Η πραγματοποίηση του ποδοσφαιρικού Euro 2016 που ξεκίνησε πριν λίγες
ημέρες στην Γαλλία, όπως είναι φυσικό θα είχε κερδισμένους και χαμένους.
Αν και η Εθνική Ελλάδος είχε αποκλειστεί και δεν συμμετείχε σ αυτό,
αυτό δεν μας εμπόδισε να βιώσουμε την ήττα.
Η ΕΡΤ ανέλαβε την αναμετάδοση των αγώνων και καθώς η διοργάνωση προχωράει και οι αγώνες πληθαίνουν ενώ οι ώρες παραμένουν σταθερές προέκυψε η ανάγκη αναδιάταξης του τηλεοπτικού προγράμματος και του περιορισμού των ενημερωτικών εκπομπών προς όφελος του ποδοσφαίρου.
Νυν υπέρ πάντων αγών…το είπαν εξάλλου και οι πρόγονοι.
Έτσι διακόπτεται ανάμεσα στις άλλες από την ΕΡΤ 1 και η εκπομπή ERTstudio3 και μαζί της φυσικά το ένθετο για τα Τροχαία Εγκλήματα που παρουσιάζονταν απ αυτήν σε συνεργασία με τον σύλλογο μας κάθε Τετάρτη (Σχετική παλαιότερη ανάρτηση μας: ΕΔΩ).
Με τους χαμένους λοιπόν και πάλι αλλά δεν πειράζει.
Στις δεκαπέντε συνολικά παρεμβάσεις που έγιναν αναδείχτηκε από μέλη του συλλόγου μας, από συνεργάτες του αλλά και από διαφορετικές συλλογικότητες των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, από ανθρώπους από την Αθήνα, την Κρήτη, την Θεσσαλονίκη και την Ρόδο μια ποικιλομορφία θεμάτων που σχετίζονται με την αναπαραγωγή του τροχαίου εγκλήματος αλλά και πρακτικές προτάσεις για τον περιορισμό του. Εξ ίσου σημαντικό: έγινε φανερό πως υπάρχει πλήθος ανθρώπων που ασχολείται ανιδιοτελώς για ένα θέμα με το οποίο ιδιοτελώς αποφεύγει να ασχοληθεί η πολιτεία. Αν η εκπομπή συνεχιζόταν (και ελπίζουμε μελλοντικά κάποια μορφης συνέχεια να δοθεί μια και οι αθλητικές διοργανώσεις, σε αντίθεση με τις τροχαίες συγκρούσεις, κάποτε τελειώνουν) ο αριθμός των ανθρώπων, το αντικείμενο ενασχόλησης τους και οι τόποι δράσεις θα διευρύνονταν τόσο που θα κονιορτοποιούσαν την σκόπιμα διαχεόμενη αντίληψη για «έλλειψη ενδιαφέροντος» για αυτό το ζήτημα. Αν κάποιος πάσχει από «έλλειψη ενδιαφέροντος» αυτός δεν είναι άλλος από το ίδιο το κράτος.
Σ αυτή τη χώρα με τον δραματικό αριθμό θανάτων και αναπηριών από τροχαίες συγκρούσεις εκτός από το αδιάφορο κράτος και τους ενδιαφερόμενους/επιδοτούμενους επαγγελματίες υπάρχει πλήθος οργανώσεων των θυμάτων, των πεζών, των ποδηλατών, των μαμάδων, των φίλων του Σιδηροδρόμου, των ΑΜΕΑ, σύλλογοι γονέων, σύλλογοι δασκάλων και καθηγητών, τοπικές και περιβαλλοντικές κινήσεις, σωματεία του χώρου της υγείας και πλήθος άλλων και βέβαια μεγάλος αριθμός ανεξάρτητων επιστημόνων και δημοσιογράφων με άποψη και διάθεση να λυθεί ο γόρδιος δεσμός της αναπαραγωγής του θανάτου και της αναπηρίας στο οδικό δίκτυο.
Η δημιουργία του πανελλαδικού συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα στόχευε στη συσπείρωση όλου αυτού του δυναμικού σαν προϋπόθεση μιας αποτελεσματικής παρέμβασης.
Χάρη στην δυνατότητα που μας έδωσε η δημόσια τηλεόραση μέσω της εκπομπής ERTstudio3 ένα μέρος αυτής της πραγματικότητας στάθηκε δυνατόν να δημοσιοποιηθεί σε εθνικό επίπεδο κάθε Τετάρτη επί τρεισήμισι μήνες.
Στις 15 εκπομπές που πραγματοποιήθηκαν συμμετείχαν:
25 Φεβρουαρίου: Η Ταχύτητα Σκοτώνει. Γ. Κουβίδης – Φ. Καρυδάκης, πρόεδρος και αντιπρόεδρος SOS Τροχαία Εγκλήματα
2 Μαρτίου: Γέφυρα Πεζών – Γέφυρα Παιδιών. Φ. Καρυδάκης
9 Μαρτίου: Τροχαία Εγκλήματα & Δικαιοσύνη Γ. Κουβίδης –Φ. Καρυδάκης –Ν. Δαμασκόπουλος, νομικος σύμβουλος SOS Τροχαία Εγκλήματα
16 Μαρτίου: Εκπαίδευση Οδηγών & Οδική Ασφάλεια, Λ. Μιχελάκης, εκαπιδευτής οδήγησης
30 Μαρτίου: Μαμάδες στο Δρόμο, Η. Ιατρού
6 Απριλίου: Παράνομη Υπαίθρια Διαφήμιση, Μ. Σταυρουλάκης, ταμίας SOS Τροχαία Εγκλήματα -Μ. Ανδριωτάκης
13 Απριλίου: Απόσπαση Προσοχής, – Κινητό τηλέφωνο, Μ. Ανδριωτάκης, δημοσιογράφος-σκηνοθέτης
20 Απριλίου: Μικτο Ορκωτο Δικαστήριο Αθήνας: Έκδοση απόφασης Δίκης για Τροχαίο & Εγκατάλειψη Σόλωνα Καρυδάκη.
4 Μαίου: Τροχαίο Τραύμα &Δημόσια Υγεία, Α. Μπένος, καθηγητης Πρωτοβάθμιας Υγείας ΑΠΘ
11 Μαίου: 9η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία, Τ. Αλεξανδράκης, εκπρόσωπος συλλογικότητας Ποδηλάτες/ισσες
18 Μαίου: Αυτοκινητική Βία, Γ. Ρεντζος, φυσικός , γεωγράφος μέλος SOS Τροχαία Εγκλήματα & ΠΕΖΗ.
25 Μαίου: Κρανος & μηχανή – Οδική Ασφάλεια &Πόλη, Π. Παπανικολάου, νευροχειρουργός & δημοτικός σύμβουλος Περιστερίου
1 Ιουνίου: Δραματική αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων στην Κρήτη, Γ. Λιονάκης, πρόεδρος ΕΣΥΠΡΟΤΑ –Ηρακλείου
8 Ιουνίου: Πόλη Εμπόρευμα – Δρόμοι Δολοφόνοι, Πάνος Τότσικας αρχιτέκτονας πολεοδόμος.
15 Ιουνίου: Αγώνας για Οδική Ασφάλεια στα Δωδεκάνησα, Ε. Καρύδη πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου.
Όλες οι εκπομπές υπάρχουν στο αρχείο της εκπομπής στο site www.ert.gr καθώς και στην σελίδα στο facebook ERTstudio3 όπως και στις σελίδες μας SOS Road Crimes και Όταν οι Ζωές Συντρίβονται. Σύντομα θα βρούμε τον κατάλληλο τρόπο να τις βάλουμε σε ένα κοινό τόπο ώστε να είναι όλες εύκολα προσβάσιμες.
Ευχαριστούμε όλους τους συντελεστές της εκπομπής ERTstudio3 και ιδιαίτερα βέβαια την Μαριλένα Κατσίμη και τον Σίλα Σεραφείμ γιατί χωρίς αυτούς τίποτα δεν θα είχε γίνει.
Ελπίζουμε να ξανασυναντηθούμε σύντομα.
Η ΕΡΤ ανέλαβε την αναμετάδοση των αγώνων και καθώς η διοργάνωση προχωράει και οι αγώνες πληθαίνουν ενώ οι ώρες παραμένουν σταθερές προέκυψε η ανάγκη αναδιάταξης του τηλεοπτικού προγράμματος και του περιορισμού των ενημερωτικών εκπομπών προς όφελος του ποδοσφαίρου.
Νυν υπέρ πάντων αγών…το είπαν εξάλλου και οι πρόγονοι.
Έτσι διακόπτεται ανάμεσα στις άλλες από την ΕΡΤ 1 και η εκπομπή ERTstudio3 και μαζί της φυσικά το ένθετο για τα Τροχαία Εγκλήματα που παρουσιάζονταν απ αυτήν σε συνεργασία με τον σύλλογο μας κάθε Τετάρτη (Σχετική παλαιότερη ανάρτηση μας: ΕΔΩ).
Με τους χαμένους λοιπόν και πάλι αλλά δεν πειράζει.
Στις δεκαπέντε συνολικά παρεμβάσεις που έγιναν αναδείχτηκε από μέλη του συλλόγου μας, από συνεργάτες του αλλά και από διαφορετικές συλλογικότητες των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, από ανθρώπους από την Αθήνα, την Κρήτη, την Θεσσαλονίκη και την Ρόδο μια ποικιλομορφία θεμάτων που σχετίζονται με την αναπαραγωγή του τροχαίου εγκλήματος αλλά και πρακτικές προτάσεις για τον περιορισμό του. Εξ ίσου σημαντικό: έγινε φανερό πως υπάρχει πλήθος ανθρώπων που ασχολείται ανιδιοτελώς για ένα θέμα με το οποίο ιδιοτελώς αποφεύγει να ασχοληθεί η πολιτεία. Αν η εκπομπή συνεχιζόταν (και ελπίζουμε μελλοντικά κάποια μορφης συνέχεια να δοθεί μια και οι αθλητικές διοργανώσεις, σε αντίθεση με τις τροχαίες συγκρούσεις, κάποτε τελειώνουν) ο αριθμός των ανθρώπων, το αντικείμενο ενασχόλησης τους και οι τόποι δράσεις θα διευρύνονταν τόσο που θα κονιορτοποιούσαν την σκόπιμα διαχεόμενη αντίληψη για «έλλειψη ενδιαφέροντος» για αυτό το ζήτημα. Αν κάποιος πάσχει από «έλλειψη ενδιαφέροντος» αυτός δεν είναι άλλος από το ίδιο το κράτος.
Σ αυτή τη χώρα με τον δραματικό αριθμό θανάτων και αναπηριών από τροχαίες συγκρούσεις εκτός από το αδιάφορο κράτος και τους ενδιαφερόμενους/επιδοτούμενους επαγγελματίες υπάρχει πλήθος οργανώσεων των θυμάτων, των πεζών, των ποδηλατών, των μαμάδων, των φίλων του Σιδηροδρόμου, των ΑΜΕΑ, σύλλογοι γονέων, σύλλογοι δασκάλων και καθηγητών, τοπικές και περιβαλλοντικές κινήσεις, σωματεία του χώρου της υγείας και πλήθος άλλων και βέβαια μεγάλος αριθμός ανεξάρτητων επιστημόνων και δημοσιογράφων με άποψη και διάθεση να λυθεί ο γόρδιος δεσμός της αναπαραγωγής του θανάτου και της αναπηρίας στο οδικό δίκτυο.
Η δημιουργία του πανελλαδικού συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα στόχευε στη συσπείρωση όλου αυτού του δυναμικού σαν προϋπόθεση μιας αποτελεσματικής παρέμβασης.
Χάρη στην δυνατότητα που μας έδωσε η δημόσια τηλεόραση μέσω της εκπομπής ERTstudio3 ένα μέρος αυτής της πραγματικότητας στάθηκε δυνατόν να δημοσιοποιηθεί σε εθνικό επίπεδο κάθε Τετάρτη επί τρεισήμισι μήνες.
Στις 15 εκπομπές που πραγματοποιήθηκαν συμμετείχαν:
25 Φεβρουαρίου: Η Ταχύτητα Σκοτώνει. Γ. Κουβίδης – Φ. Καρυδάκης, πρόεδρος και αντιπρόεδρος SOS Τροχαία Εγκλήματα
2 Μαρτίου: Γέφυρα Πεζών – Γέφυρα Παιδιών. Φ. Καρυδάκης
9 Μαρτίου: Τροχαία Εγκλήματα & Δικαιοσύνη Γ. Κουβίδης –Φ. Καρυδάκης –Ν. Δαμασκόπουλος, νομικος σύμβουλος SOS Τροχαία Εγκλήματα
16 Μαρτίου: Εκπαίδευση Οδηγών & Οδική Ασφάλεια, Λ. Μιχελάκης, εκαπιδευτής οδήγησης
30 Μαρτίου: Μαμάδες στο Δρόμο, Η. Ιατρού
6 Απριλίου: Παράνομη Υπαίθρια Διαφήμιση, Μ. Σταυρουλάκης, ταμίας SOS Τροχαία Εγκλήματα -Μ. Ανδριωτάκης
13 Απριλίου: Απόσπαση Προσοχής, – Κινητό τηλέφωνο, Μ. Ανδριωτάκης, δημοσιογράφος-σκηνοθέτης
20 Απριλίου: Μικτο Ορκωτο Δικαστήριο Αθήνας: Έκδοση απόφασης Δίκης για Τροχαίο & Εγκατάλειψη Σόλωνα Καρυδάκη.
4 Μαίου: Τροχαίο Τραύμα &Δημόσια Υγεία, Α. Μπένος, καθηγητης Πρωτοβάθμιας Υγείας ΑΠΘ
11 Μαίου: 9η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία, Τ. Αλεξανδράκης, εκπρόσωπος συλλογικότητας Ποδηλάτες/ισσες
18 Μαίου: Αυτοκινητική Βία, Γ. Ρεντζος, φυσικός , γεωγράφος μέλος SOS Τροχαία Εγκλήματα & ΠΕΖΗ.
25 Μαίου: Κρανος & μηχανή – Οδική Ασφάλεια &Πόλη, Π. Παπανικολάου, νευροχειρουργός & δημοτικός σύμβουλος Περιστερίου
1 Ιουνίου: Δραματική αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων στην Κρήτη, Γ. Λιονάκης, πρόεδρος ΕΣΥΠΡΟΤΑ –Ηρακλείου
8 Ιουνίου: Πόλη Εμπόρευμα – Δρόμοι Δολοφόνοι, Πάνος Τότσικας αρχιτέκτονας πολεοδόμος.
15 Ιουνίου: Αγώνας για Οδική Ασφάλεια στα Δωδεκάνησα, Ε. Καρύδη πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου.
Όλες οι εκπομπές υπάρχουν στο αρχείο της εκπομπής στο site www.ert.gr καθώς και στην σελίδα στο facebook ERTstudio3 όπως και στις σελίδες μας SOS Road Crimes και Όταν οι Ζωές Συντρίβονται. Σύντομα θα βρούμε τον κατάλληλο τρόπο να τις βάλουμε σε ένα κοινό τόπο ώστε να είναι όλες εύκολα προσβάσιμες.
Ευχαριστούμε όλους τους συντελεστές της εκπομπής ERTstudio3 και ιδιαίτερα βέβαια την Μαριλένα Κατσίμη και τον Σίλα Σεραφείμ γιατί χωρίς αυτούς τίποτα δεν θα είχε γίνει.
Ελπίζουμε να ξανασυναντηθούμε σύντομα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου