Διάβασε γιατί και ψήφισε θετικά εδώ: https://bit.ly/42rA0C7
Στήριξε κι εσύ τη δράση της F.E.V.R (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων) και της ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ, ενεργό μέλος της F.E.V.R (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων)
Μαζί μπορούμε να βελτιώσουμε την οδική ασφάλεια.
Μαζί μπορούμε να σώσουμε ζωές!
________________________________________________
1. Τα θύματα τροχαίων είναι επίσης θύματα εγκληματικότητας
Στην Ευρώπη μόνο λίγα θύματα τροχαίων προστατεύονται από τον νόμο για τα δικαιώματα των θυμάτων. Για παράδειγμα, στην Ισπανία λιγότερο από το 2% όσων έχουν υποβληθεί σε ποινική δίκη. Ένας από τους λόγους είναι η μη αναγνώριση των θυμάτων τροχαίων ως θύματα εγκληματιών, παρόλο που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αποτέλεσμα επιθέσεων κατά της Οδικής Ασφάλειας, αποτέλεσμα απερίσκεπτης, ασυνείδητης και παράνομης συμπεριφοράς.
2. Δεν πρέπει να υπάρχουν κατηγορίες θυμάτων
Τα θύματα πρέπει να τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης, ανεξάρτητα από τον ποινικό λόγο για τον οποίο έχουν υποστεί βλάβη. Εάν ένα άτομο σκοτωθεί ή τραυματιστεί σοβαρά, δεν θα πρέπει να έχει σημασία αν προκλήθηκε από τρομοκρατική ενέργεια, πυροβολισμό, αγώνα ή τροχαίο.Ο συναισθηματικός αντίκτυπος στις οικογένειες είναι επίσης ο ίδιος, ανεξάρτητα από την αιτία των τραυματισμών.
3. Δεν είναι ατυχήματα, είναι οδική βία
Γνωρίζουμε ότι η πλειονότητα των τροχαίων μπορούν να αποφευχθούν και ότι πολλά είναι αποτέλεσμα απερισκεψίας, όπως υπερβολική ταχύτητα, υψηλά επίπεδα αλκοόλ στο αίμα, απόσπαση προσοχής κ.λπ. συμπεριφορές που προβλέπονται στον Ποινικό Κώδικα ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών.
Επιπλέον, τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένα γεγονότα. Βλέπουμε, για παράδειγμα, ότι εκτιμάται ότι 19.800 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα το 2021 στην Ευρώπη και 20.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους της ΕΕ27 το 2019 σύμφωνα με την έκθεση PIN του ETSC, επομένως είναι ένα δομικό πρόβλημα και το συμπέρασμά μας είναι ότι υπάρχει πολλή επιθετικότητα κατά την κυκλοφορία.
Αυτά τα δεδομένα μας επιτρέπουν να μιλάμε σθεναρά για την οδική βία. Μια βία που δεν αναγνωρίζεται από την κοινωνία και που απαιτεί από τις Κυβερνήσεις μια ολοκληρωμένη δράση όσον αφορά την πρόληψη, την προστασία και την σεβασμό στα θύματα.
Τα στοιχεία που καταγράφονται στις στατιστικές δεν είναι ποτέ αληθινά. Από τη μια πλευρά, λόγω των διαφορετικών εθνικών ορισμών του «σοβαρού τραυματισμού», μαζί με τα διαφορετικά επίπεδα υποδηλώσεων. Και από την άλλη, αφού δεν δίνουν την πραγματική διάσταση του προβλήματος. Γνωρίζουμε ότι περίπου 4 άτομα από το περιβάλλον του θύματος τροχαίου που έχει καταλήξει στον θάνατο ή τον τραυματισμό με συνέπειες για τη ζωή, θα δουν τη ζωή τους να επηρεάζεται σημαντικά. Το εύρος των συνεπειών των τροχαίων είναι ακόμη μεγαλύτερο από αυτό που αναγνωρίζεται επίσημα, επομένως δεν είναι ένα μικρό ή ασήμαντο πρόβλημα.
4. Το να κάνετε τα θύματα αόρατα μπορεί να τα επανατραυματίσει
Η αποτυχία αναγνώρισης της απώλειας και της ταλαιπωρίας που υπέστησαν τα θύματα τροχαίων από την κοινωνία, τα κράτη και το δικαστικό σύστημα μπορεί να οδηγήσει σε δευτερογενή θυματοποίηση, τονίζοντας και παρατείνοντας την απελπισία και τον πόνο τους.
Μετά από μια τραυματική εμπειρία, όπως ένα τροχαίο, είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί μια ολοκληρωμένη και επαρκής φροντίδα μετά τη σύγκρουση που περιλαμβάνει:
– διερεύνηση σύγκρουσης με ελάχιστα εγγυημένα πρότυπα
– ποινική και αστική δικαιοσύνη για τα θύματα και εφαρμογή του νόμου για τα δικαιώματα των θυμάτων
– επαρκή ιατρική, ψυχολογική και κοινωνική φροντίδα
Όλα αυτά θα είναι δυνατά, εάν υπάρξει αναγνώριση από τους θεσμούς και τη δικαιοσύνη.
5. Η νέα οδηγία και το καθεστώς του θύματος πρέπει επίσης να προστατεύουν τα θύματα τροχαίων
Τα τροχαία είναι βίαιες πράξεις, ενώπιον των οποίων τα θύματα δεν μπορούν και δεν πρέπει να γυρίσουν την πλάτη τους, πρέπει να υπάρξει απάντηση από τους θεσμούς και την κοινωνία συνολικά και ο Νόμος για τα Δικαιώματα των Θυμάτων αποτελεί μέρος αυτής της απάντησης, καθώς και η δικαιοσύνη.
Η ανθεκτικότητα είναι η ικανότητα του ανθρώπου να αντιμετωπίζει τραυματικές εμπειρίες και να αντλεί όφελος από αυτές, που νοείται ως ζωτικής σημασίας μάθηση. Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να ανακτήσει την ποιότητα της ζωής του μετά από ένα τραυματικό γεγονός, όπως ένα τροχαίο ατύχημα. Γνωρίζουμε ότι τα ανθρώπινα όντα είναι ικανά να αντισταθούν και να «αναγεννηθούν» μπροστά στις αντιξοότητες της ζωής, αλλά τόσο η κοινωνία όσο και
Η Πολιτεία πρέπει να προσφέρει όλες τις εγγυήσεις για να είναι δυνατό το παραπάνω. Γι' αυτό ζητάμε από τον Νόμο για τα Δικαιώματα των Θυμάτων να υποστηρίξει και να προστατεύσει τα θύματα, καθώς επίσης και ένα σημαντικό βήμα θα ήταν η μεταφορά του Νόμου στο εθνικό δίκαιο, ώστε να συμπεριληφθούν ως ομάδα που μπορεί να καλυφθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου