Ουρά 15 χιλιομέτρων θα σχημάτιζαν τα οχήματα που έχουν παραδοθεί για το 2011
Μεγάλες οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φυσικά στη δημοτική υπηρεσία καθαριότητας
Τα οχήματα των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει προσωρινά τις πινακίδες ξεπερνάνε μόνο για το 2011 τις 4500. Από αυτά 4069 είναι επιβατικά ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ) και περίπου 500 φορτηγά. Τα περισσότερα από αυτά είναι παρατημένα στους δρόμους της πόλης της Ρόδου όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες αλλά και ολόκληρου του νησιού. Δεν είναι και λίγοι επίσης οι ιδιοκτήτες που έχουν μετατρέψει συγκεκριμένες οδούς, όπως η Κλαυδίου Πέππερ στον Άγιο Δημήτριο, σε ανοικτές εκθέσεις αυτοκινήτων. Στους παραπάνω αριθμούς βέβαια πρέπει να προστεθούν και τα αυτοκίνητα των περασμένων ετών που κάνουν τα πράγματα πολύ χειρότερα.
Σαν Φρατζίσκο
Το πρόβλημα προφανώς ξεκινάει από το γεγονός ότι για την προσωρινή κατάθεση πινακίδων, σύμφωνα με το αρ. 45 Ν. 2992/2002 αρκεί μια απλή υπεύθυνη δήλωση στη ΔΟΥ ότι ο κάτοχος διαθέτει ιδιωτικό κλειστό χώρο για να φυλάξει το όχημα του οποίου τις πινακίδες παραδίδει. Είναι σαφές βέβαια ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δε διαθέτουν τέτοιους χώρους οπότε και συμβαίνει αυτό που μπορείτε να παρατηρήσετε στους περισσότερους δρόμους και κοινόχρηστους χώρους της πόλης και όχι μόνο.
Το φωτογραφικό υλικό που βλέπετε αφορά μόνο τις τελευταίες μέρες και ένα μικρό μέρος του νησιού, κυρίως αυτό της πόλης της Ρόδου. Εάν θέλαμε να δημοσιεύσουμε φωτογραφίες από όλο το νησί δε θα έφτανε ολόκληρη η έκδοση μιας εφημερίδας. Το νησί κυριολεκτικά βρίθει από παρατημένα οχήματα μερικά από τα οποία βρίσκονται σε θέσεις απ’ όπου διέρχονται εκατομμύρια άνθρωποι, όπως πάνω σε εθνικούς άξονες και κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους.
Η κατάσταση γίνεται χειρότερη κάθε φορά που αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας και βέβαια τελευταία λόγω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ανάμεσα στους ιδιοκτήτες που παρέδωσαν τις πινακίδες στη ΔΟΥ είναι και πολλοί εύποροι συμπολίτες μας που βέβαια δεν μπαίνουν στο κόπο να φυλάξουν τα οχήματά τους σε ειδικούς χώρους.
Άγιος Δημήτριος- Ανοικτή Έκθεση Αυτοκινήτων
Εγκαταλειμμένα Οχήματα – Τι ισχύει
Ο Δήμος Ρόδου συλλέγει τα οχήματα τα οποία χαρακτηρίζει εγκαταλειμμένα σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 116/2004 (ΦΕΚ 81 Α’ 5/3/2004). Σκοπός του διατάγματος αυτού είναι η εφαρμογή των εθνικών νόμων (Ν. 1650/86, Ν.2939/2001) αλλά και η συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας 2000/53/EK του Συμβουλίου της 18ης Σεπτεμβρίου 2000 για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ΟΤΚΖ) όπως αυτή έχει δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΕΕ L 269/21.10.2000).
Η διαδικασία που ακολουθεί ο Δήμος Ρόδου
Ο Δήμος αρχικά χαρακτηρίζει ένα όχημα «εγκαταλειμμένο» σύμφωνα με το άρθρο 2 του παραπάνω ΠΔ με την επικόλληση σχετικού σήματος σε αυτό, άσχετα εάν διαθέτει πινακίδες ή όχι. Για να χαρακτηρισθεί ένα όχημα έτσι απαιτείται η εγκατάλειψή του συνήθως από 30 έως 90 μέρες. Μετά την παρέλευση 45 ημερών από την επικόλληση του ειδικού σήματος εάν το όχημα δεν αποσυρθεί περιέρχεται στην κατοχή του Δήμου. Μεσολαβεί επιστολή προς την Ελληνική Αστυνομία για τη διενέργεια έρευνας για εγκληματικές πράξεις στις οποίες πιθανόν εμπλέκεται το όχημα και απάντηση των αρχών ασφαλείας στο Δήμο.
Όταν το όχημα περιέλθει στην κατοχή του Δήμου, παραδίδεται σε εγκεκριμένο σύστημα συλλογής οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ΟΤΚΖ). Τα οχήματα παραμένουν στο σημείο συλλογής για 10 μέρες και εάν δεν αναζητηθούν προωθούνται για ανακύκλωση. Εάν αναζητηθεί ο κάτοχος πρέπει να πληρώσει στο Δήμο τη δαπάνη απομάκρυνσης και αποθήκευσης.
Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα
Από το 1998 μέχρι σήμερα έχουν χαρακτηρισθεί ως εγκαταλειμμένα 5345 οχήματα. Από αυτά έχουν αποσυρθεί μέχρι σήμερα 3850 οχήματα. Μόνο στις πρώτες 25 μέρες του 2012 έχουν χαρακτηρισθεί 26 οχήματα ενώ όλο το 2011 χαρακτηρίσθηκαν 225 και αποσύρθηκαν 150 (τα στοιχεία αφορούν το Δήμο Ροδίων μέχρι το 2010 και το Δήμο Ρόδου μέχρι σήμερα).
Καταλαβαίνει κανείς πόσο πιο δύσκολη για τις υπηρεσίες το Δήμου γίνεται η απομάκρυνση των οχημάτων από τους κοινόχρηστους χώρους όταν ο καθένας μπορεί να παρατάει στην ουσία όπου θέλει το όχημά του. Ο Δήμος αναγκάζεται έτσι να ξοδεύει αρκετές χιλιάδες ευρώ για την περίπλοκη αυτή διαδικασία και βέβαια να διαθέτει ειδικό προσωπικό προς τούτο. Οι πολίτες λοιπόν για μια ακόμα φορά αποδεικνύουν ότι θέλουν να ζούμε σε μια τριτοκοσμική χώρα όπου τα πάντα θα τα κάνουν κάποιοι άλλοι.
Το κράτος από την άλλη πλευρά κλείνει το μάτι σε αυτή τη διαδικασία όταν με μια απλή υπεύθυνη δήλωση επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να ρυπαίνουν χωρίς ουσιαστικά να ελέγχονται. Και όχι μόνο αυτό αλλά δεν προβλέπει κανένα πρόστιμο για όσους αποδεδειγμένα έχουν παρατήσει τα οχήματά τους σε κάποιο σημείο του νησιού. Μια κάποια λύση θα ήταν ο Δήμος Ρόδου μέσα από τον κανονισμό καθαριότητας να επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο σε όσους ενεργούν με αυτόν τον τρόπο. Αλλά πάλι ερχόμαστε στο πρώτο σημείο. Ότι ως πολίτες το μόνο που καταλαβαίνουμε είναι τα χρηματικά πρόστιμα. Δυστυχώς έτσι δεν μπορούμε να πάμε μακριά.
Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 20.000 φύλλων, τα Οικολογικά – Ροδιακά εύχονται στη Ροδιακή και τους συντάκτες της να είναι πάντα μαχητικοί και πρωτοπόροι στην ενημέρωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου