Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Νοε 2019

Αφαιρούν δίπλωμα οδήγησης και άδεια κυκλοφορίας ΑΥΤΕΣ οι παραβάσεις ΚΟΚ



Ο ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) έχει αλλάξει πλέον Ν.  4530/2018 και έχει γίνει πιο αυστηρός για τους οδηγούς παραβάτες, μάλιστα είναι αρκετές οι περιπτώσεις στις οποίες, αν οι οδηγοί υποπέσουν σε παραβάσεις, η Τροχαία αφαιρεί δίπλωμα οδήγησης και άδεια κυκλοφορίας, ενώ καλούνται να πληρώσουν και τσουχτερά χρηματικά πρόστιμα.
Αποχαιρέτα το δίπλωμα αν κάνεις αυτές τις παραβάσεις του ΚΟΚ
Τιμόνι και κινητό τηλέφωνο καλό θα είναι να μην συνδυάζονται, καθώς οι άνδρες της Τροχαίας είναι πλέον πολλοί αυστηροί με τους οδηγούς και τα πρόστιμα πέφτουν βροχή.Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης επιτρέπεται μόνο με ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας (bluetooth) ή αν η συσκευή είναι τοποθετημένη σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση. Σε διαφορετική περίπτωση ο οδηγός τιμωρείται με επιτόπου αφαίρεση διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για 60 ημέρες.
Είναι ντροπή, αλλά και θέμα έλλειψης παιδείας η στάθμευση μπροστά ή ακόμα και πάνω σε ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή σε αποκλειστικές και γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία.
Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγοί «πιάνονται» να παρκάρουν όπου θέλουν. Όταν όμως τους πιάσει η Τροχαία τότε θα αποχαιρετήσουν την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός τους και το δίπλωμα οδήγησης για 60 ημέρες.Συνήθως σε ώρες αιχμής στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παρατηρείται το φαινόμενο της ελληνικής μαγκιάς που δεν είναι άλλο, από τους «πονηρούς» οδηγούς που ενώ όλα τα ΙΧ πηγαίνουν με χαμηλές ταχύτητες στις λωρίδες κυκλοφορίας, εκείνοι χρησιμοποιούν τη ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης).
Εκεί η Τροχαία καλά θα κάνει να είναι αμείλικτη και όταν πιάνει τους οδηγούς που εμποδίζουν τα οχήματα (ασθενοφόρα, περιπολικά, πυροσβεστικά) που πρέπει να κινούνται εκεί τους αφαιρούν επί τόπου τα στοιχεία κυκλοφορίας και την άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.
Φορτηγά και λεωφορεία Εκτός όμως από τους οδηγούς ΙΧ και αυτοί των φορτηγών και των λεωφορείων θα πρέπει να είναι προσεκτικοί, καθώς αν κινούνται συνεχώς στην αριστερή λωρίδα ή την χρησιμοποιούν για προσπέραση και αιφνιδιάζουν τους κινούμενους η Τροχαία θα τους τιμωρήσει με επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Επιτέλους πρόστιμο σε όσους βρομίζουν δρόμους και πεζοδρόμια, αλλά και στους καπνιστές που πετώντας τα τσιγάρα τους έξω μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά ή ατύχημα.Αυτούς πλέον η Τροχαία τους τιμωρεί με επί τόπου αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες.
Αφού δεν βάζουμε μυαλό μόνοι μας και δεν προστατεύουμε τη σωματική μας ακεραιότητα κάνοντας χρήση της ζώνης ασφαλείας και του κράνους, έρχεται ο ΚΟΚ να μας το επιβάλλει.
Έτσι για τους οδηγούς ΙΧ που δεν φορούν τη ζώνη, ή κάνουν το κόλπο για να σταματάει η ηχητική ειδοποίηση του οχήματος, αλλά και για τους μοτοσικλετιστές που ξεχνούν το κράνους η Τροχαία θα τους το υπενθυμίζει αφαιρώντας τους άδεια κυκλοφορίας και δίπλωμα οδήγησης για 60 ημέρες.
Το αντίστοιχο ισχύει και με την ασφάλεια των παιδιών στο αυτοκίνητο, καθώς θα πρέπει να είναι δεμένα στο ειδικό κάθισμα.Σε διαφορετική περίπτωση οι οδηγοί που παραβιάζουν τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Τι ισχύει για τους οδηγούς που έχουν καταναλώσει αλκοόλ
Εκτός από τις προαναφερθείσες παραβάσεις υπάρχει και ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα και αιτία πολλών σοβαρών τροχαίων, η κατανάλωση αλκοόλ.Και εδώ τα όρια είναι αυστηρά, όπως και οι συνέπειες που θα ακολουθήσουν για τους οδηγούς, οι οποίοι επιλέγουν να συνδυάσουν αλκοόλ και οδήγηση θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τους ίδιους όσο και τους υπόλοιπους που κυκλοφορούν.Όταν όμως η Τροχαία εντοπίσει όσους είναι πίσω από το τιμόνι και έχουν καταναλώσει αλκοόλ, ακολουθούν αυστηρές κυρώσεις, ακόμα και φυλάκιση.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ όταν η συγκέντρωση στον εκπνεόμενο αέρα είναι :
·         25 mg/l έως 0.40 mg/l, τότε οι οδηγοί θα κληθούν να πληρώσουν 200 ευρώ πρόστιμο και θα ακινητοποιηθεί το όχημά τους
·         40 mg/l έως 0.60 mg/l, τότε οι οδηγοί θα κληθούν να πληρώσουν 700 ευρώ πρόστιμο και θα τους αφαιρεθεί για 90 ημέρες το δίπλωμα οδήγησης
·         60 mg/l -> τότε οι οδηγοί θα έχουν εις βάρος τους μήνυση για πλημμέλημα με την ποινή να αποφασίζεται από το δικαστήριο και μπορεί να είναι ακόμα και φυλάκιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: