Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Αυγ 2025

«Καταιγίδα» προστίμων από τις νέες κάμερες στους δρόμους – Που έχουν τοποθετηθεί;

 

 

 Στους δρόμους της Αττικής, μια νέα «σιωπηλή» απειλή για τους παραβάτες του ΚΟΚ έχει αρχίσει να καταγράφει ασταμάτητα. Οι νέες ψηφιακές κάμερες δεν συγχωρούν, δεν κάνουν τα στραβά μάτια και δεν έχουν… ωράριο. 

Κάθε παραβίαση φωτεινού σηματοδότη, υπέρβαση ταχύτητας ή κίνηση σε λεωφορειολωρίδα καταγράφεται και μετατρέπεται σε πρόστιμο που φτάνει ηλεκτρονικά στον παραβάτη, συνοδευόμενο από ποινές που μπορούν να αφαιρέσουν πινακίδες, δίπλωμα και μέχρι και να προσθέσουν βαρύτατους πόντους στο point system. Η «βροχή» των κλήσεων έχει ήδη ξεκινήσει – και η ανοχή τελείωσε.

Το πρώτο «έξυπνο» φανάρι στην Αθήνα, στη διασταύρωση Ποσειδώνος και Καλαμακίου στον Άλιμο, μπήκε ήδη σε πιλοτική λειτουργία και ξεκίνησε να βεβαιώνει ψηφιακά παραβάσεις ερυθρού σηματοδότη. Πρόκειται για το εναρκτήριο βήμα ενός εκτεταμένου προγράμματος που αλλάζει τον τρόπο ελέγχου της κυκλοφορίας και επιβολής προστίμων, με ψηφιακή ειδοποίηση του οδηγού και ενσωμάτωση των παραβάσεων στο μητρώο πόντων.

Παράλληλα με τον Άλιμο, ξεκινά πιλοτικό κύμα εγκαταστάσεων σε οκτώ περιοχές της Αττικής και σε δέκα γραμμές λεωφορείων. Στόχος είναι η αυτόματη καταγραφή παραβιάσεων όπως ερυθρός σηματοδότης, υπέρβαση ταχύτητας, κίνηση ή στάση σε λεωφορειολωρίδες, χρήση κινητού, καθώς και παραβάσεις σε διαβάσεις πεζών, με άμεση αποστολή ειδοποίησης στον παραβάτη μέσω SMS και θυρίδας gov.gr. Οι πιλοτικές τοποθετήσεις αφορούν τους δήμους Αθηναίων, Αγίας Παρασκευής, Ραφήνας–Πικερμίου, Βάρης–Βούλας–Βουλιαγμένης, Ελληνικού–Αργυρούπολης, Φιλοθέης–Ψυχικού, Αλίμου και Καλλιθέας.

Ήδη έχουν προσδιοριστεί κρίσιμες διασταυρώσεις με ιστορικό παραβάσεων και ατυχημάτων.
Κάμερες τοποθετούνται λοιπόν:
Στον Δήμο Αθηναίων περιλαμβάνονται οι κόμβοι Κηφισού–Δυρραχίου, Αλεξάνδρας–Πατησίων, Κατεχάκη–Γ. Παπανδρέου, καθώς και ο κεντρικός κόμβος Βασ. Σοφίας–Βασ. Αμαλίας–Πανεπιστημίου. Στο Μοσχάτο–Ταύρο τοποθετήσεις γίνονται στις Πειραιώς–Χαμοστέρνας και Πειραιώς–Χρ. Σμύρνης, ενώ στον Πειραιά οι κόμβοι Ηρώων Πολυτεχνείου με Σαχτούρη, Χαρ. Τρικούπη και 2ας Μεραρχίας, αλλά και οι άξονες Θηβών–Ρετσίνα–Παλαμηδίου εντάσσονται στο δίκτυο. Στο Περιστέρι προβλέπεται η Κηφισού–Κωνσταντινουπόλεως, στο Χαϊδάρι ο κόμβος Λεωφ. Αθηνών–Γ. Παπανδρέου/Κύπρου, ενώ στον Άλιμο, πέρα από το «πρώτο» φανάρι, μπαίνουν κάμερες και στις Αμφιθέας–Αγ. Βαρβάρας και Ταξιαρχών–Καλαμακίου.

Αντίστοιχες παρεμβάσεις προχωρούν σε Καλλιθέα (Θησέως/Ελ. Βενιζέλου με Καλυψούς, με Συντ. Δαβάκη, με Ποσειδώνος, καθώς και Χαροκόπου–Δοϊράνης), στον Άγιο Δημήτριο (Αλ. Παπαναστασίου στο ύψος Σοφ. Βενιζέλου), στο Παπάγου–Χολαργός (Κατεχάκη–Πίνδου), ενώ σε Ασπρόπυργο και Μεγαρέων οι συσκευές τοποθετούνται σε κομβικά σημεία των Λ. ΝΑΤΟ, Μεγαρίδος, Γκορυτσάς και της Π.Ε.Ο. Αθηνών–Κορίνθου προς/από Πάχη. Το δίκτυο επεκτείνεται σταδιακά σε κύριους άξονες της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά, με στόχο την ενοποίηση του ελέγχου και την ταχύτερη εκκαθάριση των κλήσεων.

Το σχέδιο της Περιφέρειας Αττικής για 388 νέες κάμερες σε 100 οδικούς άξονες «κουμπώνει» με το κυβερνητικό πρόγραμμα για ενοποιημένο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, ώστε οι κλήσεις να εκδίδονται και να εξοφλούνται ηλεκτρονικά, καταργώντας τις χάρτινες βεβαιώσεις. Η πλήρης ανάπτυξη προβλέπει πάνω από 2.000 κάμερες στα αστικά δίκτυα της χώρας, με την ΕΛ.ΑΣ. να υποδεικνύει τα σημεία βάσει επικινδυνότητας. Η πρώτη φάση στην Αττική εξελίσσεται ήδη και θα ακολουθήσει κλιμακωτή επέκταση.

Στο πεδίο, το αποτέλεσμα είναι ήδη απτό: στον Άλιμο οι παραβάσεις καταγράφονται καθημερινά και οι κλήσεις αποστέλλονται ψηφιακά, στέλνοντας σαφές μήνυμα συμμόρφωσης. Καθώς το δίκτυο «ανάβει» σε όλο και περισσότερες διασταυρώσεις, η επιτήρηση παύει να είναι αποσπασματική και μετατρέπεται σε ένα συνεκτικό, διαφανές και άμεσα εκτελεστό σύστημα που στοχεύει σε λιγότερες παραβιάσεις και περισσότερη ασφάλεια για όλους.

Σε ποιες περιοχές έχουν μπει η θα μπουν το επόμενο διάστημα: Άλιμος (Ποσειδώνος–Καλαμακίου και επιπλέον σημεία), κεντρικοί κόμβοι στον Δήμο Αθηναίων (Κηφισός–Δυρραχίου, Αλεξάνδρας–Πατησίων, κ.ά.), Πειραιάς (Ηρώων Πολυτεχνείου σε πολλαπλές διασταυρώσεις, Θηβών–Ρετσίνα), Μοσχάτο–Ταύρος (Πειραιώς σε δύο σημεία και Π. Ράλλη–Αγ. Άννης), Περιστέρι (Κηφισού–Κωνσταντινουπόλεως), Χαϊδάρι (Λ. Αθηνών–Γ. Παπανδρέου/Κύπρου), Καλλιθέα (Θησέως/Ελ. Βενιζέλου σε τρία σημεία και σύνδεση με Ποσειδώνος), καθώς και σε Ασπρόπυργο και Μεγαρέων σε καίριους κόμβους του τοπικού δικτύου.

Πηγή: https://www.newsauto.gr

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: