Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Οκτ 2013

Απο τον “αυτόματο” στον … “κοιμώμενο πιλότο”.

Σύμφωνα με μια διαφήμιση αεροπορικής εταιρίας 500.000 άνθρωποι βρίσκονται κάθε στιγμή στον αέρα σαν επιβάτες αεροσκαφών. Δεν ξέρουμε πόσο ακριβής είναι ο αριθμός πάντως προφανώς είναι κοντά στην πραγματικότητα δεδομένης της πυκνότητας των αεροπορικών συνδέσεων τις τελευταίες δεκαετίες. Αν και η πλατιά διαδεδομένη πεποίθηση πως το αεροπλάνο αποτελεί το ασφαλέστερο μέσο μετακίνησης αμφισβητείται έντονα τελευταία (ΕΔΩ) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όχι μόνο την αποδέχεται αλλά προφανώς θεωρεί ότι υπάρχουν και περιθώρια χαλάρωσης των μέτρων ασφαλείας που ισχύουν στις πτήσεις.the-return-1940(1)
Έτσι την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου εισάγει προς ψήφιση στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Transport and Tourism Select Committee) τις προτάσεις, του υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA)  με στόχο να εναρμονιστούν σε όλη την  Ευρώπη οι κανονισμοί εργασίας των πιλότων, πρόταση που έχει την θερμή υποστήριξη της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιριών (AEA)  αλλά έχει προκαλέσει την αντίδραση πολλών συνδικαλιστικών ενώσεων πιλότων και πρώτα απ όλα του συνδικάτου των Βρετανών πιλότων (BALPA).
Στις προτάσεις που απειλούν την ασφάλεια η BALPA περιλαμβάνει την αύξηση των ωρών εργασίας από 95 (στις δυο εβδομάδες) σε 115, την αύξηση της νυκτερινής εργασίας από 10 σε 11 ώρες και την δυνατότητα που παρέχουν στην εργοδοσία να καλεί για εργασία πιλότους ακόμα και την ημέρα του ρεπό τους! (αναλυτικά ΕΔΩ)
Ένθερμος υποστηρικτής της πρότασης είναι φυσικά και η δική μας Aegean, μέλος της ΑΕΑ, όσον όμως αφορά στους έλληνες πιλότους δεν μπορέσαμε να βρούμε τις θέσεις τους μια και η ιστοσελίδα της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας έχει να ανανεωθεί από τον Απρίλιο (ΕΔΩ). Μάλλον η διάλυση της Ολυμπιακής Αεροπορίας είχε και άλλες συνέπειες…
Ένα βήμα μπρός(!) για την ασφάλεια στις μετακινήσεις.
Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 500 Βρετανούς πιλότους  εμπορικών πτήσεων την οποία έδωσε στη δημοσιότητα η ΒΑLPA  εν όψει της ψηφοφορίας:
- το 56% παραδέχτηκε ότι έχει αποκοιμηθεί στο πιλοτήριο ενώ το 1/3 απ αυτούς δήλωσε ότι όταν ξύπνησε διαπίστωσε ότι και ο συγκυβερνήτης κοιμόταν!
- το 50% θεωρεί ότι η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των πτήσεων είναι η εξάντληση των πιλότων, ενώ,
- το 84% πιστεύει πως οι ικανότητες του έχουν μειωθεί το τελευταίο εξάμηνο λόγω κόπωσης.
Σε ποια έκκληση θα απαντήσουν θετικά τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου; Σ αυτήν των πιλότων ή σ αυτήν των εταιρειών;  Το αποτέλεσμα δεν μπορεί να προεξοφληθεί παρά την «πολιτικά φιλική» προς την επιτροπή πλειοψηφία του κοινοβουλίου. Να θυμίσουμε πως σε δυο διαφορετικές περιόδους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισήγαγε πρόταση για παράταση του ωραρίου εργασίας για τους επαγγελματίες οδηγούς που είναι και ιδιοκτήτες φορτηγού και η πρόταση απορρίφθηκε  και τις δυο φορές από την πλειοψηφία του ευρωκοινοβουλίου.
Φυσικά σ αυτήν την ψηφοφορία οι επιβάτες δεν έχουν λόγο.  Αυτοί μόνο πληρώνουν για να ταξιδεύουν με το εξ ορισμού «ασφαλέστερο μέσο». (δες ΕΔΩ
Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: