Θλιβερή πρωτιά που θα πρέπει να αφυπνίσει τους πάντες, καταγράφει η Δωδεκάνησος στο θέμα των τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες είναι οι πιο επικίνδυνοι νομοί της χώρας σε τροχαία δυστυχήματα.Η μελέτη του εργαστηρίου δείχνει ακριβώς το μέγεθος του προβλήματος που είναι γνωστό στην τοπική κοινωνία, η οποία θρηνεί πολλά θύματα και κυρίως νέους, τα τελευταία χρόνια.
Η κατάσταση πράγματι απαιτεί να υπάρξει ευαισθητοποίηση και δράσεις από όλους, έτσι ώστε να σταματήσουν να χάνονται άδικα ανθρώπινες ζωές.
Ήδη χθες (και χωρίς να έχουν γίνει γνωστά τα στοιχεία), υπήρξε συνάντηση του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γ. Χατζημάρκου με την ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, όπου από πλευράς ΕΥΘΥΤΑ κατατέθηκαν αναλυτικά προβλήματα που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο και προτάσεις για την αντιμετώπισή τους.
Η έκθεση και η θλιβερή πρωτιά της Δωδεκανήσου, έρχεται να επιβεβαιώσει την ανάγκη δραστικών και άμεσων παρεμβάσεων.
Η ΕΚΘΕΣΗ
«Το πρόβλημα των ατυχημάτων, όπως διαπιστώθηκε και πέρυσι στην ετήσια έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, μεταφέρθηκε στις περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά, όπου το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα και το οδικό δίκτυο είναι κακώς συντηρημένο (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα)».
Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο «Βήμα» ο καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης, μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών Επιστημών της Ισπανίας και επισκέπτης καθηγητής του Audencia Nantes School of Management κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης αναφορικά με την ετήσια έρευνα για την επικινδυνότητα των νομών της χώρας ανάλογα με τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Στην εκπόνηση της έρευνας πήραν ακόμη μέρος ο διδάκτωρ του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχαήλ Νικολαράκης και ο μεταπτυχιακός ερευνητής κ. Νικόλαος Γιανναράκης.
Ο κ. Ζοπουνίδης τόνισε επιπλέον ότι «οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να μπουν σε πρώτη προτεραιότητα γιατί τα ατυχήματα εκεί δυσφημούν τη χώρα και οι τουρίστες στα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν για την ικανοποίησή τους ανεβάζουν την οδική ασφάλεια στις πρώτες θέσεις δυσαρέσκειας».
Και συμπλήρωσε: «Η κρίση σε έναν μεγάλο βαθμό βοήθησε στη μείωση των τροχαίων. Αλλά διαπιστώνεται ότι παρά την αύξηση της κίνησης, ιδιαίτερα το δεύτερο εξάμηνο λόγω και της άφιξης μεγάλου αριθμού τουριστών, τα ατυχήματα δεν αυξήθηκαν».
Επιπροσθέτως εξέφρασε την άποψη ότι «χρειάζεται μια κεντρική καθοδήγηση και ένας συντονισμός για το τι πρέπει να γίνεται κάθε χρονική περίοδο και από ποιούς. Αυτά που προτείνονται πρέπει να εκτελούνται σωστά, να υπάρχει λογοδοσία και τελικός έλεγχος. Σε αυτή την κατεύθυνση, πρωτοβουλία πρέπει να πάρει η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής που ως τώρα περιοριζόταν μόνο σε καταγραφικό ρόλο του προβλήματος, με ακροάσεις και χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις και λύσεις».
Μείωση στα ατυχήματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία και την περυσινή χρονιά καταγράφηκε μείωση σε όλες τις κατηγορίες, τόσο των ατυχημάτων όσο και των παθόντων. Σημειώνεται επίσης ότι συνεχίστηκε η καθοδική πορεία των τελευταίων ετών και έτσι σε σχέση με το 2010 έχουμε περίπου 5.000 λιγότερους παθόντες και 3.400 λιγότερα ατυχήματα.
Παράλληλα «έσπασε» προς τα κάτω και το όριο των 800 νεκρών (799) ενώ πριν από πέντε χρόνια το 2009 είχαν καταγραφεί 1.463 νεκροί. Η σημαντικότερη μείωση παρουσιάζεται στα σοβαρά ατυχήματα (-19,2%) και στους σοβαρά τραυματίες (-18,8%).
Στην έρευνα αναφέρεται ακόμη ότι «στη Λευκάδα δεν είχαμε κανένα θύμα τροχαίου, ενώ είχαμε ένα στην Ευρυτανία και στη Ζάκυνθο. Οι μειώσεις δεν ήταν βέβαια ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος. Σε τρεις περιφερειακές ενότητες διαπιστώθηκαν αυξήσεις (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ιωάννινα).
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε νεκρούς καταγράφηκε στις Σέρρες, 147% (17 από 7) και η μεγαλύτερη μείωση στην Εύβοια, -51% (17 από 35) και στη Λάρισα, -44% (19 από 34)».
Πηγή : http://www.rodiaki.gr
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες είναι οι πιο επικίνδυνοι νομοί της χώρας σε τροχαία δυστυχήματα.Η μελέτη του εργαστηρίου δείχνει ακριβώς το μέγεθος του προβλήματος που είναι γνωστό στην τοπική κοινωνία, η οποία θρηνεί πολλά θύματα και κυρίως νέους, τα τελευταία χρόνια.
Η κατάσταση πράγματι απαιτεί να υπάρξει ευαισθητοποίηση και δράσεις από όλους, έτσι ώστε να σταματήσουν να χάνονται άδικα ανθρώπινες ζωές.
Ήδη χθες (και χωρίς να έχουν γίνει γνωστά τα στοιχεία), υπήρξε συνάντηση του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γ. Χατζημάρκου με την ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, όπου από πλευράς ΕΥΘΥΤΑ κατατέθηκαν αναλυτικά προβλήματα που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο και προτάσεις για την αντιμετώπισή τους.
Η έκθεση και η θλιβερή πρωτιά της Δωδεκανήσου, έρχεται να επιβεβαιώσει την ανάγκη δραστικών και άμεσων παρεμβάσεων.
Η ΕΚΘΕΣΗ
«Το πρόβλημα των ατυχημάτων, όπως διαπιστώθηκε και πέρυσι στην ετήσια έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, μεταφέρθηκε στις περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά, όπου το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα και το οδικό δίκτυο είναι κακώς συντηρημένο (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα)».
Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο «Βήμα» ο καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης, μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών Επιστημών της Ισπανίας και επισκέπτης καθηγητής του Audencia Nantes School of Management κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης αναφορικά με την ετήσια έρευνα για την επικινδυνότητα των νομών της χώρας ανάλογα με τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Στην εκπόνηση της έρευνας πήραν ακόμη μέρος ο διδάκτωρ του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχαήλ Νικολαράκης και ο μεταπτυχιακός ερευνητής κ. Νικόλαος Γιανναράκης.
Ο κ. Ζοπουνίδης τόνισε επιπλέον ότι «οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να μπουν σε πρώτη προτεραιότητα γιατί τα ατυχήματα εκεί δυσφημούν τη χώρα και οι τουρίστες στα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν για την ικανοποίησή τους ανεβάζουν την οδική ασφάλεια στις πρώτες θέσεις δυσαρέσκειας».
Και συμπλήρωσε: «Η κρίση σε έναν μεγάλο βαθμό βοήθησε στη μείωση των τροχαίων. Αλλά διαπιστώνεται ότι παρά την αύξηση της κίνησης, ιδιαίτερα το δεύτερο εξάμηνο λόγω και της άφιξης μεγάλου αριθμού τουριστών, τα ατυχήματα δεν αυξήθηκαν».
Επιπροσθέτως εξέφρασε την άποψη ότι «χρειάζεται μια κεντρική καθοδήγηση και ένας συντονισμός για το τι πρέπει να γίνεται κάθε χρονική περίοδο και από ποιούς. Αυτά που προτείνονται πρέπει να εκτελούνται σωστά, να υπάρχει λογοδοσία και τελικός έλεγχος. Σε αυτή την κατεύθυνση, πρωτοβουλία πρέπει να πάρει η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής που ως τώρα περιοριζόταν μόνο σε καταγραφικό ρόλο του προβλήματος, με ακροάσεις και χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις και λύσεις».
Μείωση στα ατυχήματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία και την περυσινή χρονιά καταγράφηκε μείωση σε όλες τις κατηγορίες, τόσο των ατυχημάτων όσο και των παθόντων. Σημειώνεται επίσης ότι συνεχίστηκε η καθοδική πορεία των τελευταίων ετών και έτσι σε σχέση με το 2010 έχουμε περίπου 5.000 λιγότερους παθόντες και 3.400 λιγότερα ατυχήματα.
Παράλληλα «έσπασε» προς τα κάτω και το όριο των 800 νεκρών (799) ενώ πριν από πέντε χρόνια το 2009 είχαν καταγραφεί 1.463 νεκροί. Η σημαντικότερη μείωση παρουσιάζεται στα σοβαρά ατυχήματα (-19,2%) και στους σοβαρά τραυματίες (-18,8%).
Στην έρευνα αναφέρεται ακόμη ότι «στη Λευκάδα δεν είχαμε κανένα θύμα τροχαίου, ενώ είχαμε ένα στην Ευρυτανία και στη Ζάκυνθο. Οι μειώσεις δεν ήταν βέβαια ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος. Σε τρεις περιφερειακές ενότητες διαπιστώθηκαν αυξήσεις (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ιωάννινα).
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε νεκρούς καταγράφηκε στις Σέρρες, 147% (17 από 7) και η μεγαλύτερη μείωση στην Εύβοια, -51% (17 από 35) και στη Λάρισα, -44% (19 από 34)».
Πηγή : http://www.rodiaki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου