Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Οκτ 2013

Τορόντο: Εγγύηση Ford ή To ρέκβιεμ ενός ποδηλατόδρομου

Οι κάτοικοι του Τορόντο (Οντάριο, Καναδάς) αποφάσισαν να παρασημοφορήσουν το δήμαρχό τους, Rob Ford -απλή συνωνυμία- για την μεγάλη κοινωνική προσφορά του στους πολίτες, καθώς μετά την απόφασή του να πάψει η λειτουργία των ποδηλατόδρομων σε 3 κεντρικούς δρόμους του Τορόντο, λύθηκε το θέμα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη.
joshcolle jayerobinson anabailao



Επίσης τίμησαν και τα λοιπά μέλη του δημοτικού τους συμβουλίου (Ana Bailão, Josh Colle και Jaye Robinson) δίνοντας τα ονόματά τους στα νέα παρκόμετρα που με την ψήφο τους τοποθετήθηκαν στην οδό Jarvis μετά την αφαίρεση των δυο κατευθύνσεων ποδηλατολωρίδων.














Πρόκειται για μια απόφαση εξαιρετικής σημασίας, καθώς υπάρχουν επιστημονικές αποδείξεις πως η κατάργηση των ποδηλατολωρίδων και η μετατροπή τους σε θέσεις parking, βοηθά ιδιαίτερα τη λύση του κυκλοφοριακού και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης!
Ήταν επίσης σημαντικό γιατί τώρα πια η δημοτική σύμβουλος Karen Stinz θα μπορεί να είναι πια στην ώρα της στο σπίτι της στις 6 ώστε να μπορεί να απολαμβάνει το βραδυνό της στην ώρα της με τα παιδιά της.karen-stintz-hpΤώρα γι’ αυτούς τους γραφικούς τύπους που ξάπλωσαν ή κάθισαν στη μέση της ποδηλατολωρίδας εμποδίζοντας το σβήσιμο της διαγράμμισης δεν υπάρχουν και πολλά να ειπωθούν. Ο δρόμος παρά τις διαμαρτυρίες τους επέστρεψε πάλι στα αυτοκίνητα. Η μοναδική πόλη στον κόσμο για την ακρίβεια όπου ποδηλατόδρομος παραδόθηκε ξανά στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία.
tumblr_mde25d61381r2gi9to1_500tumblr_mde3b4OiSk1r2gi9to1_500
Εξάλλου οι φωτογραφίες μιλάνε μόνες τους. Η ποδηλατολωρίδες έχουν πολύ μεγαλύτερο πλάτος από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο, οπότε μόνο σοφή μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
παρκινΞαναγυρνάμε όμως στο “σοφό” δήμαρχο καθώς η ώριμη και συνετή συμπεριφορά του καθώς και ο ζήλος του για να φέρει σε πέρας τα καθήκοντά του τον έχουν κάνει παγκοσμίως διάσημο.
Για παράδειγμα θα αναφέρουμε πως στις 16/10/2013 η αστυνομία του Τορόντο δημοσίως παρακάλεσε το δήμαρχο της πόλης να προσλάβει έναν οδηγό, καθώς υπήρξε φωτογραφία του που διάβαζε καθώς οδηγούσε. fordpicjpeg.jpeg.size.xxlarge.letterboxH δημόσια απάντηση του Ford, σε ερώτηση δημοσιογράφου αργότερα την ίδια μέρα, ήταν:
“Εεεε, ξέρετε είμαι πολυάσχολος”
Όταν ξαναρωτήθηκε αν συνηθίζει να διαβάζει όταν οδηγεί είπε:
Ναι, πιθανότατα. Προσπαθώ να τα προλάβω όλα, έχω το νου μου στο δρόμο, αλλά είμαι πολυάσχολος”
fordcar
Τώρα υπάρχουν κάποιοι κακεντρεχείς και φοβικοί που υποστηρίζουν πως είναι επικίνδυνο να οδηγεί κανείς διαβάζοντας, μιλώντας στο κινητό, βάφοντας τα νύχια του κ.α. συνήθειες πολυάσχολων ανθρώπων. Όμως η πορεία του Ford δείχνει πως αυτό είναι κάτι συνηθισμένο για τους πετυχημένους και πολυάσχολους, καθώς είναι η τρίτη φορά μέσα σ’ ένα χρόνο που κατηγορήθηκε για επικίνδυνη οδήγηση και που πιάστηκε να οδηγεί έχοντας αλλού την προσοχή του. Αν ο Ναπολέωντας μπορούσε να συζητά με 7 ταυτόχρονα ο κύριος Ford μένει να μας αποδείξει ότι μπορεί να διαβάζει, να στέλνει μήνυμα στο κινητό του, να λιμάρει τα νύχια του, να απειλεί τη σύζυγό του – ναι, έχει κατηγορηθεί και γι’ αυτό-, να απαντάει στο αλλο του κινητό, να στρίβει ένα τσιγαρλίκι – ναι, έχει κατηγορηθεί και για κατοχή ναρκωτικών- και φυσικά να πίνει και κανένα ποτηράκι – ή πιστεύεται ότι δεν έχει πιαστεί να οδηγεί υπό την επήρρεια αλκοόλ;
drinkingKαι καθώς μπορεί να μην έχετε πειστεί για την ποιότητα, το ήθος και την εγκυρότητα και σοβαρότητα των λόγων του εν λόγω Φορδ, θα παραθέσουμε μερικά από τα δημοσίως λεγόμενα του:
“Τις ποδηλατολωρίδες μπορώ να τις παρομοιάσω μόνο με το κολύμπι δίπλα σε καρχαρίες. Αργά ή γρήγορα θα σε φάνε.  Και κάθε χρόνο έχουμε δεκάδες θύματα τροχαίων. Δεν είναι όμως κάτι ν’ απορεί κανείς. Οι δρόμοι είναι για τα λεωφορεία, τ’ αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Όχι για ποδηλάτες. Στενοχωριέμαι αφάνταστα όταν μαθαίνω ότι κάποιος ποδηλάτης σκοτώθηκε, αλλά στο κάτω κάτω της γραφής είναι δικό τους το λάθος
Θα αποφύγουμε τη μετάφραση στο επόμενο: “Cyclists are a pain in the ass” Δείτε όμως το video
“Aν δε χρησιμοποιείς βελόνες και δεν είσαι gay δεν κινδυνεύεις από AIDS.”
laneΕυτυχώς εμείς τώρα στο Ελλαδιστάν τέτοια προβλήματα δεν έχουμε. Για να καταργήσει κανείς τους ποδηλατόδρομους πρέπει πρώτα να τους κατασκευάσει. Οι πληροφορίες μας λένε πως έχουμε 100 χλμ ποδηλατόδρομους συνολικά σα χώρα, ενώ η Βαρκελώνη- μόνο δηλαδή μια πόλη- έχει 200χλμ, το Άμστερνταμ 500χλμ, το Παρίσι 440χλμ, το Σικάγο 560χλμ, το Περθ 700χλμ, ενώ υπολογίζεται ότι κάθε μέρα στην Κοπεγχάγη το 36% των πολιτών πάει με το ποδήλατο στη δουλειά καλύπτοντας 1,2 εκατ. χλμ ποδηλατικά.
Βεβαίως υπάρχουν πληροφορίες πως οι απόψεις Φορδ βρίσκουν πολλούς οπαδούς στο Ελλαδιστάν και πως ήδη έχει αρχίσει να συζητιέται εντός στενών κομματικών κύκλων η πιθανότητα μετεγγραφής του και υποψηφιότητάς του σε μεγάλη Ελλαδιστανοπόλη. Ίδιοι κύκλοι συζητούν και την καθολική απαγόρευση του ποδηλάτου καθώς η άσκηση φέρνει μακροζωία, άρα και περισσότερους συνταξιούχους, πράγμα που θα δυσκολέψει περισσότερο την οικονομική κατάσταση της χώρας.
bikes

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: