Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Σεπ 2024

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα τα μεγάλα

 

Τα ποτάμια αίματος που χύνονται στους δρόμους της Κρήτης (41 οι νεκροί, αμέτρητοι οι τραυματίες, μέχρι στιγμής  φέτος) οδήγησαν σε υποσχέσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για να τοποθετηθούν κολωνάκια σε σημεία του ΒΟΑΚ.

Όμως αναρωτιέται κανείς τι να πιστέψει όταν το κράτος δεν προχωρά στην αγορά συσκευών ανίχνευσης αλκοόλ (αλκοτέστ) στο αίμα των οδηγών το κόστος των οποίων (για επαγγελματικές συσκευές) ανέρχεται σε λίγες χιλιάδες ευρώ.

Όπως μας ενημέρωσε η ΕΡΤ τον Αύγουστο στο νομό Χανίων λειτουργούσε μόνο μία τέτοια συσκευή γιατί η δεύτερη που διαθέτει η Τροχαία είχε πάθει βλάβη και εστάλη για επιδιόρθωση.

Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με δηλώσεις των αξιωματικών της Τροχαίας τον Αύγουστο στο οδικό δίκτυο της Κρήτης κυκλοφορούσαν πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα αν αθροίσουμε αυτά των μονίμων κατοίκων, των επισκεπτών και τα ενοικιαζόμενα. Ο Αύγουστος επίσης είναι ο μήνας με μεγάλο αριθμό πανηγυριών και παρεμφερών εκδηλώσεων, γάμων κλπ. Μήνας μεγάλης κατανάλωσης αλκοόλ, και όχι μόνο. Και πως ο νομός Χανιών (αναλογικά με τον πληθυσμό) είναι πρώτος σε θανατηφόρα τροχαία συμβάντα στην Κρήτη.

Οι αλλεπάλληλες εξαγγελίες μέτρων αστυνόμευσης αποδεικνύονται τελικά ψευδεπίγραφες αφού όχι μόνο ο αριθμός υπηρετούντων  στις υπηρεσίες τροχαίας είναι ανεπαρκής, αλλά το ψηφιακό μας κράτος εστιάζει πως θα εισπράττει ηλεκτρονικά τα πρόστιμα αλλά όχι στο πως θα τοποθετήσει κάμερες ελέγχου παραβάσεων της κυκλοφορίας.

Τώρα όμως πληροφορούμαστε ότι ούτε αλκοτέστ δεν  θέλει να κάνει.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=-XIygLzuQbs&t=1s

Στην Κρήτη το 2023 σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΑΣ είχαμε συνολικά 32 θανάτους από τροχαίες συγκρούσεις. Στις 17 απ αυτές  είχαμε οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών. Αριθμός που υπερβαίνει όλα τα διεθνή στάνταρ συνεισφοράς αυτών των αιτίων σε τροχαίες συγκρούσεις.

Σ αυτό το νησί, σ αυτό το νομό τον Αύγουστο υπήρχε μόνο μία συσκευή αλκοτέστ!

Φυσικά ούτε συσκευή ανίχνευσης ουσιών στο δρόμο (ναρκοτεστ) δεν υπήρχε, όπως δεν υπάρχει σ ολόκληρη τη χώρα, όταν λειτουργούν στο σύνολο σχεδόν των ευρωπαϊκών χωρών από το 2018 καταγράφοντας απίστευτα αποτελέσματα. Εδώ για λόγους που δεν εξηγούνται, παρόλο που το κόστος είναι πολύ μικρό και το όφελος πολύ μεγάλο, έξι χρόνια μετά «δεν μας ενδιαφέρει το θέμα».

Όλα αυτά βέβαια είναι σε απόλυτη αρμονία με την άρνηση της πολιτικής εξουσίας να αναπροσαρμόσει προς τα κάτω τα νόμιμα όρια συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα των οδηγών, όπως έχουν πράξει μια σειρά ευρωπαϊκές χώρες  υιοθετώντας την μηδενική ανοχή, και να θεσπίσει ουσιαστικές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για όσους οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ.

Για να μη τα λέμε όλα μαύρα, εκτιμούμε πάντως το γεγονός πως ο νομός από τον οποίο κατάγεται ο πρωθυπουργός και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης στον τομέα οδική ασφάλεια και έχει αυτό το μαύρο χάλι που δύσκολα θα συναντήσεις σε άλλες περιοχές της χώρας.

1/9/2024                  Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

Δεν υπάρχουν σχόλια: