Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















30 Νοε 2025

Έρχεται «κύμα» κατασχέσεων διπλωμάτων - Ποιοι θα χάσουν την άδεια οδήγησης.

 Αλλαγές στις άδειες οδήγησης σε όλη την Ευρώπη.


 

 

 

 Η Ε.Ε. ενισχύει το πλαίσιο οδικής ασφάλειας, εισάγοντας νέα μέτρα και κυρώσεις που θα εφαρμόζονται ενιαία σε όλα τα κράτη-μέλη, σηματοδοτώντας μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές των τελευταίων ετών στον τομέα της οδήγησης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θεσπίζει πλέον ένα κοινό σύστημα ποινών και κανόνων για όλους τους οδηγούς, δημιουργώντας ένα ενιαίο δίκτυο οδικής ευθύνης. Έτσι, η εποχή όπου κάποιος έχανε το δίπλωμά του σε μια χώρα αλλά συνέχιζε να οδηγεί κανονικά στη δική του τελειώνει οριστικά, αφού η ΕΕ ενεργοποιεί τη διασυνοριακή αναγνώριση των κυρώσεων.

Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική με στόχο τη μείωση ανισοτήτων μεταξύ των εθνικών συστημάτων, καθώς και την ουσιαστική προστασία των πολιτών. Παράλληλα, επιχειρεί να περιορίσει το φαινόμενο οδηγών που «ξεφεύγουν» αλλάζοντας χώρα και να ανακόψει την υψηλή θνησιμότητα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Το πρόβλημα παραμένει έντονο: μόνο το 2024, 19.940 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ. Παρά την οριακή μείωση κατά 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η πρόοδος δεν είναι αρκετή για να πλησιάσει τον στόχο του Vision Zero, ο οποίος προβλέπει μείωση των θανάτων κατά 50% έως το 2030 και μηδενικά θύματα έως το 2050. Έτσι, η αυστηροποίηση του πλαισίου κρίνεται όχι μόνο αναγκαία, αλλά και καθυστερημένη.

Οι νέοι κανόνες δεν περιορίζονται στις κατασχέσεις διπλωμάτων. Περιλαμβάνουν μέτρα που έχουν αποδώσει σε πιλοτικές εφαρμογές, όπως το πανευρωπαϊκό σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης για 17χρονους, μία δοκιμαστική περίοδο για νέους οδηγούς, αυστηρότερες προϋποθέσεις για όσους χειρίζονται οχήματα εναλλακτικής ισχύος, καθώς και την ψηφιακή άδεια οδήγησης, η οποία θα αποθηκεύεται σε smartphone και θα ισχύει παντού στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
17χρονος

Το σημαντικότερο όμως στοιχείο είναι η πανευρωπαϊκή αμοιβαία αναγνώριση των αποκλεισμών οδήγησης. Όταν ένας οδηγός στερείται το δίπλωμά του ή δέχεται ποινές σε οποιοδήποτε κράτος-μέλος, η κύρωση θα καταγράφεται αυτόματα σε όλα τα ευρωπαϊκά μητρώα. Με απλά λόγια, δεν θα μπορεί να επιστρέψει στη χώρα του και να συνεχίσει να οδηγεί σαν να μη συνέβη τίποτα. Οι παραβάσεις θα «ταξιδεύουν» μαζί του, κλείνοντας ένα κενό ασφαλείας που επί χρόνια επέτρεπε την ατιμωρησία.

Η νέα νομοθεσία έχει ήδη τεθεί σε ισχύ σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα πρέπει να ενσωματωθεί στα εθνικά νομικά πλαίσια μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Παράλληλα, ορισμένες διατάξεις —όπως οι κανόνες για τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος και το σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης— θα εφαρμοστούν ακόμη νωρίτερα, επιταχύνοντας τη μετάβαση στο νέο μοντέλο οδικής ασφάλειας.


ΠΗΓΗ: workenter.gr

 



 











Δεν υπάρχουν σχόλια: