Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Μαρ 2013

Το μακρύ χέρι του νόμου και το κομμένο χέρι του Κ.

Τα παρακάτω δεν αποτελούν δοκίμιο (αντ)επιστημονικής φαντασίας. Είναι μία από τις πολλές περιπτώσεις που οι εργαζόμενοι σε νοσοκομεία αντιμετωπίζουν, περιπτώσεις που θέτουν ξανά και ξανά το ερώτημα: ποιος τελικά είναι ο ασθενής;
Μου ζητήθηκε να αποτελέσω κι εγώ ένα κρίκο στην αλυσίδα του παραλογισμού γνωματεύοντας ενυπόγραφα για πολλοστή φορά μια ίδια ακτινογραφία. Μια και όχι μόνο δεν πρέπει να είσαι αλλά και δεν πρέπει να φαίνεσαι “επίορκος” έπραξα το καθήκον μου…Συμπληρωματικά και επειδή πάντα είχα επιστημονικές ανησυχίες σκέφτηκα να ανακοινώσω αυτήν την “περίπτωση” σε ένα ιατρικό συνέδριο γι αυτό και το κείμενο έχει την μορφή που ακολουθεί. Τα στοιχεία του Κ. είναι στη διάθεση παντός αρμοδίου ήθελε συγκινηθεί. Αν και προφανώς η περίπτωση δεν είναι η μοναδική.                                                                                                                 Γιώργος Κουβίδης.                                Δ/ντής ΕΣΥ, Ακτινολογικό Τμήμα ΨΝΑ Δρομοκαίτειο.
περιπτωση Κ. - Αντίγραφο
Ενδιαφέρουσα Περίπτωση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ:  Υπάρχουν συχνά παράπονα από τα θύματα τροχαίων εγκλημάτων και τις οικογένειες τους για την παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος και δομών υποστήριξης  από την μεριά της πολιτείας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτός ο τρομακτικά μεγάλος για τα ελληνικά δεδομένα αριθμός ανθρώπων. Πάνω από 40.000 είναι οι νεκροί από το 1990 μέχρι σήμερα και υπερδιπλάσιοι οι τραυματίες που ζουν βιώνοντας την αναπηρία σαν αποτέλεσμα τροχαίων συγκρούσεων.
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ Κ.: Το 1999 ο Κ. σε ηλικία 20 ετών πρόσφατα απολυθείς από το στρατό, επιβάτης ταξί που γλίστρησε στην παγωμένη Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας και βγήκε από τον δρόμο ήταν ουσιαστικά ο μοναδικός τραυματίας αυτής της σύγκρουσης. Τραυματίστηκε στο αριστερό του χέρι με αποτέλεσμα τον ακρωτηριασμό του περιφερικά του αγκώνα. Από τον ΟΓΑ του έχει αναγνωριστεί ποσοστό αναπηρίας 70%. Δεκατέσσερα χρόνια μετά ο Κ. 34 ετών πλέον συνεχίζει να ζει σε επαρχιακή πόλη με τα όσα προβλήματα συνεπάγεται αυτή η απώλεια.
περιπτωση Κ. - Αντίγραφο (2)
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ:    Τον Μάρτιο του 2013, δεκατέσσερα χρόνια μετά το συμβάν, το κράτος καλεί τον Κ. να παρουσιαστεί για τρίτη (3η) φορά ενώπιον αρμοδίας επιτροπής προσκομίζοντας ακτινογραφίες και ιατρικές βεβαιώσεις που να πιστοποιούν την αναπηρία του. Πραγματοποιήθηκε για ακόμα μια φορά ακτινολογικός έλεγχος που δυστυχώς για το κράτος    επιβεβαίωσε το και δια γυμνού οφθαλμού διαπιστούμενο ότι ουδεμία εξέλιξη υπήρξε στο ακρωτηριασμένο μέλος και μετατίθεται σε μελλοντικό επανέλεγχο η ελπίδα του το χέρι του Κ. να ξανααναπτυχθεί.
Ο ίδιος ο Κ. δεν εμφορείται από παρόμοια αισιοδοξία, μάλλον  πεισθείς από τα ιδιοτελή ιατρικά μυθεύματα ότι η απώλεια μέλους αποτελεί οριστική – μη αναστρέψιμη κατάσταση.
Αυτή η απαισιόδοξη οπτική που φαίνεται εδραιωμένη στον Κ.  συμβάλει ψυχολογικά παρεμποδίζοντας την επανανάπτυξη του ακρωτηριασμένου μέλους. Κατά τον ίδιο ψυχολογικό μηχανισμό αποτρεπτικά λειτουργεί προφανώς και η χορήγηση επιδόματος αναπηρίας
Παρόλαυτα το κρατικό ενδιαφέρον συνεχίζει αμείωτο και παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που διέρχεται η χώρα οι αρμόδιες αρχές  συνέχισαν και θα συνεχίσουν να εργάζονται αόκνως απόλυτα προσηλωμένες στον στόχο τους.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η περίπτωση του Κ. είναι ενδεικτική της στοργικότητας και του διαρκούς ενδιαφέροντος του κράτους προς τα θύματα των τροχαίων εγκλημάτων. Είναι σημαντικό πως 14 χρόνια μετά το συμβάν το κράτος δεν εγκαταλείπει την ιδέα της επανανάπτυξης του άκρου. Δεν φείδεται χρημάτων, σε μια εποχή ιδιαίτερης στενότητας, ορίζοντας επιτροπές γιατρών να παρακολουθούν σε τακτά διαστήματα την εξέλιξη, υπαλλήλους να αρχειοθετούν τα πορίσματα, προϊσταμένους να τα επικυρώνουν, άλλους υπαλλήλους να ενημερώνουν τον Κ. για την ανάγκη προσέλευσης του στις συνεδριάσεις των αρμοδίων επιτροπών.  Το ίδιο ενδιαφέρον επιβάλει στον Κ. τον τακτικό περιοδικό ακτινολογικό έλεγχο του ακρωτηριασμένου άκρου προκειμένου να διαπιστωθεί πιθανή αναγέννηση του άκρου μη ορατή δια γυμνού οφθαλμού.
Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν το αβάσιμο των αιτιάσεων των θυμάτων τροχαίων για έλλειψη ενδιαφέροντος από την μεριά του κράτους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Το κρατικό ενδιαφέρον αποδεικνύεται εφάμιλλο αυτού των δραστών για τα θύματα των τροχαίων εγκλημάτων. Για την χώρα που πρώτη δίδαξε αλληλεγγύη και υπεράσπιση της διαφορετικότητας (βλέπε Καιάδας) αυτή η εξέλιξη ήταν όχι απλά αναμενόμενη αλλά κυριολεκτικά μονόδρομος.-

Δεν υπάρχουν σχόλια: