδηγός του ΙΧ αμέσως μετά το συμβάν εγκατέλειψε το θύμα του. Λίγο αργότερα εμφανίστηκε ένας 28χρονος Ρομά που ισχυρίστηκε πως ήταν ο οδηγός, γεγονός που αρκετά γρήγορα αποδείχθηκε ψευδές. Ο πραγματικός οδηγός δεν είχε άδεια οδήγησης και  διέφυγε τη σύλληψη στη διάρκεια του 48ωρου που ισχύει το Αυτόφωρο. (Εμφανίστηκε τελικά τελικά έξι ημέρες μετά…)
Φαίνεται πως στην Ελλάδα η μετακίνηση προς και από το σχολείο αποτελεί μια διαδικασία  ιδιαίτερα ριψοκίνδυνη. Τι άλλο άραγε σημαίνει το γεγονός πως:  στις 14 Ιανουαρίου στη Θέρμη Θεσσαλονίκης κοντά στο Δημοτικό σχολείο, ο 50χρονος πατέρας ενός μαθητή παρασύρθηκε από οδηγό ΙΧ και έχασε τη ζωή του, στις 16 Ιανουαρίου στην Κέρκυρα, η 8χρονη μαθήτρια Αννα Μαρία Καρβούνη παρασύρθηκε και έχασε τη ζωή της από οδηγό ΙΧ  ενώ πήγαινε με τη μητέρα της στο σχολείο, στις  18  Ιανουαρίου έχασε τη ζωή ο Νίκος Δημόπουλος ενώ στις 21 Ιανουαρίου  πηγαίνοντας να διδάξει στο σχολείο στον Επτάλοφο Κιλκίς ο 33χρονος αναπληρωτής δάσκαλος  Μιχάλης Τίγκας έχασε τη ζωή του, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε γλίστρησε στον παγωμένο δρόμο. Μιλάμε για τέσσερις νεκρούς σε μια βδομάδα…
Θα επανέλθουμε στο θέμα γιατί τα παραπάνω μόνο συμπτώσεις δεν αποτελούν. Και η αναπαραγωγή τους δεν θα σταματήσει ούτε με ευχές, ούτε με κροκοδείλια δάκρυα. Να σημειώσουμε μόνο πως στις τρεις πρώτες περιπτώσεις  με παρασύρσεις πεζών σε κατοικημένες περιοχές, οι ταχύτητες που είχαν αναπτύξει οι εμπλεκόμενοι οδηγοί σε δρόμους με όρια 40, 30 και 50 km αντίστοιχα, τόσο από μαρτυρίες αυτοπτών  όσο και εκ του αποτελέσματος, προφανώς και ήταν πολλαπλάσιες των (συμβολικών σύμφωνα με την ελληνική παράδοση) ορίων.
Αλλά ας επανέλθουμε στον φόνο του 15χρονου Νίκου.
Αντιγράφουμε από τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των  τοπικών εφημερίδων:
«Ο μαθητής είχε τελειώσει από το σχολείο και κατά τραγική ειρωνεία δεν πήρε το λεωφορείο γιατί -όπως λένε συμμαθητές του- είχε ξεχάσει την κάρτα του και φοβήθηκε μη γίνει έλεγχος και τον κατεβάσουν».
Είχε ξεχάσει την κάρτα. Και γι αυτό αποφάσισε να περπατήσει.
Το ένα λάθος μετά το άλλο…
Χωρίς κάρτα δεν είσαι τίποτα.
Και αν περπατάς (στο πεζοδρόμιο) είσαι ένα τίποτα.
Εύλογα ο 15χρονος Νίκος έγινε αποδέκτης των συνεπειών των διαδοχικών λαθών του…
Αν δεν είχε κάνει αυτά τα βασικά λάθη τότε δεν θα είχε κινδυνεύσει όταν ο οδηγός του ΙΧ που:
«από αμέλεια» οδηγούσε χωρίς άδεια (δηλαδή χωρίς στοιχειώδη εκπαίδευση),
«από αμέλεια» ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα με αποτέλεσμα,
«από αμέλεια» το αυτοκίνητο «να του φύγει» στη στροφή, να ανατραπεί και να πέσει πάνω στο Νίκο που βρίσκονταν «σε λάθος τόπο τη λάθος στιγμή»
και να τον σκοτώσει «από αμέλεια» αφού είναι προφανές και πασίγνωστο σε κάθε δικαστικό και κάθε εχέφρονα πολίτη, πως ο δράστης «δεν ξύπνησε για να πάει να σκοτώσει».
Είναι προφανές ότι σε ένα σύνολο «αμελειών» είναι πολύ εύκολο να προστεθεί άλλη μία: η εγκατάλειψη του θύματος. Εύλογα ο τοπικός εισαγγελέας και παρά την σκηνοθετημένη παραπλανητική εμφάνιση ψευτο – οδηγού άσκησε δίωξη για ένα ακόμα πλημμέλημα στο γνωστό –άγνωστο οδηγό.
Όπως ενημερωθήκαμε: «Παρότι η ταυτότητα του οδηγού είναι γνωστή στις αρχές, παρήλθε το αυτόφωρο και έτσι οι αστυνομικοί δεν προχωρούν στη σύλληψή του.Σε βάρος του οδηγού σχηματίζεται δικογραφία για ανθρωποκτονία από αμέλεια, εγκατάλειψη και οδήγηση χωρίς δίπλωμα». (ΕΔΩ)
Το γεγονός πως ο δράστης στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι Ρομά απέδειξε ότι η Δικαιοσύνη δεν πάσχει από ρατσιστικές προκαταλήψεις και εφάρμοσε και σ αυτήν την περίπτωση αυτά που εφαρμόζει για όλους τους έλληνες εγκληματίες οδηγούς, χρησιμοποιώντας τις πιο ελαφρές υπάρχουσες κατηγορίες (ανθρωποκτονία από αμέλεια) και την διάταξη αμνήστευσης των οδηγών που εγκαταλείπουν τα θύματα τους (άρθρο 43 του ΚΟΚ).
Άλλη μια περίπτωση οδηγού χωρίς άδεια εμπλεκόμενου σε θανατηφόρο τροχαίο με εγκατάλειψη ήρθε να προστεθεί στις τόσες προηγούμενες:
 12 Ιουλίου 2012, Λ. Πατησίων: τα επτάχρονα δίδυμα David & Claudia Μaciorowski και η μητέρα τους Agnieska περνούσαν διάβαση πεζών στην οδό Τροίας για να πάνε στο σχολείο. Οδηγός μηχανής μεγάλου κυβισμού τρέχοντας με υπερβολική ταχύτητα, παραβίασε το κόκκινο τους χτύπη­σε και τους εγκατέλειψε. Όλοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία και υποβλήθηκαν σε μεγάλες χειρουργικές επεμβάσεις και ο μικρός David με­γαλώνει σήμερα με αναπηρία 90%. Ο δράστης − στρατιωτικός, χωρίς άδεια οδήγησης − συνε­λήφθη στο σπίτι του. Παραπέμφθηκε για να δι­καστεί για κακούργημα και αφέθηκε ελεύθερος. Μετά από αλλεπάλληλες αναβολές στο Εφετείο η κατηγορία υποβιβάστηκε σε σειρά πλημμελημά­των (όπως… η εγκατάλειψη τριών τραυματιών) του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό προτέρου εντίμου βίου (είχε βγάλει και άδεια οδήγησης στο μεταξύ!) καταδικάστηκε, ως αποκλειστικά υπεύθυνος, σε ολιγόμηνη εξαγοράσιμη ποινή ενώ του επεστράφη και η μηχανή!
3 Μαρτίου 2017,Αλεξάνδρεια Ημαθίας. Η 13χρονη πεζή Κατερίνα Κυροπούλου ενώ περίμενε πάνω στο πεζοδρόμιο, σε δι­άβαση χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε από ανήλικο οδηγό χωρίς άδεια οδήγησης που έτρεχε υπερβολικά με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του IX και η Κατερίνα να χάσει τη ζωή της. Αντί του δράστη εμφανίστηκε ο πατέρας του να παριστάνει τον οδηγό… Για την εκτέλεση και την εγκατάλειψη της Κατερί­νας και για όλα τα υπόλοιπα, ο εισαγγελέας απήγγειλε στο δράστη κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος και τον άφησε ελεύθερο. Στο facebook του, υπήρχε η φωτό του αυτοκινήτου με το μήνυμα: «Κυκλοφορώ και Οπλοφορώ».
6 Μαρτίου 2017, Αμφιλοχία. Δύο πεζές γυναίκες εγκαταλείφθηκαν αφού χτυπή­θηκαν από νεαρό οδηγό χωρίς άδεια οδήγησης με ΙΧ χωρίς πινακίδες.
Η μία έχασε τη ζωή της και η δεύτερη μετα­φέρθηκε τραυματισμένη στο νοσοκομείο. Μετά τη σύλληψη του δράστη ο εισαγγελέας του απήγγειλε κατηγορίες σε βαθμό πλημμε­λήματος και τον άφησε ελεύθερο…
-Την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019 τραυματίστηκε θανάσιμα και εγκαταλείφθηκε ο Νίκος. Το Σάββατο το βράδυ στη Θουρία συμμαθητές και καθηγητές του έκαναν σιωπηρή συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Λίγες ώρες πριν είχε πραγματοποιηθεί η κηδεία του Νίκου. Αμήχανες στερεοτυπικές εκφράσεις του τύπου να είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει θα απευθύνθηκαν στους δικούς τους την ώρα που πολιτική και δικαστική εξουσία ισορροπούσαν πάνω σ ένα άλλο στερεότυπο (για το δράστη): να είναι ελαφριά η ποινή που θα του επιβληθεί.
Σκότωσαν ένα παιδί που γύριζε περπατώντας απ το σχολείο.
Ε, και; Ούτε το πρώτο είναι, ούτε θα είναι το τελευταίο.
Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα
Υποστηρίξτε την προσπάθεια να καταργήσουμε το άρθρο 43 του ΚΟΚ. Δείτε:το φυλλάδιο του SOS Τροχαία Εγκλήματα στηρίζει και η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ  για το θέμα: Τροχαίο & Εγκατάλειψη: ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: