Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, η Δεκαετία Δράσης για την οδική ασφάλεια(2011-2020) είναι μια ιστορική ευκαιρία για τις χώρες για να σταματήσουν και να αναστρέψουν την τάση, η οποία – χωρίς δράση – έχει προβλεφθεί ότι θα οδηγήσει στην απώλεια περίπου 1,9 εκατομμύριων ανθρώπων στους δρόμους, κάθε χρόνο, μέχρι το 2020. Ξεκίνησε στις 11 Μαΐου 2011 από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο.
Μόνο 28 χώρες, που καλύπτουν το 7% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν ολοκληρωμένη νομοθεσία για την οδική ασφάλεια σε σχέση με τους πέντε βασικούς παράγοντες κινδύνου: αλκοόλ και οδήγηση, υπερβολική ταχύτητα, χρήση κράνους για τους μοτοσυκλετιστές, χρήση ζώνης ασφαλείας για τους επιβάτες οχημάτων και χρήση παιδικών καθισμάτων.
Σύμφωνα με την έκθεση:
Μόνο 28 χώρες, που καλύπτουν το 7% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν ολοκληρωμένη νομοθεσία για την οδική ασφάλεια σε σχέση με τους πέντε βασικούς παράγοντες κινδύνου: αλκοόλ και οδήγηση, υπερβολική ταχύτητα, χρήση κράνους για τους μοτοσυκλετιστές, χρήση ζώνης ασφαλείας για τους επιβάτες οχημάτων και χρήση παιδικών καθισμάτων.
Οι νομοθετικές αλλαγές πρέπει να επιταχυνθούν εάν θέλουμε οι νεκροί από τροχαίες συγκρούσεις να μειωθούν, σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση για την κατάσταση σχετικά με την οδική ασφάλεια του ΠΟΥ, ο οποίος στηρίζει τη δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια.
Το 2010, υπήρχαν 1,24 εκατομμύρια θάνατοι σε όλο τον κόσμο από τροχαία, περίπου ο ίδιος αριθμός με το 2007. Η έκθεση δείχνει ότι ενώ 88 κράτη μέλη είχαν τη δυνατότητα να μειώσουν τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε 87 χώρες.
Σημείο κλειδί για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων είναι η εθνική νομοθεσία η οποία θα συμπεριλαμβάνει νόμους που θα καλύπτουν τους πέντε βασικούς παράγοντες κινδύνου που αναφέρθηκαν παραπάνω.Σύμφωνα με την έκθεση:
- Η έκθεση, επίσης, υπογραμμίζει ότι στις περισσότερες χώρες – ακόμα και σ’ αυτές με τις καλύτερες επιδόσεις στην οδική ασφάλεια- η επιβολή των παραπάνω νόμων είναι ανεπαρκής.
«Η πολιτική βούληση είναι απαραίτητη στο υψηλότερο κυβερνητικό επίπεδο για την εξασφάλιση κατάλληλης νομοθεσίας για την οδική ασφάλεια και την αυστηρή εφαρμογή των νόμων, με τους οποίους όλοι πρέπει να συμμορφώνονται,” λέει γενική διευθύντρια του ΠΟΥ δρ Μάργκαρετ Τσαν. “Αν αυτό δεν μπορέσει να εξασφαλιστεί, οι οικογένειες και οι κοινότητες θα συνεχίσουν να θρηνούν θύματα, και τα συστήματα υγείας θα συνεχίσουν να φέρουν το κύριο βάρος των τραυματισμών και αναπηριών λόγω των τροχαίων.”
«Η παγκόσμια έκθεση για την κατάσταση στην οδική ασφάλεια 2013 χρησιμεύει ως μια ισχυρή προειδοποίηση προς τις κυβερνήσεις για το τι πρέπει να γίνει για να προστατεύσει όλους τους χρήστες των δρόμων», λέει ο Μάικλ Μπλούμπεργκ, Δήμαρχος της Νέας Υόρκης, καθώς η παραπάνω έκθεση είχε τη χρηματοδότηση “ Bloomberg Philanthropies”. ” Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία μπορούν να προληφθούν. Αυτή η έκθεση είναι ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια να είναι οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι οδηγοί, ασφαλείς στους δρόμους όλου του κόσμου. Δείχνει ότι έχει σημειωθεί πρόοδος, αλλά έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε . “
Δυστυχώς υπάρχουν ομάδες “υψηλού κινδύνου” στις τροχαίες συγκρούσεις:
- Οι πεζοί και οι ποδηλάτες αποτελούν το 27% του συνόλου των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Σε ορισμένες χώρες το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο από το 75%, αποδεικνύοντας πως επί δεκαετίες υπάρχει παραμέληση των αναγκών αυτών των χρηστών του οδικού δικτύου στις τρέχουσες πολιτικές μεταφορών, υπέρ των μηχανοκίνητων μέσων.
Η παγκόσμια έκθεση για την κατάσταση στην οδική ασφάλεια 2013 παρουσιάζει στοιχεία από 182 χώρες, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 99% του παγκόσμιου πληθυσμού ή 6,8 δισεκατομμύρια άνθρωποι. Χρησιμοποιεί μια τυποποιημένη μέθοδο που επιτρέπει συγκρίσεις μεταξύ των χωρών. Εκτός από το κύριο αφηγηματικό κείμενο, προσφέρει μία σελίδα-προφίλ για κάθε συμμετέχουσα χώρα και ένα στατιστικό παράρτημα.
“Η Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020 είναι μια φανταστική ευκαιρία, που δεν πρέπει να χαθεί”, λέει ο Δρ Etienne Krug, Διευθυντής του ΠΟΥ στο Τμήμα της βίας και πρόληψης των τραυματισμών και της αναπηρίας. «Με την παγκόσμια έκθεση για την κατάσταση για την οδική ασφάλεια το 2013 έχουμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να παρακολουθείται η πρόοδος. Θα πρέπει τώρα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να διασφαλίσουμε ότι η Δεκαετία Δράσης που έχει στόχο να σωθούν πέντε εκατομμύρια άνθρωποι μπορεί να γίνει πραγματικότητα.”
Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, η Δεκαετία Δράσης είναι μια ιστορική ευκαιρία για τις χώρες για να σταματήσουν και να αναστρέψουν την τάση, η οποία – χωρίς δράση – έχει προβλεφθεί ότι θα οδηγήσει στην απώλεια περίπου 1,9 εκατομμύριων ανθρώπων στους δρόμους, κάθε χρόνο, μέχρι το 2020. Ξεκίνησε στις 11 Μαΐου 2011 από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο, η Δεκαετία Δράσης επιδιώκει να οικοδομήσει την ικανότητα διαχείρισης ασφαλών δρόμων στις διάφορες χώρες, βελτίωση της ασφάλειας των δρόμων και των οχημάτων, βελτίωση της συμπεριφοράς όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και την ενίσχυση της μετά τη σύγκρουση φροντίδας. Στο πλαίσιο της Δεκαετίας Δράσης, ο ΠΟΥ υποστηρίζει τις προσπάθειες σε αυτούς τους τομείς, ιδίως μέσω της «Οδική Ασφάλεια σε 10 χώρες (RS10) Project”, το οποίο σε συνεργασία με εταίρους παρέχει τεχνική καθοδήγηση σχετικά με τη νομοθεσία, την επιβολή των νόμων, εκστρατειών στα μέσα ενημέρωσης, τη συλλογή δεδομένων και τη μετα-τραυματική φροντίδα.
Δείτε αναλυτικά την έκθεση εδώ την έχουμε ήδη δημοσιεύσει
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου