Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Μαρ 2024

30km/h όριο ταχύτητας? Όχι, ευχαριστώ!

 Πέρασαν κιόλας τρία (3) χρόνια αφότου η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε την “υιοθέτηση” του ορίου ταχύτητας των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές. Παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και του υπουργού Μεταφορών Κ. Α. Καραμανλή ο τότε (3/2/2021) υφυπουργός ΥΜΕ Γ. Κεφαλογιάννης ανέλυσε το γιατί αυτό το όριο επαναλαμβάνοντας την παγκόσμια αποδεκτή, επιστημονικά τεκμηριωμένη αιτιολόγηση που υιοθετεί ο Π.Ο.Υγείας σε μια φαντασμαγορική, ευρέως προβεβλημένη εκδήλωση.

Tον Μάιο του 2021, με πρωτοβουλία του SOS Τροχαία Εγκλήματα160 επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς της χώρας απηύθυναν έκκληση στον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων για την άμεση θέσπιση του ορίου των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές. Καμία απάντηση από κανένα…

Τρία χρόνια πέρασαν. Δεκάδες νομοσχέδια και τροπολογίες του Υ.Μ.Ε. κατατέθηκαν και έγιναν νόμοι. Το όριο 30km πουθενά.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα στη μία μετά την άλλη χώρα της Ευρώπης και της Αμερικής αυξάνονταν ραγδαία οι πόλεις που επέβαλαν το όριο των 30 km/h (ή 20mph) με αρκετές μάλιστα να το έχουν κατεβάσει στα 20 km σε ορισμένους δρόμους ή ζώνες. Φυσικά η ιστορία των 30km είναι πολύ παλιότερη, πάνω από μια δεκαετία τώρα χώρες ξεκίνησαν να νομοθετούν και πόλεις να επιβάλλουν αυτό το όριο με μετρήσιμα, θεαματικά αποτελέσματα στη πρόληψη του τροχαίου τραύματος, στη βιώσιμη κινητικότητα και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής συνολικά.

Πόλεις όπου το όριο 30km ισχύει για πάνω απο το 70% του οδικού δικτύου

Πόλεις όπου το όριο 30km ισχύει για πάνω από το 70% του οδικού δικτύου

Τρία χρόνια πέρασαν με εκατοντάδες θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς μέσα σε κατοικημένες περιοχές της Ελλάδας από παρασύρσεις πεζών, ποδηλατών, μοτοσικλετιστών που στη συντριπτική τους πλειοψηφία θα είχαν αποφευχθεί αν… αν η κυβέρνηση θεσμοθετούσε και επιτηρούσε αυτό που γνώριζε πολύ καλά και διακήρυττε δημόσια. Μια απόφαση μηδενικού οικονομικού κόστους και τεράστιο κοινωνικού οφέλους.

Η κυβέρνηση είναι ο ηθικός αυτουργός  για όλους αυτούς του θανάτους και τραυματισμούς αφού η ίδια γνώριζε και μάλιστα μας προειδοποιούσε για το τί σήμαινε η μη θεσμοθέτηση του ορίου των 30km/h.

Ταχύτητα 30 km10% πιθανότητα φόνου πεζού.                                     Ταχύτητα 50 km80% πιθανότητα φόνου πεζού. 












Αν στο έγκλημα των Τεμπών οι αρμόδιοι υπουργοί γνώριζαν αλλά δεν μιλούσαν εδώ και γνώριζαν και μιλούσαν. Και δεν έπρατταν.

Και συνεχίζουν το ίδιο ενώ γνωρίζουν ότι ο κύριος όγκος των τροχαίων συγκρούσεων πραγματοποιείται πλέον, και στη χώρα μας, μέσα στις πόλεις.

Φυσικά για όλους αυτούς τους θανάτους και τραυματισμούς που θα μπορούσαν να προληφθούν καμία δικαστική αρχή δεν θα αναζητήσει την ευθύνη και αν κατά λάθος προκληθεί κάποια συζήτηση σε πολιτικό επίπεδο το μέγιστο αναμενόμενο είναι κάποιος «γενναίος» να αναλάβει την …πολιτική ευθύνη…

Καλούμε τα θύματα όλων των τροχαίων εγκλημάτων της τελευταίας τριετίας σε κατοικημένες περιοχές να στρέφονται ποινικά και αστικά και κατά της πολιτείας, των αρμοδίων υπουργών και της κυβέρνησης που ενώ γνώριζαν επακριβώς τον τρόπο αποτροπής αυτών των εγκλημάτων απέφυγαν συνειδητά να τον εφαρμόσουν.

Με δεδομένη την κυβερνητική «απροθυμία», καλούμε τα κόμματα της αντιπολίτευσης να φέρουν ΑΜΕΣΑ στη Βουλή το θέμα της νομοθέτησης του ορίου των 30km/h στις κατοικημένες περιοχές αν πραγματικά ενδιαφέρονται για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και τον δραστικό περιορισμό των τροχαίων εγκλημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: