Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Νοε 2018

Στo δρόμο με τις λεύκες






Στο Σταθμό της Αγίας Μαρίνας, (στο Τριεθνές ) μεταξύ Αιγάλεω, Αγίας Βαρβάρας και Χαϊδάρι.
Η ανάβαση, από τον υπόγειο σταθμό του Μετρό οδηγεί στους τρεις δήμους.

Τα πεζοδρόμια προς Αιγάλεω και Αγία Βαρβάρα, σχετικά προσπελάσιμα και σε καλή κατάσταση.
Με τις χαρακτηριστικές “κίτρινες γραμμές” που ορίζουν τον οδηγό όδευσης τυφλών και απαγορεύεται να εμποδίζονται από οποιοδήποτε εμπόδιο, π.χ. τραπεζοκαθίσματα , πινακίδες, κάδους και οι απολήξεις τους στην απότμηση του πεζοδρομίου είναι ράμπες ΑμεΑ και υπάγονται στην απαγόρευση στάθμευσης σύμφωνα με τον πρόσφατο Ν. 4530/18 (άρθρο 29 παρ.1 εδαφ. β,ζ.)


Όποιος-α κατευθυνθεί προς Αιγάλεω ή Αγία Βαρβάρα, είναι τυχερός-ή, θα διαπιστώσει ότι υπάρχει πεζοδρόμιο με τις σχετικές προδιαγραφές προσβασιμότητας, ναι υπάρχουν στο “Σχεδιάζοντας για όλους”, του ΥΠΕΝ και δυνατότητα βάδισης σε ικανοποιητικό βαθμό.




Συνταγματάρχη Γιαννούλη, λίγο πριν τη Πλαταιών
‘Οποιος-α όμως κατευθυνθεί προς Χαϊδάρι, είναι άτυχος-η. Η προσβασιμότητα είναι άπιαστο όνειρο. Η οδική ασφάλεια, ανύπαρκτη, όπως παντού στη πόλη μας.

 Συνταγματάρχη Γιαννούλη, λίγο πριν τη Πλαταιών


Με το που βγαίνει από το Μετρό και περνά στο ελάχιστα εναπομείναν πεζοδρόμιο και μάλιστα δίπλα σε στάση λεωφορείου, θα διαπιστώσει ότι εμποδίζεται από καλαθάκια απορριμμάτων, φύτευση, στύλο ηλεκτροφωτισμού, περίπτερο και ιστός της ΔΕΗ , ακριβώς στην απότμηση.


Ο οδηγός όδευσης τυφλών δεν υπάρχει, καμία πρόνοια για πεζούς. Ελεύθερο ύψος όδευσης 2,20 μ. ελεύθερο πλάτος όδευσης 1,50 μ. Αυτά προβλέπονται στο κανονισμό κοινοχρήστων χώρων του δήμου μας (απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου ΟΚΤ/2016 ) και από τη σχετική ΥΑ που εφαρμόζεται υποχρεωτικά σε όλες τις περιπτώσεις ανάπλασης, επισκευής πεζοδρομίων στην ελληνική επικράτεια. Παράλληλα με την Ιερά Οδό, τον αρχαιότερο δρόμο, το πεζοδρόμιο μόνο για πεζούς δεν είναι.


Αν πάλι στρίψει δεξιά για Πλαταιών , εκεί τίθεται σε κίνδυνο πλέον η σωματική ακεραιότητα . Το πεζοδρόμιο δεν υφίσταται πολύ απλά. Το ξέρει και η δημοτική αρχή , διαβάστε μάλιστα τη σχετική απόφαση που το διαπιστώνει .


“Το υπάρχον πεζοδρόμιο, λόγω της ύπαρξης πολύ μεγάλων δένδρων που έχουν καταστρέψει την πλακόστρωση,δεν είναι πλέον βατό με συνέπεια ο κόσμος να διέρχεται με μεγάλη δυσκολία. Οι προβλεπόμενες εργασίες, ενδεικτικά, είναι :


  • Διαπλάτυνση του πεζοδρομίου κατά 1,,50 μ
  • Διαμόρφωση παρτεριών και διαδρομών πρόσβασης
  • Δίκτυο ηλεκτροφωτισμού…


και θα υλοποιηθούν από τους εργαζόμενους στην αυτεπιστασία,, στο πλαίσιο του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας.


Με την διαπλάτυνση του πεζοδρομίου κατά 1,,50 μ περίπου, καταργείται η σειρά στάθμευσης ΙΧ… αυτοκινήτων κατά μήκος και θα επιτρέπεται μόνον στην απέναντι πλευρά του δρόμου.


(Από το πρακτικό της 11ης/2017 Τακτικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.Αρ. αποφάσεως : 127ΘΕΜΑ: . Λήψη απόφασης για την εκτέλεση έργου βελτίωσης Εισόδου της Πόλης στην οδό Πλαταιών.- (σχετ: 42/2017 Ε.Π.Ζ.). 12 Ιουνίου 2017″.)




Πέρασαν 17 μήνες, από την παραπάνω απόφαση, η κατάσταση είναι ίδια; χειρότερη; καλύτερη σίγουρα όχι. Εσείς πείτε ..Εσείς που είσαστε αναγκασμένοι να διασχίζετε πεζή τη διαδρομή από την έξοδο-είσοδο του Μετρό. Γιατί το Μετρό, έστω κι αν δεν έφτασε ποτέ στη πόλη μας , όπως στο Αιγάλεω και προσεχώς στην Αγία Βαρβάρα, με δύο σταθμούς ,είναι μια λύση οικονομική, με γρήγορη πρόσβαση στον προορισμό που υπάρχουν σταθμοί ή διευκολύνει με μετεπιβίβαση,καθαριότητα και πολιτισμένο περιβάλλον.




Και βέβαια για την “αυτεπιστασία” στην η οποία αναφέρεται η παραπάνω απόφαση, θα θέλαμε να δούμε μια αποτίμηση του έργου της, μια απολογιστική ετήσια έκθεση . O Προσωρινός Πίνακας Κατάταξης ανέργων, στο Πρόγραμμα «Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένης και της κατάρτισης, σε Δήμους, Περιφέρειες και Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας», για 30.333 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης, του ΟΑΕΔ με κατάρτιση πινάκων για τους ωφελούμενους για 8 μήνες , αναρτήθηκε στις 10/9/2018,πόσοι θα εργαστούν στο Δήμο μας;



Η πόλη μας είναι αναπτυγμένη προς την αντίθετη πλευρά,κυρίως, προς Λ. Αθηνών. Το Άνω Δάσος , Το Δαφνί, η Αφαία, ο Σκαραμαγκάς είναι Χαϊδάρι, αλλά αποκομμένοι από το συγκοινωνιακό έργο, στερούνται των υπηρεσιών που δικαιούνται ισόνομα οι κάτοικοι . Εκεί θα εξυπηρετούσε το Μετρό και περιμένουμε να το δούμε.
To Μετρό δεν ήρθε ποτέ στη πόλη μας, η πόλη μας κατεβαίνει στο Μετρό, στην Αγία Μαρίνα. Χωρίς τακτικά δρομολόγια λεωφορείων και σύνδεση όλων των περιοχών και καταργημένη τη Δημοτική Συγκοινωνία.


“Το Μετρό είναι ένα έργο βιώσιμης ανάπτυξης καθώς συμβάλλει τόσο στην οικονομική ανάπτυξη, όσο όμως και στην προστασία του αστικού περιβάλλοντος, τη βελτίωση των συνθηκών και της ποιότητας της ζωής, αλλά και στην ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού των πόλεων όπου κατασκευάζεται και λειτουργεί.”
Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος Αττικό Μετρό ΑΕ *


Ακόμα μια απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου, η οποία δεν έχει υλοποιηθεί. Απορίας άξιον, βέβαια, γιατί η αντιπολίτευση δεν επιμένει στην υλοποίηση ή δεν υπενθυμίζει στη δημοτική αρχή ότι είναι σοβαρή διοικητική παράβαση καθήκοντος η μη εφαρμογή των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.


Δεν έχουμε λεωφορεία, δεν έχουμε πεζοδρόμια, δεν έχουμε δρόμους, δεν έχουμε Μετρό .


Τι έχουμε; αποφάσεις …μείναμε στα χαρτιά και στα λόγια ..


Στη συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου της 22ας Ιανουαρίου του 2104 , ο τότε επικεφαλής τής Λαϊκής Συσπείρωσης, Μιχάλης Σελέκος, και σημερινός πέραν των τεσσάρων ετών δήμαρχος,καυτηρίασε την κατάσταση, λέγοντας πως εργαζόμενοι και
συνταξιούχοι, που χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες, βρίσκονται κυριολεκτικά σε ένα χάλι. Όπως είπε, πρόκειται για ανθρώπους που τις έχουν πραγματικά ανάγκη, επειδή δεν
έχουν αυτοκίνητο ή οικονομικά μέσα. «Να πάρουμε πρωτοβουλίες, γιατί το πρόβλημα δεν μπορεί να διαιωνίζεται. Τι ενέργειες κάνουμε για όσα αποφασίζουμε εδώ;», αναρωτήθηκε.


Κι εμείς το ίδιο αναρωτιόμαστε …


ΠΗΓΗ: https://mamastodromo.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: