Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Οκτ 2024

Ε. Κουντουρά: Άμεση σύσταση Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας

 

 

 

 

 

 

 

 

Στις 11 Σεπτεμβρίου 2024 η ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά υπέβαλε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) για την άμεση σύσταση Ευρωπαικού Οργανισμού για τις οδικές μεταφορές όπως προβλέπονταν  στο κείμενο της έκθεσης-ψηφίσματος για την οδική ασφάλεια έως το 2030 που και είχε υιοθετηθεί με πολύ μεγάλη πλειοψηφία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2021. Το ψήφισμα είχε καταρτίσει και εισηγηθεί η Έλενα Κουντουρά.

Το Σεπτέμβριο του 2022, στο πλαίσιο συνεδρίασης της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού TRAN,  ο Ευρωπαίος Συντονιστής για την Οδική Ασφάλεια Kristian Schmidt είχε προαναγγείλει την εκκίνηση των διεργασιών της Επιτροπής για τη θέσπιση του Οργανισμού, χωρίς όμως έκτοτε κάποια εξέλιξη.

Έχουμε αναφερθεί επανειλημμένα στην μη δεσμευτικότητα των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα κράτη μέλη όσον αφορά στο θέμα της οδικής ασφάλειας γεγονός που υποσκάπτει κάθε προσπάθεια συντονισμένης αντιμετώπισης του προβλήματος. Τώρα φαίνεται πάμε ένα βήμα παραπέρα, στην μη εφαρμογή από την Κομισιόν των αποφάσεων του Κοινοβουλίου.

Καλοί οι στόχοι για περιορισμό των τροχαίων αλλά ακόμα καλύτερο το πανίσχυρο λόμπυ  της αυτοκινητοβιομηχανίας που εδρεύει στις Βρυξέλλες.

 

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή

Άρθρο 144 του Κανονισμού       Έλενα Κουντουρά (The Left)

Θέμα: Ανάγκη θέσπισης Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τις Οδικές Μεταφορές

Με τις οδικές μεταφορές να παραμένουν το πιο διαδεδομένο μέσο μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οδική ασφάλεια αποτελεί μείζον κοινωνικό ζήτημα.

Το 2023 έχασαν τη ζωή τους 20.400 άνθρωποι σε τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ (1).

Οι θάνατοι μειώθηκαν μόλις κατά 1% το 2023, έναντι 6.1% που απαιτείται ετησίως στην ΕΕ, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της ευρωπαϊκής στρατηγικής έως το 2050 για μηδενικούς θανάτους (Όραμα Μηδενικών Απωλειών- Vision Zero) και του πλαισίου πολιτικής της ΕΕ στην Οδική Ασφάλεια 2021- 2030 για τη μείωση 50% των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών έως το τέλος της δεκαετίας.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε καλέσει την Επιτροπή να εξετάσει την ανάγκη δημιουργίας ευρωπαϊκού Οργανισμού Οδικών Μεταφορών, όπως αντίστοιχα λειτουργούν οι Οργανισμοί για τις σιδηροδρομικές, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές(2).

Η δημιουργία Οργανισμού θα συνέβαλε στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας συντονίζοντας τις σχετικές προσπάθειες των Κρατών-Μελών  για ασφαλείς, βιώσιμες και έξυπνες μεταφορές, μέσα από τη διασφάλιση της εφαρμογής του ευρωπαϊκού κεκτημένου, την καλύτερη συλλογή δεδομένων, ενημέρωση, εναρμόνιση και ανταλλαγή καλών πρακτικών.

Το Σεπτέμβριο 2022 ο Ευρωπαίος Συντονιστής για την Οδική Ασφάλεια είχε προαναγγείλει την εκκίνηση των διεργασιών της Επιτροπής για τη θέσπιση του Οργανισμού.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Σκοπεύει να προχωρήσει άμεσα στη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού Οργανισμού Οδικών

Μεταφορών με σκοπό τη διαχείριση της οδικής ασφάλειας και τον συντονισμό για την

επίτευξη του Οράματος Μηδενικών Απωλειών έως το 2050;

11.10.2024

Έλενα Κουντουρά

Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία GUE/NGL

(1) Μεταξύ των οποίων πολλοί πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Βλ. https://transport.ec.europa.eu/news-events/news/2023-figures-show-stalling-progress-reducing-road-fatalities-too-many-countries-2024-03-08_en

(2) Βλ. την παράγραφο 57 στο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 6ης Οκτωβρίου 2021 σχετικά με το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030 – Συστάσεις σχετικά με τα επόμενα βήματα προς το «Όραμα μηδενικών απωλειών». https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-9-2021-0407_EL.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: