Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Νοε 2021

Οδηγώντας με ασφάλεια…

Στις 4 Νοεμβρίου ψηφίστηκε από τη Βουλή (Θετική ψήφος από Νέα Δημοκρατία και ΚΙΝΑΛ) ο νόμος υπ αριθμό 4850/2021 (ΦΕΚ 208) με τίτλο «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις».

Βίντεο: Η θέση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης

ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=KcrHipzWye0&t=30s 

Ο νέος νόμος πέραν των πρακτικών ρυθμίσεων θεμάτων των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης για τις οποίες άλλοι συμφωνούν και άλλοι προεξοφλούν την αποτυχία τους περιλαμβάνει μια σειρά άρθρα που μόνο την οδική ασφάλεια δεν προάγουν.

  • Επαναφέρει την άδεια οδήγησης (συνοδευόμενη) από την ηλικία των 17 ετών. Υπενθυμίζουμε πως αυτή είχε νομοθετηθεί το Μάρτη του 2019 από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (Νόμος 4599/2019) αλλά λίγους μήνες μετά η  νέα κυβέρνηση όχι μόνο την «πάγωσε» αλλά δια του αρμόδιου μέχρι πρότινος υφυπουργού κου Κεφαλογιάννη δήλωνε παντού ότι οι 17χρονοι το μονο που θα μπορούσαν να κάνουν θα είναι μαθήματα οδήγησης ώστε να είναι έτοιμοι να δώσουν εξετάσεις μπαίνοντας στα 18. (Ενδεικτικά: ΕΔΩ)

Για ποιο λόγο άλλαξαν «άποψη» ξαφνικά δεν δόθηκε καμία εξήγηση. Πάντως το μέτρο αυτό καμία σχέση δεν έχει με την οδική ασφάλεια, αντίθετα έχει αξιολογηθεί ως αρνητικό από τον Π.Ο.Υγείας.

  • Δόθηκε τρίχρονη παράταση ζωής σε μια σειρά επαγγελματικά οχήματα που έπρεπε λόγω ηλικίας να οδηγηθούν στην απόσυρση (από 1/1/2020 στις 31/12/2022). Αυτό αφορά στην πλειοψηφία τους οχήματα που ο χρόνος ζωής τους έχει οριστεί στην πλειοψηφία τους στα 27 χρόνια και τώρα η κυκλοφορία του παρατείνεται μέχρι τα 30 χρόνια! Αστικά, υπεραστικά και τουριστικά λεωφορεία, σχολικά λεωφορεία(!) , Ταξί και άλλες κατηγορίες οχημάτων θα παραμείνουν στους δρόμους για τρία περισσότερα χρόνια. Αυτά σε μια χώρα που κάθε μέρα ακούμε για το γερασμένο στόλο των οχημάτων. Προφανώς ένα ΙΧ δεκαετίας είναι γερασμένο, ενώ ένα Σχολικό ή ενα λεωφορείο των ΚΤΕΛ 30 ετών διανύει την εφηβεία. Ειδικά για τα σχολικά λεωφορείο να θυμίσουμε ότι το 2012 αυξήθηκε ο χρόνος «ζωής» τους από τα 23 στα 27 έτη και τώρα έφτασε τα τριάντα. Πόσοι άραγε γονείς έχουν γνώση ότι τα παιδιά τους μεταφέρονται με τέτοια οχήματα;
  • Ξαναφηφίστηκε, ουσιαστικά χωρίς καμία αλλαγή, το άρθρο του ΚΟΚ για τις Άδειες Οδήγησης, ένα άρθρο που κλείνει το μάτι στους οδηγούς χωρίς άδεια, προβλέποντας μόνο ένα πρόστιμο 200 ευρώ. Ούτε αφαίρεση πινακίδων, πολύ περισσότερο ούτε αποκλεισμός των δραστών από την δυνατότητα έκδοσης άδειας για μεγάλο χρονικό διάστημα, ούτε παρακράτηση οχήματος.

Μετά  από ισχυρές αντιδράσεις αποφεύχθηκε τουλάχιστον η αύξηση των ορίων ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών από τα 67 στα 69 χρόνια όπως προέβλεπε το σχέδιο νόμου που είχε κατατεθεί.

Βίντεο: Αννα Βαγενά – Κηλαηδόνη, Βουλευτής Ν. Λάρισας

ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=7IOBxpdcKEs 

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα, αν και προτάθηκε να κληθεί να τοποθετηθεί σαν ενδιαφερόμενος φορέας στη συζήτηση πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου δεν καλέστηκε τελικά. Αυτό είναι το τίμημα της στάσης που κρατάμε σταθερά στα δέκα χρόνια ύπαρξης του συλλόγου μας, της ανεξαρτησίας μας απέναντι στους εκάστοτε διαχειριστές της εξουσίας. Παρά την φυσική μας απουσία ωστόσο πολλά σημεία από τις θέσεις μας υποστηρίχτηκαν από βουλευτές μέλη της επιτροπής Οδικής  Ασφάλειας.

Βίντεο ΕΔΩ: Γιώργος Λογιάδης, Βουλευτής Ν. Ηρακλείου

https://www.youtube.com/watch?v=N1HR3N0iWX8

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: