Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Νοε 2021

Νέοι οδηγοί: αίτημα στην ΕΕ να επιβάλει μηδενικά όρια για το αλκοόλ και τα ναρκωτικά και τη σταδιακή πρόσβαση στις άδειες οδήγησης

 Young drivers: call for EU to mandate zero-tolerance alcohol and drug limits and graduated driving licences

 

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να βελτιώσει την ασφάλεια των νέων σε ηλικία οδηγών μέσω αλλαγών στο σύστημα έκδοσης αδειών οδήγησης, μεταξύ άλλων μέτρων, καθώς τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι οι νέοι χρήστες του δρόμου, ηλικίας 15 έως 30 ετών, αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο όλων των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις.  

Σε έκθεση που μόλις δημοσιεύτηκε, το ETSC αναφέρει ότι το 2019, 5.182 νέοι άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαίες συγκρούσεις στις 25 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. 

Οι θάνατοι στο δρόμο νέων ηλικίας 15 έως 30 ετών στην ΕΕ αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο των θανάτων από όλες τις αιτίες σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα.   Περίπου το 40% των θανάτων στους δρόμους της ΕΕ οφείλονται σε συγκρούσεις που εμπλέκονται ένας ή περισσότεροι νέοι οδηγοί ή αναβάτες μηχανοκίνητων δικύκλων.   

Οι συνολικοί αριθμοί καλύπτουν μια τεράστια ανισότητα μεταξύ των φύλων. Η έκθεση αναφέρει ότι οι άνδρες αντιπροσωπεύουν το 81% του συνόλου των θανάτων νέων ηλικίας 15-30 ετών από τροχαίες συγκρούσεις. Η μεγάλη διαφορά στη θνησιμότητα μεταξύ των ανδρών και των γυναικών στους δρόμους παραμένει ακόμη και εάν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι οι άνδρες οδηγούν περισσότερο από ότι οι γυναίκες.   

Οι συγγραφείς της έκθεσης αναφέρουν ότι, ενώ οι νέοι αποτελούν από μόνοι τους ομάδα υψηλού κινδύνου, οι περισσότεροι νέοι δεν οδηγούν επισφαλώς εσκεμμένα. Οι κίνδυνοι για τους νέους οδηγούς και αναβάτες προέρχονται από την απειρία, την ανωριμότητα και τον τρόπο ζωής που συνδέονται με την ηλικία και το φύλο τους. 

Τα δεδομένα δείχνουν ότι όσο πιο νωρίς ξεκινάει ένα άτομο να οδηγεί μόνο του χωρίς περιορισμούς, τόσο πιο πιθανό είναι να έχει μια θανατηφόρα σύγκρουση, ιδιαίτερα αν είναι κάτω των 18 ετών.   Τα συστήματα σταδιακής απόκτησης άδειας οδήγησης έχουν αξιολογηθεί από μια σειρά μελετών οι οποίες δείχνουν μια μείωση στις συγκρούσεις. 

Τα συστήματα αυτού του είδους θέτουν πρόσθετους περιορισμούς στους νεότερους οδηγούς κατά τα πρώτα χρόνια οδήγησης, επιτρέποντάς τους να αποκτήσουν εμπειρία περιορίζοντας παράλληλα ορισμένες καταστάσεις υψηλού κινδύνου.   

Οι θάνατοι νέων, ιδιαίτερα οι ανδρών, είναι υπερβολικά πολλοί όταν πρόκειται για τροχαίες συγκρούσεις που συνδέονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή/και ναρκωτικών. 

Η  εφαρμογή και αυστηροποίηση των νόμιμων ορίων συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα (BAC) και η βελτίωση της παρεχόμενης βοήθειας σε όσους εντοπίζονται με προβλήματα αλκοόλ και ναρκωτικών μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη αυτών των θανάτων.  

 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανεξετάζει επί του παρόντος τους κανόνες για τις άδειες οδήγησης, με μια επικαιροποιημένη νομική πρόταση να αναμένεται τους επόμενους 18 μήνες. 

Το ETSC καλεί επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει να τεθεί ουσιαστικά μηδενικό όριο στο αλκοόλ για την οδήγηση (το ισχύον είναι 0,2 γρ./λίτρο αίματος) – ένα μέτρο που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους νεότερους οδηγούς.

 Όσον αφορά στην οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών, το ETSC θα ήθελε επίσης να δει ένα πανευρωπαϊκό όριο μηδενικής ανοχής για τα παράνομα ψυχοτρόπα ναρκωτικά.  

Μπορείτε να κατεβάσετε την πλήρη έκθεση από τη διεύθυνση https://www.etsc.eu/PinFlash41

 

 

Notes to editors:

  1. ETSC’s Road Safety Performance Index (PIN) programme receives financial support from the German Road Safety Council (DVR), Toyota Motor Europe, the Swedish Transport Administration, the Norwegian Public Roads Administration and CITA – the International Motor Vehicle Inspection Committee.
  2. ETSC is a Brussels-based independent non-profit making organisation dedicated to reducing the numbers of deaths and injuries in transport in Europe.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: