Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Μαρ 2023

Πάμε με το τρένο για σίγουρα;


Η φοβερή σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη 1Μαρτίου 2023, με τους δεκάδες νεκρούς και τους εκατοντάδες τραυματίες, το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα μας και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη είναι το αποτέλεσμα μιας πολιτικής δεκαετιών ενάντια στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου.

Από τις αρχές του 2000 το υφιστάμενο αναιμικό σιδηροδρομικό δίκτυο δέχεται κατά μέτωπο επίθεση σαν συνέπεια της επιλογής ανάπτυξης των αυτοκινητοδρόμων (πριμοδότησης της μετακίνησης/αγοράς ΙΧ, και παράδοσης των εμπορευματικών μεταφορών στις εταιρείες logistics) και της πριμοδότησης των ιδιωτικοποιημένων αεροπορικών μετακινήσεών.

Η διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου και της Θράκης και μια σειράς τοπικών γραμμών, η σιδηροδρομική αποκοπή από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη επί χρόνια θεωρήθηκαν μονόδρομος για την ανάπτυξη των κατασκευαστικών, των πετρελαϊκών και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Φυσικά για περιοχές όπου ποτέ δεν αναπτύχθηκε σιδηροδρομικό δίκτυο (Δυτική Ελλάδα, Κρήτη) δεν θα περίμενε κανείς αυτή την περίοδο να προωθηθούν τέτοιες επιλογές.

 

Ο δείκτης αύξησης του αριθμού πωλήσεων αυτοκινήτων προβλήθηκε απ όλες τις κυβερνήσεις σαν δείκτης ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας. Ανάπτυξης που παράλληλα με τα κέρδη που απέφερε σ αυτούς που εγκαθίδρυσαν αυτό το μοντέλο είχε και έχει σαν συνέπεια ένα τρομακτικό αριθμό θανάτων και τραυματισμών από τροχαίους τραυματισμούς.

Το τρένο στην Ελλάδα κατάντησε να αποτελεί μια ευχάριστη ανάμνηση, με ωραίες φωτογραφίες από παλιές μηχανές και βαγόνια, με Μουσεία Σιδηροδρόμων και με μετατροπή των εγκαταλειμμένων σταθμών του ΟΣΕ σε «Café Σταθμός». Χορταριασμένες γραμμές και λεηλατημένα υλικά και μηχανήματα συμπλήρωναν την εικόνα.

Εξαίρεση από την καταστροφική μανία των κυβερνώντων για κλείσιμο του σιδηροδρομικού δικτύου αποτέλεσε στην ουσία μόνον η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Μια γραμμή που θα μπορούσε να έχει την μεγαλύτερη πληρότητα/κερδοφορία. Προϋπόθεση γι αυτό η παράδοση της σε ιδιώτες (όπως έγινε και με την αεροπορική σύνδεση) η συρρίκνωση του προσωπικού στο ελάχιστο δυνατό και η διάσπαση σε πολλαπλούς φορείς του πάλαι ποτέ ενιαίου ΟΣΕ άλλοι από τους οποίους θα αναλάβουν τα κέρδη (μεταφορές/ιδιώτες) και άλλοι τις ζημιές (υποδομές/κράτος).Έχουν γραφτεί πολλά και για τους μεν και για τους δε:

Ενδεικτικά: Το «Ασημένιο Βέλος» και άλλες ιστορίες για ιθαγενείς και Επί 23 χρόνια και μετά από δαπάνη τουλάχιστον 15 δισ., 7 κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να λειτουργήσουν την τηλεμετρία για τα τρένα

Και είναι πια ευρέως γνωστό σε όλους πως οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει όχι μια και δυο φορές με εξώδικα και απεργίες για το τι πρόκειται να συμβεί.

Τρένα υψηλής ταχύτητας μπήκαν σε λειτουργία χωρίς να έχουν μπει σε λειτουργία συστήματα ασφαλείας.

Μια σύγκρουση ενός τρένου με ταχύτητα 160 km/h με ένα άλλο (οι ταχύτητες προστίθενται στη μετωπική σύγκρουση) έχει αναπόφευκτα τα αποτελέσματα που τώρα μετράμε.

Το Υπουργείο Μεταφορών δεν μπορεί να παριστάνει ότι δεν ήξερε. Γνώριζε και αναλάμβανε το ρίσκο γι αυτό που πιθανόν να συμβεί. Τζογάριζε με τις ζωές των ανθρώπων.

«Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο» δήλωσε ο πρωθυπουργός που βρέθηκε στον τόπο της τραγωδίας μια και αυτή είχε σαν συνέπεια να ματαιωθεί η σεμνή τελετή που είχε προγραμματιστεί για σήμερα με την επίσκεψη του στο  Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος. Κέντρο που ΔΕΝ λειτουργεί.

Δεκάδες νεκροί και ακόμα περισσότεροι σοβαρά τραυματίες για να κάνετε ότι περνάει απ το χέρι σας…

Το Τρένο είναι παγκόσμια το ασφαλέστερο μέσον μετακίνησης.

Ένας σοβαρός σχεδιασμός ανάπτυξης του στην Ελλάδα θα έλυνε πολλαπλά προβλήματα ασφαλούς μετακίνησης, περιβαλλοντικά, οικονομικά και θα βοηθούσε σε μια πολύ πιο ισορροπημένη γεωγραφικά ανάπτυξη. Δυστυχώς αυτό είναι κάτι που στη χώρα μας δεν συζητιέται.

Γι αυτό πάντα η ευχή είναι «να μη ξανασυμβεί κάτι τέτοιο», μέχρι την επόμενη φορά που θα ξανασυμβεί οπότε και θα ανανεώσουμε την υπόσχεση…

 Αναδημοσίευση: www.soste.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: