Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Νοε 2021

Έγκλημα στην Αθήνα: Ανάπλαση στην Πανεπιστημίου χωρίς ποδηλατόδρομο

#Mobility

 megalos_peripatos

 

Ηλεκτρικά ή μη ποδήλατα, σκέιτ και ηλεκτρικά πατίνια καλούνται να μοιραστούν το πεζοδρόμιο μαζί με τους πεζούς, με σοβαρό κίνδυνο ατυχημάτων. Η Αθήνα θα είναι η μόνη Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα χωρίς ποδηλατόδρομο…

Ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου, στο τμήμα μεταξύ των οδών Αμερικής και Σίνα. Το έργο θα εκτελείται τμηματικά και ο προγραμματισμός των επιμέρους τεχνικών εργασιών έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ελάχιστη δυνατή όχληση σε πεζούς και οχήματα.

Στο πλαίσιο της εκτέλεσης των έργων, και οι τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας των οχημάτων θα παραμείνουν ως έχουν, αποδεικνύοντας πως -παρά τις διαβεβαιώσεις και τα λεγόμενα- και η σημερινή Δημοτική αρχή δεν θέλει να αναλάβει το όποιο πιθανό «κόστος,  να αποφασίσει δραστικά και να αποβάλλει τα οχήματα από το κέντρο της Αθήνας, κάτι που κάνουν σχεδόν όλες η Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες… Χάνεται δηλαδή μία μοναδική ευκαιρία για τη διαμόρφωση της πόλης, παρότι θα δαπανηθούν εκατομμύρια ευρώ…


Παράλληλα, οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα εξυπηρετούνται κανονικά από τις υφιστάμενες γραμμές των λεωφορείων και των τρόλεϊ που κινούνται στην Πανεπιστημίου, αλλά και τις στάσεις, χωρίς να υπάρξει καμία τροποποίηση.

Το χρονοδιάγραμμα

Οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν στις 03.00 τα ξημερώματα της Κυριακής και το πρώτο εργοτάξιο θα στηθεί μεταξύ των οδών Αμερικής και Σίνα, στο σημείο της πιλοτικής εφαρμογής. Οι εργασίες θα εκτελεστούν στο υπο-τμήμα Αμερικής – Ομήρου και στο τμήμα Ομήρου – Σίνα.

Αφού ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα, θα παραδοθεί προς χρήση και οι εργασίες θα μεταφερθούν στο επόμενο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που αφορά στο πρώτο μέρος του έργου, προβλέπεται ότι οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε 4 μήνες.

Καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών, τα τεχνικά συνεργεία του Δήμου Αθηναίων και η Δημοτική Αστυνομία θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση των ανθρώπων που μετακινούνται, εργάζονται και κάνουν τις αγορές τους στην ευρύτερη περιοχή.

Σημειώνεται ότι κάθε φορά που ολοκληρώνεται κάποιο τμήμα του έργου, θα υπάρχει από πλευράς του Δήμου Αθηναίων αναλυτική ενημέρωση για τα νέα σημεία των εργασιών, καθώς και για τον χρόνο της έναρξής τους.

Τι προβλέπει το έργο της ανάπλασης

Το έργο θα συνδέσει την πλατεία Συντάγματος με την Ομόνοια μέσω του κεντρικού άξονα της Πανεπιστημίου. Η ανάπλαση στην κεντρικότερη αρτηρία της πρωτεύουσας εκτείνεται σε 19.360 τ.μ. δημόσιου χώρου με στόχο την αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμισή του. Συγκεκριμένα, προβλέπεται διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων, που θα αποδώσει 4.270 τ.μ. στους πεζούς.

Η επιφάνεια των χώρων πρασίνου θα είναι 2.260 τ.μ. και θα περιλαμβάνει μεγάλα γραμμικά παρτέρια. Εκτός από τα υφιστάμενα πλατάνια και τις ακακίες (συνολικά 167 δέντρα), θα φυτευτούν και 83 πλατάνια, κατά μήκος των δύο πλευρών του δρόμου.

Στις συμβολές της Πανεπιστημίου με τις κάθετες οδούς, θα δημιουργηθούν ράμπες με ήπια κλίση, ώστε να εξυπηρετούνται στη μετακίνησή τους τα άτομα με αναπηρία, οι ηλικιωμένοι και οι οικογένειες με παιδικά καρότσια. Συνολικά 16 φιλικές διαβάσεις θα δημιουργηθούν κατά μήκος του δρόμου για πρόσθετη οδική ασφάλεια.

Στα βασικά στοιχεία του σχεδίου ανάπλασης, περιλαμβάνονται 59 υπαίθρια καθιστικά στη σκιά των δέντρων, ενώ 5 δημόσιες κρήνες με πόσιμο νερό θα δημιουργηθούν με στόχο να περιοριστεί και η χρήση των πλαστικών μπουκαλιών.

Παράλληλα, στην Πανεπιστημίου θα τοποθετηθούν 112 σύγχρονα φωτιστικά που έχουν το πλεονέκτημα της ελάχιστης κατανάλωσης ενέργειας.

Κίνδυνος ατυχημάτων

Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου και ο «Μεγάλος Περίπατος» αποδεικνύεται ότι δεν περιλαμβάνει κανένα απολύτως σχέδιο για φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μετακίνησης όπως είναι τα ποδήλατα και τα πατίνια. Αντίθετα ηλεκτρικά ποδήλατα, σκέιτ και ηλεκτρικά πατίνια καλούνται να μοιραστούν το πεζοδρόμιο, δηλ. μαζί με τους πεζούς, με σοβαρό κίνδυνο ατυχημάτων.

Η επιφανειακή δημόσια συγκοινωνία παραμένει στον ίδιο ανεπαρκή με σήμερα σχεδιασμό, χωρίς πρόβλεψη για μεγαλύτερο χώρο σε περίπτωση αύξησης δρομολογίων ΜΜΜ και επέκτασης του τραμ ενώ η απλή διαπλάτυνση των πεζοδρομίων καταλήγει να υπηρετεί κυρίως την ομαλότερη ροή των ΙΧ, καθώς ο αριθμός των λωρίδων θα είναι πια ο ίδιος σε όλο το μήκος και η Πανεπιστημίου δεν θα στενεύει στο τμήμα Ιπποκράτους-Ομόνοιας.

Οι ποδηλατικές οργανώσεις, ζήτησαν από τον δήμαρχο Αθηναίων να ξεκινήσει από την Πανεπιστημίου την τήρηση των υποσχέσεων για ποδηλατοδρόμους στις κεντρικές αρτηρίες της πόλης και να συνεργαστεί με την κυβέρνηση και την Περιφέρεια για ολοκληρωμένο δίκτυο ακτινωτών ποδηλατικών διαδρομών.

Άλλωστε το ποδήλατο και οι ποδηλατόδρομοι είναι σημαντικό εργαλείο για την βελτίωση της υγείας, την προστασία από την πανδημία και την ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου από τα ΙΧ μέσα στις πόλεις. Ακόμα και το “περίφημο” Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ΕΛΛΑΔΑ 2.0, όμως, επικεντρώνει σε ένα μόνο παραλιακό ποδηλατόδρομο στην Αττική στο πλαίσιο του σχεδιασμού για “τουριστική Ριβιέρα”, αντί να προωθήσει ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων και συνεκτικών πράσινων ζωνών στις γειτονιές, για να διευκολύνει την ανάκαμψη και την ανθεκτικότητα πόλεων και ανθρώπων.

 Πηγή:  https://www.newsauto.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: