Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Σεπ 2024

Ούτε νέος, ούτε Κ.Ο.Κ.

Η ιστορία «έρχεται νέος ΚΟΚ» τείνει να εξελιχθεί σε μια μοντέρνα εκδοχή του μύθου του Αισώπου για τον ψεύτη βοσκό και το λύκο.

Πάνε πια πέντε (5) χρόνια που ο νέος ΚΟΚ έρχεται…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σοβαρά ΜΜΕ ρισκάρουν την αξιοπιστία τους εμφανίζοντας διαρροές ως ειδήσεις. Αρμόδιοι υπουργοί, υφυπουργοί και διοικητικά στελέχη των υπουργείων κρύβονται πίσω από «ειδικούς της αυτοκίνησης» που έχουν το προνόμιο να γνωρίζουν τον μύθο, τον χρησμό, τον νέο ΚΟΚ τέλος πάντων που …έρχεται.

Μαζί με το μπαράζ τροχαίων στα τέλη Αυγούστου – αρχές Σεπτέμβρη φούντωσαν πάλι οι φήμες. Φωνή επίσημη καμιά.  

« Έγκυρες πηγές» επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ πως τέλη του Σεπτέμβρη φτάνει τελικά. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ, κρατικό πρακτορείο ειδήσεων, υπαγόμενο στον ίδιο τον Πρωθυπουργό αδυνατεί να βρει έναν υπουργό, έναν υφυπουργό έναν γραμματέα υπουργείου, έναν με ονοματεπώνυμο τέλος πάντων για να μας ενημερώσει υπεύθυνα τι περιλαμβάνει ο ερχόμενος και την ακριβή ημέρα άφιξης του.

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ, με όλο του το κύρος, αποτελεί τον κύριο τροφοδότη όλων αυτών των πληροφοριών που επαναλαμβάνονται κάθε τρις και λίγο χωρίς έλεγχο από τη συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ.

Ας δούμε ενδεικτικά, από ένα μόνο μέσο που εν  πάσει περιπτώσει δεν είναι από αυτά που γράφουν ότι τους κατέβει, την Realnews, μερικές από τις φορές που έχει αναγγείλει την άφιξη:

2019, 14 Δεκεμβρίου: Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα «φωτιά» για τους πεζούς

2020, 21 Ιουλίου: Νέος ΚΟΚ: Τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων – Πως θα καταχωρούνται οι παραβάσεις

2022, 14 Ιουνίου: Νέος ΚΟΚ: Έρχονται πρόστιμα για τις άσεμνες χειρονομίες

2023, 29 Οκτωβρίου: Έρχεται αναθεώρηση ΚΟΚ με αυστηροποίηση των ποινών

Αισίως προχωράμε προς τα τέλη του 2024…

Και οι πληροφορίες για την άφιξη πυκνώνουν:

25 Απριλίου, Το Μανιφέστο: Χριστίνα Αλεξοπούλου: σε διαβούλευση σε λίγες μέρες ο νέος ΚΟΚ

22 Ιουλίου, Huffpost: Τον Αύγουστο σε διαβούλευση ο νέος ΚΟΚ

16 Σεπτεμβρίου, Αθήνα 9.84: Έως τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται ο νέος ΚΟΚ

Αλλά δεν είναι μόνον το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Και η Δημόσια τηλεόραση, η ΕΡΤ, και αυτή υπαγόμενη στον Πρωθυπουργό, αδυνατεί να βρει κάποιον από το Υπουργείο Μεταφορών (ή άλλο συναρμόδιο) και προσφεύγει στον οδηγό αγώνων και παρουσιαστή εκπομπής αυτοκινήτου Κ. Στεφανή να μας ενημερώσει ως καθ ύλην αρμόδιος για τον ερχόμενο.

Θυμίζουμε πως το Φεβρουάριο του 2021 Πρωθυπουργός, Υπουργός Μεταφορών και ο αρμόδιος Υφυπουργός εξήγγειλαν την υιοθέτηση του ορίου ταχύτητας των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές  χωρίς ποτέ αυτό να νομοθετηθεί. Σήμερα τα  παπαγαλάκια της μηχανοκίνησης σπεύδουν να διαβεβαιώσουν, ως γνώστες, τους «ανησυχούντες οδηγούς» πως το μέτρο θα έχει περιορισμένη έκταση. Στα κύρια σημεία που διαρρέουν δεν περιλαμβάνεται ούτε η μηδενική ανοχή στο αλκοόλ για τους οδηγούς, ούτε η μετατροπή της εγκατάλειψης θύματος τροχαίου από πλημμέλημα σε κακούργημα.

Αυτά δεν είναι σοβαρά θέματα. Τα σημαντικά είναι (όπως μας λένε οι κύκλοι του ΑΠΕ) η νομιμοποίηση της «διήθησης» δηλαδή της σφήνας των μοτοσικλετιστών που …προάγει την ασφάλεια τους(!) «χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων» και η  «απενοχοποίηση των οχημάτων» (με τη συρρίκνωση του μέτρου αφαίρεσης πινακίδων) που θα βάλει στη σωστή τους θέση ο «νέος» ΚΟΚ.

Έπρεπε να φτάσουμε στο2024, σε μια χώρα που έχει περίπου 10.000.000 μηχανοκίνητα οχήματα  και αναρίθμητους νεκρούς και ανάπηρους από τροχαίες συγκρούσεις, με την επιθετικότητα στο οδικό δίκτυο να έχει απογειωθεί,  για να μάθουμε πως σημαντική αιτία για όλα αυτά αποτέλεσε το ότι είχαμε ενοχοποιήσει το ΙΧ και θεωρούσαμε παράνομες τις σφήνες των μηχανών.

Κάλιο αργά παρά ποτέ. Γιατί η αλήθεια αργεί αλλά στο τέλος πάντα λάμπει.

Σίγουρα έρχεται νέος ΚΟΚ ή μήπως θα επανεκτυπωθεί κάποιος παλαιότερος;



 

Δεν υπάρχουν σχόλια: