Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Μαΐ 2015

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ 7 Μαΐου 2015, «Προτάσεις του Μάνου Κόνσολα στην Ειδική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής

 
 
 
ΘΕΜΑ: «Προτάσεις του Μάνου Κόνσολα στην Ειδική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής για την αντιμετώπιση της αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων στο οδικό δίκτυο των νησιωτικών περιοχών και ιδιαίτερα της Ρόδου»
Τρεις προτάσεις κατέθεσε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Η πρώτη αφορά στην πραγματοποίηση μιας μονοθεματικής συνεδρίασης της Ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής για την εισαγωγή και ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επιπλέον, ο κ. Κόνσολας πρότεινε να συζητηθεί και να αναδειχθεί στην Ειδική Επιτροπή το ζήτημα της αύξησης του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων στα νησιά και ειδικότερα στη Ρόδο, αλλά και των προβλημάτων στο οδικό δίκτυο και στην οδική ασφάλεια των νησιωτικών περιοχών, με την παρουσία εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, εκπροσώπων των φορέων του νησιού και της ΕΥΘΥΤΑ.
Τέλος, πρότεινε να προταχθεί η παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα (2011-2020), του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που εκπονήθηκε έπειτα από ανάθεση στα συναρμόδια Υπουργεία. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσει να υπάρξει μια τεκμηριωμένη επιστημονικά εποπτεία στην υφιστάμενη κατάσταση και θα δοθεί το έναυσμα για την ορθότερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των παθογενειών και την ανάληψη δράσεων που θα μειώσουν τον αριθμό των οδικών ατυχημάτων.
Σε δήλωσή του ο κ. Κόνσολας επισημαίνει:
«Οι προτάσεις που κατέθεσα συμπίπτουν με την 3η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας με θέμα «Παιδί και Οδική Ασφάλεια».
Είναι καιρός να αναπτυχθούν οργανωμένα και σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Παράλληλα, όμως, θεωρώ ότι πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων σε ένα νησί, που αποτελεί κορυφαίο τουριστικό προορισμό, όπως είναι η Ρόδος. Τα επίσημα στοιχεία της ΕΥΘΥΤΑ αναδεικνύουν το πρόβλημα και εφιστούν την προσοχή μας για την άμεση βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις νησιωτικές περιοχές.
Πρέπει να συζητηθούν τα αίτια αλλά και συγκεκριμένα σημεία στο οδικό δίκτυο που χρήζουν άμεσης παρέμβασης. Σε αυτή την κατεύθυνση, είναι ιδιαίτερα χρήσιμη η παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας που εκπονήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Θα μπορέσει να αποτιμηθεί τεκμηριωμένα η παρούσα κατάσταση και να αναληφθούν πρωτοβουλίες και δράσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Ο αριθμός των οδικών ατυχημάτων αυξάνεται και δυστυχώς συνοδεύεται από απώλειες ανθρώπινων ζωών, πρόκληση αναπηριών, τραυματισμών και πολύμηνων νοσηλειών.
Απαιτείται, επομένως, ευαισθητοποίηση από όλους μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια: