Σύμφωνα με τις στατιστικές του 2016 για την Οδική Ασφάλεια που ανακοίνωσε πρόσφατα η Επιτροπή, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στη Μάλτα, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα μεταξύ 2010 και 2016 μειώθηκε κατά 35%.
Σε σχέση με το 2015, όμως, σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 2%. Ειδικότερα, το 2010 στην Ελλάδα καταγράφηκαν 112 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, το 2015, 73 και το 2016, 75.
Σε ό,τι αφορά τα γενικά στοιχεία για την ΕΕ, το περασμένο έτος σημειώθηκε μείωση κατά 2 % του αριθμού των θανάτων που καταγράφηκαν σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Το 2016 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ 25.500 άνθρωποι, δηλαδή 600 λιγότεροι από ότι το 2015 και 6.000 λιγότεροι από ότι το 2010.
Άλλοι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής.
Οι πιθανότητες που έχει κάποιος να σκοτωθεί σε σύγκρουση ποικίλλουν μεταξύ των κρατών Μελών. Μολονότι το χάσμα μειώνεται κάθε χρόνο, οι άνθρωποι που ζουν στα κράτη μέλη με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία ατυχήματα εξακολουθούν να έχουν πάνω από τις τριπλάσιες πιθανότητες να σκοτωθούν στον δρόμο, σε σύγκριση με αυτούς που ζουν στις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά.
Το 2016, οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαίο καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (99 ανά εκατομμύριο κατοίκων) ενώ η μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2010 σημειώθηκε στη Μάλτα (+69% ή από 36 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων το 2010, 51 το 2016). Οι λιγότεροι θάνατοι από τροχαία το 2016 καταγράφηκαν στη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο (27 και 28/ εκατ. κατοίκων, αντίστοιχα).
Μετά από δύο χρόνια στασιμότητας, το 2016 σηματοδοτεί την επανεμφάνιση μιας θετικής πτωτικής τάσης, ενώ τα τελευταία έξι έτη οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα έχουν μειωθεί κατά 19 %. Το ποσοστό αυτό είναι ενθαρρυντικό, αλλά ενδέχεται να είναι ανεπαρκές για να μπορέσει η ΕΕ να επιτύχει τον στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα μεταξύ του 2010 και του 2020.
Για να επιτευχθεί αυτό είναι αναγκαίο να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες από όλους τους φορείς, και ιδίως από τις εθνικές και τις τοπικές αρχές, οι οποίες αναλαμβάνουν την πλειονότητα των καθημερινών δράσεων, όπως οι δράσεις επιβολής και ευαισθητοποίησης.
Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Violeta Bulc δήλωσε τα εξής: «Οι στατιστικές που δημοσιεύτηκαν συνιστούν βελτίωση και μια θετική βάση για τις μελλοντικές μας προσπάθειες.
Ωστόσο, αυτό που με ανησυχεί περισσότερο δεν είναι οι αριθμοί, είναι οι ζωές που χάνονται και οι οικογένειες που μένουν πίσω. Σήμερα μόνο θα χάσουμε άλλες 70 ζωές στους δρόμους της ΕΕ και ο αριθμός των ατόμων που θα υποστούν σοβαρούς τραυματισμούς θα είναι πενταπλάσιος!
Καλώ όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να εντείνουν τις προσπάθειές τους ούτως ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε τον στόχο της μείωσης του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά το ήμισυ μεταξύ του 2010 και του 2020».
Το 2016 ήταν επίσης η πρώτη φορά που η Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία σχετικά με τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαίες συγκρούσεις βάσει νέου κοινού ορισμού· τα στοιχεία προέρχονται από 16 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 80 % του πληθυσμού της ΕΕ.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Επιτροπή εκτιμά ότι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Οι ευάλωτοι χρήστες των οδών, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές, αντιπροσωπεύουν μεγάλο ποσοστό των ατόμων που υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου