Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Αυγ 2009

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ

Άκουσα το στρίγκλισμα των ελαστικών στην άσφαλτο, κοίταξα στον εσωτερικό καθρέφτη του αυτοκινήτου και το είδα να έρχεται. Ανήμπορος να αντιδράσω, ακινητοποιημένος στο τέλος μιας ουράς και εγκλωβισμένος από τις άλλες πλευρές, βίωσα έπειτα από πολλά χρόνια την εμπειρία μιας οπισθομετωπικής σύγκρουσης. Όλα έγιναν σε κλάσματα δευτερολέπτου. Πρώτα άκουσα το άγριο φρενάρισμα, μετά ένοιωσα ένα δυνατό τράνταγμα και ταυτόχρονα ενεργοποιήθηκαν οι προεντατήρες της ζώνης ασφαλείας, που δεν άφησαν το σώμα μου να τιναχτεί προς τα εμπρός και τα ενεργά προσκέφαλα, που μείωσαν την παλινδρομική κίνηση του κεφαλιού και απέτρεψαν ενδεχομένους αυχενικούς τραυματισμούς
Σε όσους διηγήθηκα το περιστατικό είναι ζήτημα αν ελάχιστοι γνώριζαν τη σημασία και τον τρόπο λειτουργίας των ενεργών προσκεφάλων.
Εννοείται βέβαια ότι η αποτελεσματικότητα των προσκεφάλων, αλλά και της ζώνης ασφαλείας εξαρτάται και από τη σωστή τους ρύθμιση.
Σκέφτηκα λοιπόν να καταγράψω κάποια σημεία του εξοπλισμού, τα οποία θεωρώ απαραίτητα για άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις
Τι θα έπρεπε να έχει οπωσδήποτε το καινούργιο μου αυτοκίνητο, αν έμπαινα σε μια αντιπροσωπεία για να το παραγγείλω;
1) Ενεργά προσκέφαλα. Τα μποτιλιαρισμένα πληθαίνουν, η κυκλοφορία πυκνώνει και ο αριθμός των οπισθομετωπικών συγκρούσεων αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Η ελλιπής προστασία του αυχένα μπορεί να προκαλέσει σοβαρότερους τραυματισμούς και να αφήσει κουσούρια για την υπόλοιπη ζωή.
2) Προβολείς αερίου ξένον. Φωτίζουν καλύτερα τη νύχτα, κάτι σημαντικό σε μια χώρα της οποίας οι δρόμοι πάσχουν σε αυτόν τον τομέα. Το ιδανικό είναι βέβαια να παραγγείλετε προβολείς, των οποίων οι φωτεινές δέσμες παρακολουθούν τις κινήσεις των τροχών, επειδή φωτίζουν πολύ καλύτερα στις στροφές. Αντίθετα δεν θεωρώ τους προβολείς ομίχλης απαραίτητους, ιδιαίτερα στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, εκτός και αν κινούμαστε αρκετά συχνά σε ορεινό επαρχιακό δίκτυο.
3) Πλευρικοί αερόσακοι. Τα πλευρά του αυτοκινήτου εξακολουθούν να αποτελούν -παρά τις βελτιώσεις- το μαλακό υπογάστριό του. Η πόρτα απέχει από το σώμα ελάχιστους πόντους και ένας πλευρικός εμβολισμός αποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να βιώσει κάποιος. Γι αυτό αποφεύγουμε τις βασικές εκδόσεις των μοντέλων, οι οποίες αρκούνται μόνο σε μετωπικούς αερόσακους.
4) Αισθητήρες παρκαρίσματος Θα έχετε διαπιστώσει ότι ο σχεδιασμός των μοντέρνων αυτοκινήτων έχει ως ..... παρενέργεια τη συρρίκνωση της ορατότητας, πράγμα που δυσκολεύει τη ζωή του οδηγού, όταν προσπαθεί να παρκάρει το Ι.Χ του. Οι αισθητήρες δεν λειτουργούν μόνο χαλαρωτικά, αλλά σε προειδοποιούν και για επικίνδυνες καταστάσεις, όπως αν βρίσκεται πίσω από το όχημα ένα μικρό παιδί και ο οδηγός δεν το βλέπει.
Θα μπορούσα να αναφερθώ και σε ορισμένες άλλες κρυφές ..... υπεραξίες του εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου, αρκούμαι όμως στις συγκεκριμένες οι οποίες βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών μου.
ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ
AutoNEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: