Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Ιαν 2017

Κινητό & Οδήγηση: ραγδαία αύξηση των θανατηφόρων συγκρούσεων.

Τον τελευταίο καιρό παγκόσμια αυξάνονται συνεχώς οι τροχαίες συγκρούσεις λογω της απόσπασης της προσοχής των οδηγών επειδή χρησιμοποιούν το κινητό τους. Στο Ηνωμένο Βασίλειο πρόσφατα ξεκίνησε η συζήτηση για την αυστηροποίηση της νομοθεσίας για την χρήση του κινητού κατά την οδήγηση όσο και για την αύξηση των ποινών στους δράστες που προκαλούν θανατηφόρες συγκρούσεις για τον ίδιο λόγο (Θα επανέλθουμε σε επόμενη ανάρτηση μας). Να σημειώσουμε βέβαια πως εκεί όπως και στις περισσότερες χώρες (σε αντίθεση με την χώρα μας όπου το να σκοτώσεις κάποιον επειδή χρησιμοποιούσες το κινητό σου ενω οδηγούσες θεωρείται «αμέλεια») επισύρει ήδη βαρύτατες ποινές φυλάκισης (όχι εξαγοράσιμες ή με αναστολή).  Παρ όλα αυτά στο Ηνωμένο Βασίλειο η πρόταση για αύξηση των ποινών έχει καθολική αποδοχή τόσο από τα πολιτικά κόμματα όσο και από τις κοινωνικές οργανώσεις. Σημαντική συμβολή στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης είχε η πρόσφατη εκδίκαση δυο τροχαίων εγκλημάτων από χρήστες κινητού και όσα γνωστοποιήθηκαν σ αυτές τις δίκες. Επειδή πιστεύουμε ότι η ανθρώπινη ζωή και στην Ελλάδα και στην Αγγλία και παντού έχει την ίδια αξία καλό είναι να έχουμε γνώση το τι συμβαίνει αλλού  Μερικά στοιχεία δίνουμε παρακάτω. sosblog7
Φόνος  ποδηλάτη: Ο δράστης οδηγός van που έστελνε μηνύματα  είχε ξανα συλληφθεί έξι φορές για τον ίδιο λόγο …
Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016:. το Βασιλικό Δικαστήριο του Winchester  καταδίκασε σε εννέα ετών φυλάκιση και σε 14 και μισό χρόνια αφαίρεση της άδειας οδήγησης τον Christopher Gard, 30 ετών, κατηγορούμενο για ανθρωποκτονία λόγω επικίνδυνης οδήγησης.
Ένα χρόνο πριν στις 12 Αυγούστου 2015 ο ποδηλάτης Lee Martin, 48 ετων από το Basingstoke,  πατέρας δύο  παιδιών ενώ έπαιρνε μέρος σε μια οργανωμένη εκδήλωση στην οδό  A31 κοντά Bentley στο Hampshire χτυπήθηκε από ένα van Ford Transit που οδηγούσε ο Gard και πέθανε λίγο αργότερα στο νοσοκομείο.   Lee Martin
Lee Martin 
Η οικογένεια του Martin δήλωσε ότι θα έπρεπε να είχαν επιβληθεί αυστηρότερες ποινές για προηγούμενες παραβάσεις στον Gard καθώς είχε συλληφθεί επανειλημμένα να χρησιμοποιεί το κινητό του ενώ οδηγούσε.
Σε δήλωσή της, η οικογένεια Martin αναφέρει:
«Η μεγάλη τραγωδία για το θάνατο του Lee είναι ότι ήταν αυτός μπορούσε εντελώς σίγουρα να είχε αποφευχθεί. Ο κατηγορούμενος είχε καταδικαστεί για τη χρήση του τηλεφώνου του, τουλάχιστον έξι φορές πριν από το συμβάν. Έξι μόνο εβδομάδες πριν από τον φόνο του Lee ήταν και πάλι μπροστά στους δικαστές επικαλούμενος δυσκολίες που θα προκύψουν αν στερηθεί την άδεια οδήγησής του. Ήταν, για μια ακόμα φορά, κατηγορούμενος για τη χρήση του τηλεφώνου του κατά την οδήγηση και θα έπρεπε να του έχει αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης, γιατί του είχαν καταλογιστεί πάρα πολλοί βαθμοί ποινής στο point system.
Κάθε προηγούμενη καταδικαστική απόφαση που καταλόγιζε βαθμους ποινής για την άδειά του ήταν για τη χρήση του τηλεφώνου του κατά την οδήγηση. Οι δικαστές επέλεξαν να επιτρέψουν στον κατηγορούμενο να κρατήσει την άδειά του.
Ενώ για το θάνατο του Lee είναι σαφώς υπαίτιος ο κατηγορούμενος, έχουμε την αίσθηση ότι το νομικό σύστημα είναι κατά κάποιο τρόπο συνυπεύθυνο.
Η επιείκεια που επέδειξαν στην περίπτωση του κατηγορουμένου, και η έλλειψη κατανόησης της σοβαρότητας της χρήσης ενός τηλεφώνου κατά την οδήγηση είχαν ως αποτέλεσμα το θάνατο του Lee Martin
Η αστυνομία του Hampshire δήλωσε ότι ο Gard έγραφε μήνυμα στο κινητό του αμέσως πριν την στιγμή της σύγκρουσης. Ο αστυνομικός  David Mitchell κατέθεσε:: « Ο Gard πήρε την απόφαση να στέλνει και να λαμβάνει μηνύματα κειμένου με το κινητό του… Μη αντιλαμβανόμενος την παρουσία του κ. Martin ή τυχόν άλλων ποδηλατών μέχρι το σημείο  της σύγκρουσης.»
ΠΗΓΗ: bbc
Φόνος Γυναίκας και τριών παιδιών: Ο δράστης οδηγός φορτηγού έψαχνε ραδιοφωνικό σταθμό στο κινητό του…

Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016: το Βασιλικό Δικαστήριο του Reading καταδίκασε σε φυλάκιση δέκα ετών τον οδηγό φορτηγού  Tomasz Kroker 45 ετών, για το φόνο τεσσάρων ατόμων, της Tracy Houghton, 45 ετών, των παιδιών της Ethan, 13, Josh 11, και της φίλης τους Aimee, 11 ετών.
Ο Kroker τρέχοντας με 50 mph  (80km/h) με το φορτηγό του συνέθλιψε το ΙΧ της οικογένειας που ήταν σταματημένο στην άκρη του δρόμου και το οποίο ούτε καν αντιλήφθηκε μια και προσπαθούσε να βρεί ένα ραδιοφωνικό σταθμό στο κινητό του.
Μια ώρα νωρίτερα, ο δράστης είχε υπογράψει μια υπεύθυνη δήλωση προς τον εργοδότη του υποσχόμενος ότι δεν θα χρησιμοποιήσει το τηλέφωνό του ενώ οδηγεί.
Μάρτυρες της τραγωδίας ήταν ο Mark Goldsmith, σύντροφος της Tracy Houghton και ο 13χρονος γιος του Jake που ακολουθούσαν με άλλο αυτοκίνητο, καθώς η οικογένεια επέστρεφε στο σπίτι μετά από διακοπές.
Αμέσως μετά το συμβάν ο δράστης δήλωσε ψευδώς ότι χάλασαν τα φρένα του φορτηγού και οτι δεν χρησιμοποιούσε κινητό την στιγμή εκείνη.
Ωστόσο σύμφωνα με το βίντεο που κατέγραψε εσωτερική κάμερα ασφαλείας που υπήρχε στην καμπίνα του φορτηγού η προσοχή του ήταν τόσο στραμμένη στο κινητό που στην διαδρομή του τελευταίου χιλιομέτρου πριν την σύγκρουση  κοίταξε  μόλις μια φορά το δρόμο.
Προτείνοντας την καταδίκη του η δικαστής Maura McGowan, είπε την προσοχή του ήταν τόσο κακή που ο ίδιος «θα μπορούσε κάλλιστα να είχε τα μάτια του κλειστά» ..
Σύμφωνα με την αστυνομία ο Kroker είχε «εξαιρετική θέα του δρόμου» και, αν πρόσεχε θα είχε δει μια πομπή επτά φορτηγών και ΙΧ να επιβραδύνουν, καθώς ο δρόμος ανηφόριζε.. Αλλά για περίπου 45 δευτερόλεπτα κοίταζε αποκλειστικά το κινητό του.  Αντιλήφθηκε τι θα συμβεί μόλις 0.75sec πριν την σύγκρουση όταν η κάμερα τον δείχνει  έντρομο να πετάει το κινητό και να πιάνει το τιμόνι. Αλλά δεν υπήρχε πλέον χρόνος για οποιαδήποτε αντίδραση..
ΠΗΓΗ: theguardian  

Οι οικογένειες των θυμάτων μιλάνε… 

Δεν υπάρχουν σχόλια: