Στις 14 Ιανουαρίου σε συνέντευξη του στην εφημερίδα των Συντακτών ο
Αναπληρωτής υπουργός «προστασίας του πολίτη» Ν. Τόσκας επανέφερε τα
οράματα Πανούση για μείωση των προστίμων για τους παραβάτες του Κ.Ο.Κ.
κατα 50% και δήλωσε οτι επίκειται η υλοποίηση τους σε συνεργασία με τον
ΥΜΕ Χρ. Σπίρτζη (ΕΔΩ)
Ο Γιώργος Κουβίδης πρόεδρος του SOS Τροχαία Εγκλήματα και η Ελένη Καρύδη πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδουτης ΕΥΘΥΤΑ -Ρόδου και μέλος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) έστειλαν στον πρόεδρο της επιτροπής οδικής ασφάλειας της βουλής την παρακάτω επιστολή ζητώντας την παρέμβαση της επιτροπής για να σταματήσει αυτή η ολέθρια πρωτοβουλία.
Προς την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας
ΘΕΜΑ: Εκπτώσεις στα πρόστιμα για παραβάσεις του ΚΟΚ.
Αθήνα 19 Ιανουαρίου 2017
Υπ. όψιν προέδρου κου Γ. Ουρσουζίδη
Αγαπητέ κε πρόεδρε
με έκπληξη διαβάσαμε τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κου Τόσκα στην Εφημερίδα των Συντακτών της 14ης Ιανουαρίου 2017 όπου προανήγγειλε την (σε συνεννόηση με τον ΥΜΕ κο Σπίρτζη) μείωση κατά 50% των προστίμων για τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., με εξαίρεση την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Είναι απίστευτο ότι στη χώρα μας με τον τρομακτικά μεγάλο αριθμό τροχαίων συγκρούσεων, θανάτων και αναπηριών απ αυτές, ακολουθείται μια διαμετρικά αντίθετη πολιτική από τις άλλες χώρες. Χώρες με πολυ μικρότερο συγκριτικά πρόβλημα που αποφάσισαν να αυξήσουν τα πρόστιμα καθώς και τους βαθμούς ποινής στο point system και πραγματοποίησαν ή σχεδιάζουν αλλαγές προς το αυστηρότερο της ποινικής νομοθεσίας που αφορά τροχαίες παραβάσεις που οδηγούν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό. (Γαλλία καλοκαίρι 2015, Ιταλία άνοιξη 2016, Ηνωμένο Βασίλειο φθινόπωρο 2016 κα).
Αν οι κκ Τόσκας και Σπίρτζης ενδιαφέρονται τόσο πολύ για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στους οδηγούς μηχανοκινήτων θα μπορούσαν αντί να μειώσουν τα πρόστιμα των παραβατών να μειώσουν τα τέλη κυκλοφορίας όσων δεν έχουν παραβατική συμπεριφορά. Η υιοθέτηση τέτοιων αποφάσεων επιβράβευσης της παραβατικότητας μόνο αρνητικές συνέπειες για την οδική ασφάλεια θα έχει.
Όπως γνωρίζετε το υφιστάμενο σήμερα ύψος προστίμων είναι μόνον ονομαστικό, διότι αν πληρωθούν εντός 10ημέρου μειώνονται κατά 50%. Η εκ νέου κατά 50% μείωση τους συνιστά πλήρη απαξίωση τους από την μεριά της ίδιας της πολιτείας η οποία δείχνει ότι θεωρεί την παραβατικότητα στο οδικό δίκτυο σαν κάτι το μη σημαντικό και αυτό το μήνυμα εκπέμπει προς τους χρήστες του .
Κύριε πρόεδρε
δεν γνωρίζουμε κατά πόσον η επιτροπή σας έχει ενημερωθεί γι αυτές τις αποφάσεις. Σαν εκπρόσωποι συλλόγων οικογενειών θυμάτων που έχουμε συναντηθεί μαζί σας και έχουμε εκθέσει τις απόψεις μας στην επιτροπή σας ζητάμε την παρέμβαση σας για να αποτραπεί αυτή η ολέθρια πρωτοβουλία.
Γνωρίζουμε δυστυχώς ότι, όχι μόνον οι δικές μας απόψεις αλλά ούτε οι απόψεις της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας λαμβάνονται υπ όψιν από τα συναρμόδια Υπουργεία.
Με δεδομένο το πολυπαραγοντικό φάσμα των αιτίων των τροχαίων συγκρούσεων και ότι πρωτοβουλίες διαφόρων Υπουργείων μπορεί να έχουν επιπτώσεις στο θέμα της οδικής ασφάλειας είναι αδιανόητο να κατατίθενται νομοθετικές προτάσεις ή να λαμβάνονται υπουργικές αποφάσεις χωρίς ουσιαστικό κοινοβουλευτικό έλεγχο αυτής της παραμέτρου.
Ζητάμε την ενημέρωση της Επιτροπής αλλά και του προεδρείου της Βουλής για την λήψη των αναγκαίων πρωτοβουλιών ώστε ρυθμίσεις που έχουν επιπτώσεις στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, στην προστασία των χρηστών του οδικού δικτύου καθώς και των δικαιωμάτων των θυμάτων των τροχαίων συγκρούσεων να υπόκεινται στον έλεγχο/έγκριση της επιτροπής σας, μόνου θεσμού που εδώ και χρόνια ασχολείται με το θέμα.
Με εκτίμηση
Γιώργος Κουβίδης, πρόεδρος πανελλαδικού συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα”
Ελένη Καρύδη, Πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδου, μέλος Δ.Σ. Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR)
Ο Γιώργος Κουβίδης πρόεδρος του SOS Τροχαία Εγκλήματα και η Ελένη Καρύδη πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδουτης ΕΥΘΥΤΑ -Ρόδου και μέλος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) έστειλαν στον πρόεδρο της επιτροπής οδικής ασφάλειας της βουλής την παρακάτω επιστολή ζητώντας την παρέμβαση της επιτροπής για να σταματήσει αυτή η ολέθρια πρωτοβουλία.
Προς την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας
ΘΕΜΑ: Εκπτώσεις στα πρόστιμα για παραβάσεις του ΚΟΚ.
Αθήνα 19 Ιανουαρίου 2017
Υπ. όψιν προέδρου κου Γ. Ουρσουζίδη
Αγαπητέ κε πρόεδρε
με έκπληξη διαβάσαμε τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κου Τόσκα στην Εφημερίδα των Συντακτών της 14ης Ιανουαρίου 2017 όπου προανήγγειλε την (σε συνεννόηση με τον ΥΜΕ κο Σπίρτζη) μείωση κατά 50% των προστίμων για τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., με εξαίρεση την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Είναι απίστευτο ότι στη χώρα μας με τον τρομακτικά μεγάλο αριθμό τροχαίων συγκρούσεων, θανάτων και αναπηριών απ αυτές, ακολουθείται μια διαμετρικά αντίθετη πολιτική από τις άλλες χώρες. Χώρες με πολυ μικρότερο συγκριτικά πρόβλημα που αποφάσισαν να αυξήσουν τα πρόστιμα καθώς και τους βαθμούς ποινής στο point system και πραγματοποίησαν ή σχεδιάζουν αλλαγές προς το αυστηρότερο της ποινικής νομοθεσίας που αφορά τροχαίες παραβάσεις που οδηγούν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό. (Γαλλία καλοκαίρι 2015, Ιταλία άνοιξη 2016, Ηνωμένο Βασίλειο φθινόπωρο 2016 κα).
Αν οι κκ Τόσκας και Σπίρτζης ενδιαφέρονται τόσο πολύ για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στους οδηγούς μηχανοκινήτων θα μπορούσαν αντί να μειώσουν τα πρόστιμα των παραβατών να μειώσουν τα τέλη κυκλοφορίας όσων δεν έχουν παραβατική συμπεριφορά. Η υιοθέτηση τέτοιων αποφάσεων επιβράβευσης της παραβατικότητας μόνο αρνητικές συνέπειες για την οδική ασφάλεια θα έχει.
Όπως γνωρίζετε το υφιστάμενο σήμερα ύψος προστίμων είναι μόνον ονομαστικό, διότι αν πληρωθούν εντός 10ημέρου μειώνονται κατά 50%. Η εκ νέου κατά 50% μείωση τους συνιστά πλήρη απαξίωση τους από την μεριά της ίδιας της πολιτείας η οποία δείχνει ότι θεωρεί την παραβατικότητα στο οδικό δίκτυο σαν κάτι το μη σημαντικό και αυτό το μήνυμα εκπέμπει προς τους χρήστες του .
Κύριε πρόεδρε
δεν γνωρίζουμε κατά πόσον η επιτροπή σας έχει ενημερωθεί γι αυτές τις αποφάσεις. Σαν εκπρόσωποι συλλόγων οικογενειών θυμάτων που έχουμε συναντηθεί μαζί σας και έχουμε εκθέσει τις απόψεις μας στην επιτροπή σας ζητάμε την παρέμβαση σας για να αποτραπεί αυτή η ολέθρια πρωτοβουλία.
Γνωρίζουμε δυστυχώς ότι, όχι μόνον οι δικές μας απόψεις αλλά ούτε οι απόψεις της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας λαμβάνονται υπ όψιν από τα συναρμόδια Υπουργεία.
Με δεδομένο το πολυπαραγοντικό φάσμα των αιτίων των τροχαίων συγκρούσεων και ότι πρωτοβουλίες διαφόρων Υπουργείων μπορεί να έχουν επιπτώσεις στο θέμα της οδικής ασφάλειας είναι αδιανόητο να κατατίθενται νομοθετικές προτάσεις ή να λαμβάνονται υπουργικές αποφάσεις χωρίς ουσιαστικό κοινοβουλευτικό έλεγχο αυτής της παραμέτρου.
Ζητάμε την ενημέρωση της Επιτροπής αλλά και του προεδρείου της Βουλής για την λήψη των αναγκαίων πρωτοβουλιών ώστε ρυθμίσεις που έχουν επιπτώσεις στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, στην προστασία των χρηστών του οδικού δικτύου καθώς και των δικαιωμάτων των θυμάτων των τροχαίων συγκρούσεων να υπόκεινται στον έλεγχο/έγκριση της επιτροπής σας, μόνου θεσμού που εδώ και χρόνια ασχολείται με το θέμα.
Με εκτίμηση
Γιώργος Κουβίδης, πρόεδρος πανελλαδικού συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα”
Ελένη Καρύδη, Πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ- Ρόδου, μέλος Δ.Σ. Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου