Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Αυγ 2025

Ποιοι οδηγοί επιτρέπεται να μην φορούν κράνος;

 

 

 


Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε εγκύκλιο για συγκεκριμένα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα.

Διευκρινήσεις σχετικά με τα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) της υποπερ. αδ) της παρ. 17 του άρθρου 4 του ν.5209/25 που περιλαμβάνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Μάλιστα το ΥΠΥΜΕ ξεκαθαρίζει ότι οι οδηγοί συγκεκριμένων τύπων οχημάτων εξαιρούνται της υποχρέωσης χρήσης εγκεκριμένου κράνους κατά την οδήγηση!

 

 Πιο συγκεκριμένα το ΥΠΥΜΕ σε σχετική εγκύκλιο αναγράφει ότι: «Σε συνέχεια ερωτημάτων προς την αρμόδια Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας (Δ30) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τον ορισμό των Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.) της περ. δ) του ορισμού στο άρθρο 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) όπως κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.2696/99, που διατηρείται στον νέο ΚΟΚ ως υποπερ. αδ) της παρ. 17 του άρθρου 4 του ν.5209/25 (με ισχύ από τις 13 Σεπτεμβρίου 2025), διευκρινίζονται τα κατωτέρω:

O ορισμός «scooters» της περ. δ) του ορισμού στο άρθρο 2 του Κ.Ο.Κ αφορά τα μονοθέσια, τρίκυκλα ή τετράκυκλα ηλεκτροκίνητα scooters που οδηγούνται από άτομα με αναπηρία καθώς και από άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα (δυσκολία στη βάδιση, περπάτημα) λόγω τραυματισμού, ιατρικής κατάστασης, ηλικίας.

 


 Τα εν λόγω scooters (συμπεριλαμβανομένων των μονοθέσιων scooters κινητικότητας, mobility scooters) που εμπίπτουν στην κατηγορία των Ε.Π.Η.Ο. δεν υποχρεούνται σε ταξινόμηση (δηλαδή έκδοση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων, βλ. άρθρο 88 του ν.2696/99 (ΚΟΚ) που διατηρείται στο άρθρο 92 του ν.5209/25 (νέος ΚΟΚ).

Τέλος, τα ανωτέρω αναφερόμενα στην υποπερ. αδ) των Ε.Π.Η.Ο. εξαιρούνται της υποχρέωσης χρήσης εγκεκριμένου κράνους κατά την οδήγηση σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 40 του ν.2696/1999, διατηρείται στο εδάφιο δεύτερο της παρ.12 του άρθρου 44 ν.5209/25 (νέος ΚΟΚ).»

Πηγή: https://www.carandmotor.gr 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: