Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Νοε 2025

Σαρώνει αυτή η παράβαση στους δρόμους της Ελλάδας -Χωρίς δίπλωμα έμειναν 1.225 οδηγοί και θα πληρώσουν πρόστιμο 350 ευρώ


 

Η Ελληνική Αστυνομία συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς τους ελέγχους και τις ενημερωτικές δράσεις, με στόχο τη συμμόρφωση όλων των οδηγών και των επιβατών.

Με την έλευση του νέου ΚΟΚ ,βλέπουμε μια σαφώς μεγαλύτερη αφοσίωση της πολιτείας ως στην ενίσχυση του πλαισίου ασφαλείας στους δρόμους και στη σημαντική μείωση των ατυχημάτων. Προς αυτό το σκοπό, η Τροχαία προχωρά σε πιο οργανωμένες ενέργειες ελέγχου για μια σειρά παραβάσεων που βλέπουμε στον δρόμο.

Μία από αυτές έχει βρεθεί στο επίκεντρο της Τροχαίας, καθώς η Ελληνική Αστυνομία συνεχίζει εντατικά τους ελέγχους και τις ενημερωτικές δράσεις στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», με στόχο τη συμμόρφωση όλων των οδηγών και επιβατών δικύκλων, καθώς και των χρηστών Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.).

 

 

 Σχετικές επιχειρήσεις πραγματοποιούνται συνεχώς σε ολόκληρη τη χώρα, με τη συμμετοχή Υπηρεσιών Τροχαίας, Αστυνομικών Τμημάτων και Ο.Ε.Π.Τ.Α., με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στους επαγγελματίες διανομείς και στους εργοδότες τους, ειδικά σε επιχειρήσεις ενοικίασης δικύκλων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, την εβδομάδα 10 έως 16 Νοεμβρίου 2025 διενεργήθηκαν 18.605 έλεγχοι, από τους οποίους προέκυψαν 1.225 παραβάσεις οδηγών –μεταξύ αυτών 74 σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής– καθώς και 179 παραβάσεις επιβατών. Από το σύνολο των παραβάσεων, 1.005 αφορούσαν οδηγούς δικύκλων (69 διανομείς), 175 επιβάτες δικύκλων, 217 χρήστες Ε.Π.Η.Ο. και 3 οδηγούς οχημάτων ATV.

Από πλευράς γεωγραφικής κατανομής, οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν στην Αττική με 524, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλονίκη με 180. Σημαντικοί αριθμοί εντοπίστηκαν επίσης στα Ιόνια Νησιά (138), στην Κρήτη (116), στη Δυτική Ελλάδα (90) και στο Νότιο Αιγαίο (80), ενώ χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν σε Στερεά Ελλάδα και Κεντρική Μακεδονία (από 42), Ήπειρο (34) και Δυτική Μακεδονία (3).





Με την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα αυστηροποίησης των ποινών για όσους αμελούν να φορέσουν κράνος. Πλέον, το πρόστιμο για οδηγούς δικύκλων ανέρχεται στα 350 ευρώ, ενώ προβλέπεται και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.

Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τους οδηγούς που οι ίδιοι φορούν άλλα ο επιβάτης όχι, ενώ για τους ίδιους τους επιβάτες το πρόστιμο ορίζεται επίσης στα 350 ευρώ. Για τους χρήστες Ε.Π.Η.Ο., η ίδια παράβαση κοστολογείται στα 30 ευρώ, ενώ φυσικά σε περιπτώσεις υποτροπής, οι ποινές αυξάνονται σημαντικά.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., η εκστρατεία δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά επιδιώκει να αλλάξει την κουλτούρα των οδηγών, ενισχύοντας την αντίληψη ότι το κράνος αποτελεί βασικό και αναντικατάστατο μέσο προστασίας. Όπως επισημαίνει, οι έλεγχοι θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση σε όλη τη χώρα, με στόχο να εδραιωθεί μια υπεύθυνη και ασφαλής οδηγική συμπεριφορά.

ΠΗΓΗ: https://www.carandmotor.gr 




 

Δεν υπάρχουν σχόλια: