Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















30 Νοε 2018

«Αφήνω το αυτοκίνητο στο σπίτι»

Πως οι Δωρεάν Συγκοινωνίες μπορούν να φέρουν επανάσταση σε μια γαλλική πόλη.
«Το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης στοχεύει στο να προκαλέσει ένα ψυχολογικό και κοινωνικό σοκ σε μια πόλη όπου κυριαρχεί το αυτοκίνητο. ‘Έπρεπε να αλλάξει η εικόνα μιας πόλης σημαδεμένης από τη φτώχεια που αρνείται να δει το μέλλον.»
‘Ο, τι είναι δωρεάν αντιμετωπίζεται με τρομερή προκατάληψη. Στην εμπορευματική κοινωνία, ό, τι δεν έχει τιμή δεν έχει και αξία. Αυτό είναι τρομερό, η απόλυτη φρίκη της ανθρωπότητας. Χρειάζεται μία διαφορετική αντίληψη της κοινωνίας και των δημοσίων υπηρεσιών. Τα καλύτερα πράγματα στη ζωή είναι δωρεάν.» Patrice Vergriete (δήμαρχος Δουνκέρκης)
Η Δουνκέρκη είναι μια πόλη 200.000 κάτοικων που υπέστη ολική σχεδόν καταστροφή στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Από 1η Σεπτεμβρίου 2018, όπου εφάρμοσε τις πλήρως δωρεάν μετακινήσεις με λεωφορείο για όλους και όλες τις μέρες και έγινε η μεγαλύτερη πόλη της Ευρώπης που προσφέρει δωρεάν συγκοινωνίες τόσο στους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες και μια μικρή επανάσταση συνέβη. Σύμφωνα με το δήμαρχο της πόλης το σχέδιο στέφθηκε με τεράστια επιτυχία και αύξηση κατά 50% του επιβατικού κοινού σε κάποιες γραμμές ενώ 85% σε κάποιες άλλες.
Ο στόλος των λεωφορείων στην πόλη της Δουνκέρκης αυξήθηκε περιλαμβάνοντας νεότερα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο.
«Το επιβατικό κοινό άλλαξε τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις συγκοινωνίες, Το φαινόμενο του βανδαλισμού έχει εξαφανισθεί, όπως και ο φόβος του ελέγχου. Οι οδηγοί λεωφορείων δεν φοβούνται πια», λέει ο δήμαρχος του Σατορού, Ζιλ Αβερού. Οι επιβάτες τους καλημερίζουν.
Σε ό,τι αφορά το ακανθώδες ζήτημα της χρηματοδότησης, τα έσοδα από τα εισιτήρια στη Δουνκέρκη κάλυπταν μόλις το 10% του συνολικού κόστους λειτουργίας, με το ποσόν αυτό να αντισταθμίζεται χάρη σε νέο φόρο επί των επιχειρήσεων και με αύξηση της κρατικής επιχορήγησης των συγκοινωνιών. «Η χρηματοδότηση είναι απλή για μικρές πόλεις. Στους μεγάλους δήμους, τα πράγματα είναι περίπλοκα, αν και η κρατική επιχορήγηση μπορεί να δώσει λύση», λέει ο Κεμπλόφσκι ένας ειδικός στην αστική έρευνα στο Πανεπιστήμιο των Βυξελλών.
Σύμφωνα με μελέτη της διαδυκτυακής εφημερίδας Metropolitics οιδωρεάν συγκοινωνίες αυξάνουν την κινητικότητα των ηλικιωμένων και νεότερων επιβατών καθώς και την αίσθηση ελευθερίας.
Η έμπνευση προήλθε από το Ταλίν της Εσθονίας που ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα η οποία το 2013 προσέφερε στους κατοίκους της αποκλειστικά αυτή την υπηρεσία με στόχο την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και τη μείωση της ρύπανσης.
Μετά την εφαρμογή του μέτρου, 25.000 νέοι κάτοικοι προστέθηκαν στον πληθυσμό της πόλης, αυξάνοντας τα δημόσια έσοδά της κατά 1.000 euro ανά νεοεγγραφόμενο κάτοικο ετησίως.Από το 2013, η ποιότητα του αέρα έχει βελτιωθεί, η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί, η γενικότερη ρύπανση μειώθηκε, ενώ φαίνεται να έχει ενισχυθεί η κοινωνική συνοχή.














Με δωρεάν διαδρομές με την αστική συγκοινωνία για μια καλύτερη ποιότητα αέρα στις γερμανικές πόλεις η γερμανική κυβέρνηση σκόπευε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, καθώς το Βερολίνο αναγκάζεται να εκπληρώσει τους στόχους της ΕΕ για την ατμοσφαιρική ρύπανση και να αποφύγει μεγάλα πρόστιμα που αντιμετωπίζει. Τα μέτρα αυτά αναμένονταν να δοκιμαστούν πειραματικά σε πέντε πόλεις-πρότυπα, τη Βόννη, το Έσσεν, το Χέρενμπεργκ, το Ρόιτλινγκεν και το Μάνχαϊμ. Με νεότερη ανακοίνωση φαίνεται ότι θα υποβαθμιστούν σε απλή μείωση των κομίστρων.
Η μεγαλύτερη πόλη στον κόσμο με δωρεάν μεταφορές από το 2008 είναι ηChanging επαρχία Κίνας.
«Μπορεί η πολιτική αυτή να μοιάζει εξωπραγματική, αλλά υπάρχει και ακμάζει. Υπάρχει σαφής βούληση για δημιουργία βιώσιμου προτύπου δωρεάν συγκοινωνιών», λέει ο ερευνητής του Πανεπιστημίου των Βρυξελλών Βόιτσεκ Κεμπλόφσκι που σημειώνει πως το 2017 υπήρχαν 99 δίκτυα δωρεάν Δημόσιων Συγκοινωνιών στον κόσμο: 57 στην Ευρώπη, 27 στη Βόρεια και 11 στη Νότια Αμερική, 3 στην Κίνα και 1 στην Αυστραλία. Πολλά απ αυτά είναι μικρότερα απ αυτό της Δουνκέρκης και προσφέρουν ελεύθερη μετακίνηση για περιορισμένο χρόνο, διαδρομές και κατηγορίες πληθυσμού.
Ο αντίλογος στο θέμα των δωρεάν μεταφορών που αφορά κυρίως στις οικονομικές δυσκολίες του εγχειρήματος ίσως είναι δικαιολογημένος όμως ο δήμαρχος Patrice Vergriete πιστεύει ότι, «εφόσον είναι καλό για το περιβάλλον είναι ένα κοινωνικό μέτρο, μια χειρονομία αλληλεγγύης», πως:
«Δεν μπορείς να βάλεις τιμή στην κινητικότητα και στην κοινωνική δικαιοσύνη»

ΠΗΓΗ: The Guardian

Δεν υπάρχουν σχόλια: