Το 2015 αποτέλεσε τη δεύτερη χρονιά εφαρμογής του Οράματος Μηδέν
(Vision Zero) από τον Δήμο της Νέα Υόρκης. Χρονιά με θεαματική μείωση
των τροχαίων συγκρούσεων και των θανάτων και των τραυματισμών από
αυτές.
To Τμήμα Μεταφορών (DOT) δημοσιοποίησε ένα μικρό βίντεο με μερικές από τις αλλαγές που έγιναν στο κυκλοφοριακό δίκτυο την χρονιά που πέρασε, αλλαγές που συνέβαλαν σημαντικά στην προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου. Σημειώνουμε πως στον πυρήνα της λογικής του Οράματος Μηδέν είναι ο περιορισμός των ορίων ταχύτητος. Ένα μέτρο παντελώς ανέξοδο οικονομικά και με τεράστιο κοινωνικό όφελος.
Παράλληλα μ αυτό το τμήμα Μετααφορών, επεξεργάστηκε και πραγματοποίησε μια σειρά παρεμβάσεων πολύ χαμηλού οικονομικού κόστους δίνοντας έμφαση: στην έντονη σήμανση τω διαβάσεων πεζών, την αύξηση του χρόνου που διαρκεί το πράσινο για τους πεζούς και την δημιουργία νησίδων μεγάλου εύρους στις διαβασεις των δρόμων διπλής κατεύθυνσης.
FOSTER AVENUE ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Στην δημιουργία διαχωρισμένων από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία αλλά και από την κίνηση των πεζών, ποδηλατοδρόμων διπλής κατεύθυνσης.
CLINTON STREET ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Τα μέτρα αυτά αποδεικνύουν περίτρανα πως η ασφαλής μετακίνηση και ο περιορισμός των τροχαίων συγκρούσεων δεν απαιτεί ουτε φαραωνικά έργα, ούτε τεράστιους πόρους. Απαιτεί πρώτα απ όλα πολιτική αποφασιστικότητα και ολοκληρωμένο σχέδιο μακροχρόνιας παρέμβασης.
Οι παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό δίκτυο που ενθαρρύνουν έμπρακτα τους ανθρώπους να προτιμούν το περπάτημα και την ποδηλασία σε ένα όλο και περισσότερο ασφαλέστερο περιβάλλον συνδιάζονται με ένα πλήθος αλλαγών που αφορούν το νομοθετικό πλαίσιο της κυκλοφορίας, την αστυνόμευση, την λειτουργία των υπηρεσιών υγείας, την εκπαίδευση κα.
Δεν είναι τυχαίο φυσικά ότι μετά την Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο οπου ξεκίνησε η εφαρμογή (του Σουηδικής έμπνευσης) Vision Ζero σήμερα αυτό επεκτείνεται σαν ντόμινο στην μια μετά την άλλη πόλη.
Αναλυτικά στοιχεία για την εφαρμογή του Vision Zero στην Νέα Υόρκή :ΕΔΩ
Δείτε το βίντεο του N.Y. Department of Transportation
Πηγή: www.soste.gr
To Τμήμα Μεταφορών (DOT) δημοσιοποίησε ένα μικρό βίντεο με μερικές από τις αλλαγές που έγιναν στο κυκλοφοριακό δίκτυο την χρονιά που πέρασε, αλλαγές που συνέβαλαν σημαντικά στην προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου. Σημειώνουμε πως στον πυρήνα της λογικής του Οράματος Μηδέν είναι ο περιορισμός των ορίων ταχύτητος. Ένα μέτρο παντελώς ανέξοδο οικονομικά και με τεράστιο κοινωνικό όφελος.
Παράλληλα μ αυτό το τμήμα Μετααφορών, επεξεργάστηκε και πραγματοποίησε μια σειρά παρεμβάσεων πολύ χαμηλού οικονομικού κόστους δίνοντας έμφαση: στην έντονη σήμανση τω διαβάσεων πεζών, την αύξηση του χρόνου που διαρκεί το πράσινο για τους πεζούς και την δημιουργία νησίδων μεγάλου εύρους στις διαβασεις των δρόμων διπλής κατεύθυνσης.
FOSTER AVENUE ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Στην δημιουργία διαχωρισμένων από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία αλλά και από την κίνηση των πεζών, ποδηλατοδρόμων διπλής κατεύθυνσης.
CLINTON STREET ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Τα μέτρα αυτά αποδεικνύουν περίτρανα πως η ασφαλής μετακίνηση και ο περιορισμός των τροχαίων συγκρούσεων δεν απαιτεί ουτε φαραωνικά έργα, ούτε τεράστιους πόρους. Απαιτεί πρώτα απ όλα πολιτική αποφασιστικότητα και ολοκληρωμένο σχέδιο μακροχρόνιας παρέμβασης.
Οι παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό δίκτυο που ενθαρρύνουν έμπρακτα τους ανθρώπους να προτιμούν το περπάτημα και την ποδηλασία σε ένα όλο και περισσότερο ασφαλέστερο περιβάλλον συνδιάζονται με ένα πλήθος αλλαγών που αφορούν το νομοθετικό πλαίσιο της κυκλοφορίας, την αστυνόμευση, την λειτουργία των υπηρεσιών υγείας, την εκπαίδευση κα.
Δεν είναι τυχαίο φυσικά ότι μετά την Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο οπου ξεκίνησε η εφαρμογή (του Σουηδικής έμπνευσης) Vision Ζero σήμερα αυτό επεκτείνεται σαν ντόμινο στην μια μετά την άλλη πόλη.
Αναλυτικά στοιχεία για την εφαρμογή του Vision Zero στην Νέα Υόρκή :ΕΔΩ
Δείτε το βίντεο του N.Y. Department of Transportation
Πηγή: www.soste.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου