Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Οκτ 2017

Αγγλία: Οι οδηγοί που σκοτώνουν αντιμέτωποι με ποινή ισοβίων.

Οι επικίνδυνοι οδηγοί που προκαλούν τον θάνατο κάνοντας χρήση των κινητών τους τηλεφώνων ενώ οδηγούν ή τρέχοντας με μεγάλη ταχύτητα θα αντιμετωπίζουν την ποινή ισόβιας κάθειρξης, επιβεβαίωσε το υπουργικό συμβούλιο. Η απόφαση να προχωρήσει σε μια μεγάλη αύξηση των ποινών έρχεται μετά από μια εκστρατεία οικογενειών και μιας ομάδας βουλευτών του κυβερνώντος Συντηρητικού κόμματος.
Όσοι σκοτώνουν οδηγώντας υπό την επήρεια ποτών ή ναρκωτικών θα αντιμετωπίζουν επίσης την ποινή της ισόβιας κάθειρξης, ενώ θα υπάρξει ένα νέο αδίκημα αυτό της πρόκλησης σοβαρού τραυματισμού λόγω απρόσεκτης οδήγησης, στο πλαίσιο της νέας  προσπάθειας  για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Τα νέα μέτρα σημαίνουν ότι αυτοί οι οδηγοί θα αντιμετωπίζουν την ίδια διάρκεια ποινής με εκείνους που καταδικάστηκαν για ανθρωποκτονία, με τις μέγιστες επιβαλόμμενες ποινές να αυξάνονται στα ισόβια από τα 14 χρόνια που είναι σήμερα.
Η βουλευτής των Συντηρητικών Heidi Allen συμμετείχε στην εκστρατεία για να θεσπιστει η ποινη των ισοβίων για την πρόκληση θανάτου από επικίνδυνη οδήγηση υποστηρίζοντας την οικογένεια ενός 21χρονου που σκοτώθηκε όταν τον χτύπησε ένα αυτοκίνητο σε μια νυχτερινή του έξοδο.  Ο δολοφόνος καταδικάστηκε σε τέσσερα χρόνια, αλλά απελευθερώθηκε μετά από δύο έτη. Η Judith Cummins του Εργατικού Κόμματος πίεσε επίσης την κυβέρνηση για την ίδια υπόθεση τον Ιούλιο.
Ο Υπουργός Δικαιοσύνης Dominic Raab, δήλωσε: «Εξετάσαμε επίπονα και επί μακρόν τις ποινές που επιβάλονται στους οδηγούς και λάβαμε 9.000 συνεισφορές στη δημόσια διαβούλευση. Με βάση τη σοβαρότητα των χειρότερων περιπτώσεων, την αγωνία των οικογενειών των θυμάτων και τις μέγιστες ποινές που επιβάλλονται ήδη για άλλα σοβαρά αδικήματα, όπως η ανθρωποκτονία, σκοπεύουμε να εισαγάγουμε την ποινή της ισόβιας φυλάκισης για όσους καταστρέφουν ζωές οδηγώντας επικίνδυνα, μεθυσμένοι ή υπο την επήρεια ναρκωτικών. Θα εισαγάγουμε ένα νέο αδίκημα, αυτό της πρόκλησης σοβαρού τραυματισμού από απρόσεκτη οδήγηση, τιμωρούμενο με φυλάκιση, για να καλύψουμε ένα κενό στο νόμο και να αποκαλύψουμε τη σοβαρότητα ορισμένων από τα τραύματα που υπέστησαν τα θύματα αυτής της κατηγορίας.»
Από τους 9.000 που συμμετείχαν στην διαβούλευση της κυβέρνησης το 70% υποστήριξε την επέκταση της μέγιστης ποινής για την πρόκληση θανάτου σε ισόβια κάθειρξη ενώ το 90% υποστήριξε την θέσπιση του νεου αδικήματος που αφορά στον σοβαρο τραυματισμο.
Ο Jason Wakeford, εκπρόσωπος της αδελφότητας BRAKE που αγωνίζεται για  την οδική ασφάλεια δήλωσε πως  η απόφαση σηματοδότησε μια «σημαντική νίκη για τις οικογένειες των θυμάτων». .
Είπε: «Επικροτούμε την τελευταία αναγνώριση από την κυβέρνηση πως μεχρι σήμερα ο ποινικος κώδικας έχει λειτουργήσει εναντίον χιλιάδων οικογενειών που έχει καταστραφεί η ζωή τους από τις ενέργειες οδηγών που παραβιάζουν κατάφωρα το νόμο».
Το 1996 στο Ηνωμένο Βασίλειο 157 άτομα καταδικάστηκαν για πρόκληση θανάτου από επικίνδυνη οδήγηση, ενώ άλλοι  32 καταδικάστηκαν για πρόκληση θανάτου γιατι οδηγούσαν υπο την επήρεια αλκόλ ή ναρκωτικών.
ΠΗΓΗ: The Guardian & Road.cc, 15 October 2017
Σημείωση: Το 2016 η πιθανότητα να σκοτωθείς σε τροχαίο στην Ελλάδα ήταν τριπλάσια από ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο. ΟΙ ανώτατες προβλεπόμενες ποινές για τους δράστες ήταν (και είναι) πέντε (5) χρόνια (με αναστολή) στην Ελλάδα και δεκατέσσερα (14) χρόνια κάθειρξης στο Ηνωμένο Βασίλειο. (Περισσότερα: ΕΔΩ)
ΠΗΓΗ: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: