Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Απρ 2017

Ελλάδα – Κύπρος: Δεν υπάρχει ενιαίο αμυντικό δόγμα στην οδική ασφάλεια.

Ελλάδα και Κύπρος ακολουθούν διαμετρικά αντίθετη πολιτική στο θέμα των προστίμων για τροχαίες παραβάσεις. Η Ελληνική κυβέρνηση εξέφρασε την πρόθεση της να μειώσει τα πρόστιμα για τις περισσότερες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. Αντιθέτως η Κυπριακή κυβέρνηση σκέφτεται να προχωρήσει σε μεγάλες αυξήσεις  που σε ορισμένες περιπτώσεις θα συνοδεύονται και από ποινές φυλάκισης.
Να σημειώσουμε πως, σύμφωνα με όσα δήλωσαν οι κυβερνήσεις τους, στην Ελλάδα το 2016 είχαμε 75 νεκρούς από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων ενώ στην Κύπρο 54.
Κύπρος: πρόστιμα φωτιά για παραβάτες οδηγούς
Πρόστιμα φωτιά, που σε κάποιες περιπτώσεις αυξάνονται μέχρι και 500% για τους παραβάτες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ετοίμασαν τα Υπουργεία Δικαιοσύνης και Μεταφορών. Πρόκειται για πρόστιμα που περιέχονται σε 8 νομοσχέδια τα οποία, μετά το νομοτεχνικό έλεγχο, αναμένεται να εγκριθούν από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Για κάθε ένα χιλιόμετρο υπέρβασης του ορίου ταχύτητας οι παραβάτες θα πληρώνουν, εάν το σχετικό νομοσχέδιο περάσει από τη Βουλή, 5 ευρώ αντί ένα που είναι τώρα. Για παράδειγμα αν κάποιος τρέχει με το αυτοκίνητο του 130 χιλιόμετρα την ώρα στο οδικό δίκτυο όπου το όριο ταχύτητας είναι 100 χιλιόμετρα θα πληρώσει 150 αντί 30 ευρώ που είναι τώρα.
Εκτοξεύονται όμως και τα πρόστιμα οδήγησης χωρίς κράτος και για χρήση κινητού από 85 ευρώ σε 300 και για παραβίαση φώτων τροχαίας από 85 ευρώ σε 200 ευρώ. Στις περισσότερες περιπτώσεις μάλιστα διπλασιάζονται και οι βαθμοί ποινής. Μια από τις πιο σωστές πρόνοιες του νομοσχεδίου είναι ο διπλασιασμός σχεδόν του προστίμου για στάθμευση σε χώρους αναπήρων από 85 σε 150 ευρώ.
Αυστηρότατα πρόστιμα και στους μεθυσμένους οδηγούς. Εάν δε συλληφθούν για υπερβολική ταχύτητα και διαπιστωθεί ότι τελούν υπό την επήρεια αλκοόλης ή ναρκωτικών, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ποινή φυλάκισης μέχρι και 4 χρόνια ή και πρόστιμο μέχρι και 15 χιλιάδες ευρώ.
Τις πρόνοιες των νομοσχεδίων έφερε στο φως η εφημερίδα Φιλελεύθερος.

Μέχρι 500% αυξάνονται τα πρόστιμα.

Μέχρι και 500% αυξάνονται τα πρόστιμα, αλλά και τα περιθώριά ποινών φυλάκισης από Δικαστήρια, με βάση τις νέες αυστηρότατες ποινές που προτείνει η κυβέρνηση –μέσω των υπουργείων Δικαιοσύνης και Μεταφορών– για παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Εξαιρετικά αυστηρές γίνονται οι ποινές για υπερβάσεις ταχύτητας και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των νέων ρυθμίσεων, είναι οι προβλεπόμενες ποινές για οδηγό που θα συλληφθεί να οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα, υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών: Το Δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ποινή φυλάκισης μέχρι και τέσσερα χρόνια και πρόστιμο μέχρι και €15.000.
Για οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας, ή κράνος για μοτοσυκλετιστές, όπως και για χρήση κινητού, η ποινή γίνεται €300 αντί €85 που είναι σήμερα και για παράβαση φώτων τροχαίας, το πρόστιμο αυξάνεται από €85 σε €200.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα της Κύπρου «Φιλελεύθερος», μετά από εντατικές διαδικασίες, σε σύσκεψη την περασμένη Πέμπτη στην παρουσία των υπουργών Ιωνά Νικολάου και Μάριου Δημητριάδη, συζητήθηκε και εγκρίθηκε ο πίνακας των νέων ποιο αυστηρών ποινών, στο πλαίσιο των μέτρων οδικής ασφάλειας που ετοίμασαν τα υπουργεία σε συνεργασία με την Αστυνομία και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών. Αναμένεται ότι οι νέες ποινές και πρόστιμα θα εγκριθούν σύντομα από το Υπουργικό Συμβούλιο και θα κατατεθούν στη Βουλή για ψήφιση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ότι ένας οδηγός που συλλαμβάνεται σήμερα να τρέχει μέχρι και 130 χιλιόμετρα την ώρα αντί 100 που είναι το όριο πληρώνει εξώδικο €1 ανά χιλιόμετρο υπέρβασης, ενώ με τις νέες προβλέψεις θα πληρώνει €5 ανά χιλιόμετρο υπέρβασης, δηλαδή για 130 χιλιόμετρα την ώρα το πρόστιμο αυξάνεται από €30 σε €150.
Το ίδιο, δηλαδή σε €5 ανά χιλιόμετρο υπέρβασης, αυξάνονται και τα εξώδικα πρόστιμα για υπερβάσεις του ορίου ταχύτητας κατά 50% και κατά 75% που μέχρι τώρα είναι €2 και €3 ανά χιλιόμετρο αντίστοιχα.
Δηλαδή αν σε ένα κεντρικό αστικό δρόμο όπου το όριο είναι 50 χιλιόμετρα την ώρα, κάποιος συλληφθεί να τρέχει με 100 χιλιόμετρα, θα πληρώσει πρόστιμο €250. Το πρόστιμο για την ίδια παράβαση τώρα είναι «χάδι» σε σύγκριση με τις προτεινόμενες αυξημένες ποινές και συγκεκριμένα είναι €150. Το ίδιο, σε ένα αυτοκινητόδρομο κάποιος που τρέχει με 175 χιλιόμετρα την ώρα, θα πάρει πρόστιμο €375.
Ταυτόχρονα, διπλασιάζονται στις πλείστες περιπτώσεις και οι βαθμοί ποινής. Συγκεκριμένα, αντί 0 έως 2 βαθμούς που προβλέπονται σήμερα για υπέρβαση ορίου ταχύτητας μέχρι 30% οι βαθμοί ποινής που θα επιβάλλονται αυξάνονται σε 2 έως 4. Για υπέρβαση μέχρι 50% του ορίου από 2 έως 4 βαθμούς ποινής, αυξάνονται σε 3 έως 6 και για υπέρβαση του ορίου άνω του 75% αυξάνονται από 3 έως 6 σε 4 έως 8. Δηλαδή οδηγοί που «συνηθίζουν» στις μεγάλες ταχύτητες, θα χάνουν πολύ πιο γρήγορα την άδεια οδήγησης, αφού και οι βαθμοί θα συγκεντρώνονται με πολύ λιγότερες παραβάσεις αλλά και σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα ώστε να μη «λήγουν» προηγούμενοι βαθμοί ποινής.
Αν κάποιος οδηγηθεί στο Δικαστήριο για υπέρβαση ταχύτητας είτε γιατί δεν πλήρωσε το εξώδικο, είτε για άλλους λόγους, οι ποινές που μπορεί να επιβάλει το Δικαστήριο, αυξάνονται από ένα έτος φυλάκισης με 3 έως 6 βαθμούς ποινής και πρόστιμο μέχρι €1.708 σε δύο χρόνια φυλάκισης, πρόστιμο μέχρι και €6.000 και 5 έως 10 βαθμούς ποινής, για υπέρβαση ορίου άνω του 75%.
ΠΗΓΗ: zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: