Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Αυγ 2025

Έρχεται σοκ για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων

 

 

  Έρχονται αυστηρά μέτρα για παλιά αυτοκίνητα και μεταχειρισμένα οχήματα, με έμφαση στα πρόστιμα και τους περιορισμούς. Η Ελλάδα πρωτοστατεί στη ρύπανση και απειλείται με άμεσες κυρώσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εντείνει τη μάχη κατά της κλιματικής κρίσης θέτοντας στο στόχαστρο έναν από τους βασικούς υπαίτιους της αστικής ρύπανσης: τα παλιά και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτά τα οχήματα, συχνά άνω των 15 ετών, εκπέμπουν δυσανάλογα υψηλές ποσότητες ρύπων, συνεισφέροντας σε επιβλαβείς συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων, NOₓ και CO₂ στις ευρωπαϊκές πόλεις.

Η Ε.Ε., υπό την πίεση των στόχων βιωσιμότητας για το 2030 και 2050, ετοιμάζει ένα πλέγμα αυστηρών μέτρων που θα περιλαμβάνει αυστηρότερους τεχνικούς ελέγχους, πρόστιμα για υπέρβαση εκπομπών και περιορισμούς κυκλοφορίας σε αστικές περιοχές. Η Ελλάδα, με τον παλαιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ε.Ε., βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο οικονομικών κυρώσεων και ανατροπών στον κλάδο αυτοκινήτου.

Πού βρίσκεται η Ελλάδα στην Ευρώπη σε ρύπανση και ηλικία στόλου
Η Ελλάδα καταγράφει: Μέση ηλικία αυτοκινήτων: 17+ έτη (έναντι 11 ετών στην Ε.Ε.), ποσοστό οχημάτων με πρότυπα κάτω του Euro 4: 42%+. Πόλεις με υπερβάσεις ορίων ρύπων PM10 και NO₂: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα.
Αυτή η εικόνα δεν είναι μόνο ανησυχητική περιβαλλοντικά, αλλά και οικονομικά αφού κάθε νέο μέτρο της Ε.Ε. επιβαρύνει ιδιαίτερα τις ελληνικές οικογένειες και επιχειρήσεις που βασίζονται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρεί λοιπόν το νομοθετικό πλαίσιο για τα παλιά αυτοκίνητα με στόχο να πιέσει τις χώρες και τους καταναλωτές να τα αποσύρουν ή να τα αντικαταστήσουν. Θα υπάρξουν λοιπόν αυστηρότερες τεχνικές επιθεωρήσεις για οχήματα άνω των 10 ετών, τα οποία θα υποβάλλονται σε ετήσιο έλεγχο εκπομπών (NOₓ,μικροσωματίδια) με συσκευές real-time μετρήσεων στα ΚΤΕΟ. Αν αυτά βρεθούν εκτός ορίων – δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία.

Δημιουργία ζωνών χαμηλών εκπομπών σε όλες τις μεγάλες πόλεις
Όλες οι μεγάλες πόλεις στην Ε.Ε. υποχρεούνται να θεσπίσουν LEZ (Low Emission Zones). Σε αυτές δεν θα επιτρέπεται η είσοδος σε αυτοκίνητα κάτω του Euro 5/6 και οι παραβάτες θα πληρώνουν πρόστιμα έως και 300€ ανά ημέρα.
Η Ε.Ε. μετατρέπει την πολιτική για τα παλιά αυτοκίνητα σε μια σειρά από οικονομικά αντικίνητρα, με στόχο να πιέσει για γρήγορη απομάκρυνση των ρυπογόνων οχημάτων από την κυκλοφορία. Οι κυρώσεις θα επηρεάσουν τόσο κατόχους όσο και εμπόρους. Οι οδηγοί λοιπόν με αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 1 έως Euro 4 θα βρίσκονται στο στόχαστρο. Τα βασικά πρόστιμα περιλαμβάνουν πρόστιμο κυκλοφορίας σε ζώνες χαμηλών ρύπων: 150–300€/ημέρα ανάλογα την περιοχή.
Πρόστιμο για μη συμμόρφωση σε τεχνικούς ελέγχους: έως 500€ εάν αποτυγχάνει σε εκπομπές και αναδρομικές χρεώσεις τελών κυκλοφορίας για οχήματα που διατηρούνται πάνω από επιτρεπόμενα επίπεδα ρύπων.
Σε πολλές πόλεις ήδη εφαρμόζονται πειραματικά μέτρα. Η τελική μορφή του κανονισμού προβλέπει, απαγόρευση εισόδου παλαιών οχημάτων (π.χ. Αθήνα, Παρίσι, Βαρκελώνη) με αυτόματη σάρωση πινακίδων και επιβολή προστίμου μέσω καμερών, ενώ προβλέπεται ακόμα και δυνατότητα δήμευσης του οχήματος σε περίπτωση συνεχόμενων παραβάσεων.

Ελλάδα: Πρωταθλήτρια στη Ρύπανση
Η Ελλάδα κινδυνεύει να υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα στην Ε.Ε. από τα νέα μέτρα, καθώς συνδυάζει παλιό στόλο με ρύπους, ανεπαρκείς τεχνικές υποδομές και ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό μεταχειρισμένων εισαγωγών.

Οι Επιδράσεις στις Εισαγωγές Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που εισάγουν μεταχειρισμένα θα επηρεαστούν σοβαρά αφού αναμένεται να υπάρξουν νέες απαιτήσεις τεχνικού ελέγχου από χώρες προέλευσης, αδυναμία πώλησης Euro 4 και κάτω, ενώ αναμένεται περιορισμός σε οχήματα χωρίς ψηφιακό ιστορικό ελέγχου.
Η Ελλάδα λοιπόν πρέπει να κινηθεί άμεσα ώστε να προστατευτεί από τις νέες κυρώσεις. Η πολιτεία λοιπόν θα μπορούσε να θεσπίσει αυξημένες επιδοτήσεις για νέα EV ή Euro 6+, μια επιβράβευση απόσυρσης (π.χ. bonus 1.000€ για κάθε παλιό όχημα) αλλά και ειδικά προγράμματα leasing για χαμηλά εισοδήματα.

Πηγή: https://www.newsauto.gr

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: