Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. από τις αρχές του 2023 έως τον Οκτώβριο σημειώθηκαν συνολικά 9.352 τροχαίες συγκρούσεις εκ των οποίων οι 492 ήταν θανατηφόρες, ενώ στη διάρκεια του 2022 είχαν σημειωθεί 9.195 τροχαία συμβάντα.
H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα αιτία πρόκλησης τροχαίων συμβάντων, με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ να ακολουθεί. Τρίτη αιτία η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη.
Η Ελλάδα είναι η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων μέσα στον αστικό ιστό 56%, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι 38%.
Έχουμε
ασφαλέστερους αυτοκινητόδρομους από ότι στην Ευρώπη, (6% έναντι 8% στην Ευρώπη)
αλλά το ποσοστό αυτό μέσα στον αστικό ιστό στη χώρα μας είναι πάρα πολύ
ανησυχητικό”.
Η επιβολή του νόμου είναι το πιο σημαντικό ζήτημα, γιατί νόμους έχουμε αλλά δεν εφαρμόζονται. Υπήρξαν χώρες, για παράδειγμα η Ιρλανδία, όπου μετά από ένα θανατηφόρο τροχαίο με νεαρά παιδιά, έγινε αφορμή για να αλλάξει και να γίνει η πιο αυστηρή νομοθεσία, παράλληλα και με συστηματικούς και αυστηρούς ελέγχους, ειδικά για τους νέους και για τα δύο πρώτα χρόνια αφότου πάρουν το δίπλωμά τους.
«Η εφαρμογή του Νόμου είναι κρίσιμη και κυρίως το έργο της Τροχαίας είναι πάρα πολύ σημαντικό και πρέπει να υποστηριχτεί με σύγχρονα μέσα, με εκπαιδευμένο προσωπικό, με ραντάρ, με σύγχρονο εξοπλισμό. Είναι κάτι στο οποίο δεν έχει δοθεί προτεραιότητα.
Όσον αφορά στις ζώνες ασφαλείας, το 88% των νέων ηλικίας 15 έως 30 χρονών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δεν φορούσαν ζώνη και αντίστοιχα το 66% των μοτοσικλετιστών δεν φορούσε κράνος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2020, το 32% των επιβατών που
σκοτώθηκαν σε τροχαία ήταν άτομα ηλικίας μέχρι 24 χρονών. Στην
Ευρώπη οι Έλληνες νεαροί οδηγοί είναι αυτοί που κατέχουν πάλι την κορυφή.
Υπήρξε μείωση της τάξης του 54% στα θανατηφόρα τροχαία
την τελευταία δεκαετία, αλλά δυστυχώς μετά την περίοδο του κορονοϊού τα
δυστυχήματα αυξάνονται δραματικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου