Σύμφωνα με μια διαφήμιση αεροπορικής εταιρίας 500.000 άνθρωποι βρίσκονται κάθε στιγμή στον αέρα σαν επιβάτες αεροσκαφών. Δεν ξέρουμε πόσο ακριβής είναι ο αριθμός πάντως προφανώς είναι κοντά στην πραγματικότητα δεδομένης της πυκνότητας των αεροπορικών συνδέσεων τις τελευταίες δεκαετίες. Αν και η πλατιά διαδεδομένη πεποίθηση πως το αεροπλάνο αποτελεί το ασφαλέστερο μέσο μετακίνησης αμφισβητείται έντονα τελευταία (ΕΔΩ) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όχι μόνο την αποδέχεται αλλά προφανώς θεωρεί ότι υπάρχουν και περιθώρια χαλάρωσης των μέτρων ασφαλείας που ισχύουν στις πτήσεις.
Έτσι την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου εισάγει προς ψήφιση στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Transport and Tourism Select Committee) τις προτάσεις, του υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) με στόχο να εναρμονιστούν σε όλη την Ευρώπη οι κανονισμοί εργασίας των πιλότων, πρόταση που έχει την θερμή υποστήριξη της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιριών (AEA) αλλά έχει προκαλέσει την αντίδραση πολλών συνδικαλιστικών ενώσεων πιλότων και πρώτα απ όλα του συνδικάτου των Βρετανών πιλότων (BALPA).
Στις προτάσεις που απειλούν την ασφάλεια η BALPA περιλαμβάνει την αύξηση των ωρών εργασίας από 95 (στις δυο εβδομάδες) σε 115, την αύξηση της νυκτερινής εργασίας από 10 σε 11 ώρες και την δυνατότητα που παρέχουν στην εργοδοσία να καλεί για εργασία πιλότους ακόμα και την ημέρα του ρεπό τους! (αναλυτικά ΕΔΩ)
Ένθερμος υποστηρικτής της πρότασης είναι φυσικά και η δική μας Aegean, μέλος της ΑΕΑ, όσον όμως αφορά στους έλληνες πιλότους δεν μπορέσαμε να βρούμε τις θέσεις τους μια και η ιστοσελίδα της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας έχει να ανανεωθεί από τον Απρίλιο (ΕΔΩ). Μάλλον η διάλυση της Ολυμπιακής Αεροπορίας είχε και άλλες συνέπειες…
Ένα βήμα μπρός(!) για την ασφάλεια στις μετακινήσεις.
Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 500 Βρετανούς πιλότους εμπορικών πτήσεων την οποία έδωσε στη δημοσιότητα η ΒΑLPA εν όψει της ψηφοφορίας:
- το 56% παραδέχτηκε ότι έχει αποκοιμηθεί στο πιλοτήριο ενώ το 1/3 απ αυτούς δήλωσε ότι όταν ξύπνησε διαπίστωσε ότι και ο συγκυβερνήτης κοιμόταν!
- το 50% θεωρεί ότι η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των πτήσεων είναι η εξάντληση των πιλότων, ενώ,
- το 84% πιστεύει πως οι ικανότητες του έχουν μειωθεί το τελευταίο εξάμηνο λόγω κόπωσης.
Σε ποια έκκληση θα απαντήσουν θετικά τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου; Σ αυτήν των πιλότων ή σ αυτήν των εταιρειών; Το αποτέλεσμα δεν μπορεί να προεξοφληθεί παρά την «πολιτικά φιλική» προς την επιτροπή πλειοψηφία του κοινοβουλίου. Να θυμίσουμε πως σε δυο διαφορετικές περιόδους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισήγαγε πρόταση για παράταση του ωραρίου εργασίας για τους επαγγελματίες οδηγούς που είναι και ιδιοκτήτες φορτηγού και η πρόταση απορρίφθηκε και τις δυο φορές από την πλειοψηφία του ευρωκοινοβουλίου.
Φυσικά σ αυτήν την ψηφοφορία οι επιβάτες δεν έχουν λόγο. Αυτοί μόνο πληρώνουν για να ταξιδεύουν με το εξ ορισμού «ασφαλέστερο μέσο». (δες ΕΔΩ
Πηγή: www.soste.gr
Έτσι την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου εισάγει προς ψήφιση στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Transport and Tourism Select Committee) τις προτάσεις, του υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) με στόχο να εναρμονιστούν σε όλη την Ευρώπη οι κανονισμοί εργασίας των πιλότων, πρόταση που έχει την θερμή υποστήριξη της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιριών (AEA) αλλά έχει προκαλέσει την αντίδραση πολλών συνδικαλιστικών ενώσεων πιλότων και πρώτα απ όλα του συνδικάτου των Βρετανών πιλότων (BALPA).
Στις προτάσεις που απειλούν την ασφάλεια η BALPA περιλαμβάνει την αύξηση των ωρών εργασίας από 95 (στις δυο εβδομάδες) σε 115, την αύξηση της νυκτερινής εργασίας από 10 σε 11 ώρες και την δυνατότητα που παρέχουν στην εργοδοσία να καλεί για εργασία πιλότους ακόμα και την ημέρα του ρεπό τους! (αναλυτικά ΕΔΩ)
Ένθερμος υποστηρικτής της πρότασης είναι φυσικά και η δική μας Aegean, μέλος της ΑΕΑ, όσον όμως αφορά στους έλληνες πιλότους δεν μπορέσαμε να βρούμε τις θέσεις τους μια και η ιστοσελίδα της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας έχει να ανανεωθεί από τον Απρίλιο (ΕΔΩ). Μάλλον η διάλυση της Ολυμπιακής Αεροπορίας είχε και άλλες συνέπειες…
Ένα βήμα μπρός(!) για την ασφάλεια στις μετακινήσεις.
Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 500 Βρετανούς πιλότους εμπορικών πτήσεων την οποία έδωσε στη δημοσιότητα η ΒΑLPA εν όψει της ψηφοφορίας:
- το 56% παραδέχτηκε ότι έχει αποκοιμηθεί στο πιλοτήριο ενώ το 1/3 απ αυτούς δήλωσε ότι όταν ξύπνησε διαπίστωσε ότι και ο συγκυβερνήτης κοιμόταν!
- το 50% θεωρεί ότι η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των πτήσεων είναι η εξάντληση των πιλότων, ενώ,
- το 84% πιστεύει πως οι ικανότητες του έχουν μειωθεί το τελευταίο εξάμηνο λόγω κόπωσης.
Σε ποια έκκληση θα απαντήσουν θετικά τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου; Σ αυτήν των πιλότων ή σ αυτήν των εταιρειών; Το αποτέλεσμα δεν μπορεί να προεξοφληθεί παρά την «πολιτικά φιλική» προς την επιτροπή πλειοψηφία του κοινοβουλίου. Να θυμίσουμε πως σε δυο διαφορετικές περιόδους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισήγαγε πρόταση για παράταση του ωραρίου εργασίας για τους επαγγελματίες οδηγούς που είναι και ιδιοκτήτες φορτηγού και η πρόταση απορρίφθηκε και τις δυο φορές από την πλειοψηφία του ευρωκοινοβουλίου.
Φυσικά σ αυτήν την ψηφοφορία οι επιβάτες δεν έχουν λόγο. Αυτοί μόνο πληρώνουν για να ταξιδεύουν με το εξ ορισμού «ασφαλέστερο μέσο». (δες ΕΔΩ
Πηγή: www.soste.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου