Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Νοε 2018

Αναγκαία διευκρίνηση: ο SOS Τροχαία Εγκλήματα δεν είναι πρακτορείο μοντέλων

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα προωθεί ενημέρωση για θέματα που θεωρεί σημαντικά σε σχέση με την οδική ασφάλεια και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων σε μια λίστα που περιλαμβάνει 325 δημοσιογραφους και ΜΜΕ.
Η ανταπόκριση σ αυτά που στέλνουμε δεν υπερβαίνει το 10% των παραληπτών. Συνήθως είναι κάτω του 3% και σ όλες τις περιπτώσεις προέρχεται κυρίως από δημοσιογράφους και Μέσα της Περιφέρειας.
Το προηγούμενο δεκαήμερο στείλαμε επανηλλειμένα δελτία τύπου και υλικό για δυο σημαντικά θέματα: α) την καμπάνια που έχουμε ξεκινήσει για το θέμα της κατάργησης του άρθρου 43 του ΚΟΚ που αμνηστεύει τους δράστες που εγκαταλέιπουν τα θύματα τους και, β) για τις εκδηλώσεις που θα γίνονταν στις 18 Νοεμβρίου σ ολη την Ελλάδα για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων.
Η ανταπόκριση που είχαμε ήταν ελάχιστη.
Ενδεικτικά η Δημόσια τηλεόραση δεν μπήκε καν στον κόπο να καλύψει την διαμαρτυρία μας μπροστα στον Αρειο Πάγο, ούτε ανέφερε στο δελτίο της τίποτα γι αυτήν. Γνωρίζουμε και κατανοούμε πάρα πολύ καλά τους λόγους. Αυτό δεν σημαίνει ότι τους σεβόμαστε…
Μ αυτά τα δεδομένα, μας είναι ακατανόητο πως άνθρωποι/δημοσιογράφοι που δεν ανταποκρίνονται στο παραμικρό στα θέματα που εμείς θεωρούμε κεντρικά, που και οι ίδιοι και τα Μέσα στα οποία εργάζονται δεν αναφέρουν ποτέ τίποτα γι αυτά, έχουν την άνεση να μας στέλνουν μηνύματα, όπως αυτό που λάβαμε στις 21/11, τρεις μέρες μετά την Ημέρα Μνήμης.

«ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

 Καλη σας μερα είμαι δημοσιογράφος από τον τηλεοπτικό σταθμό XXXX. Mε αφορμη το τραγικό δυστύχημα στην Κυπαρισία θέλουμε να κάνουμε ένα ρεπορτάζ με θέμα τα τροχαία με θύματα ανήλικους οδηγούς. Μπορείτε να μας φέρετε σε επικοινωνία με κάποια μέλη του συλλόγου σας που είχαν παιδιά ανηλικους οδηγους που έχασαν την ζωή τους σε τροχαία ; το τηλ μου ειναι 6937……»
Είναι η πολλοστή φορά που μας στέλνονται απο διάφορα – αδιάφορα Μέσα παρόμοια μηνύματα, με μέηλ, με SMS, με τηλέφωνα. Μια θέλουν οικογένειες σκοτωμένων από αλκοόλ, μια από ταχύτητα, μια χωρίς άδεια οδήγησης και πάει λέγοντας. Ανάλογα με την «επικαιρότητα». Δηλαδή με το ποιοι σκοτώθηκαν την προηγουμένη…
Θα θέλαμε να ενημερώσουμε μια για πάντα, οσους/ες στέλνουν παρόμοια μηνύματα πως ο πανελλαδικός σύλλογος  SOS Τροχαία Εγκλήματα δεν είναι πρακτορείο μοντέλων. Δεν μας ενδιαφέρει η προβολή του πόνου μας. Πως ούτε εμείς κάνουμε ούτε κανένας άλλος θα κάνει καριέρα πάνω σ αυτό.
Κάποιες φορές που κάναμε το λάθος και δώσαμε επαφή με δικούς μας ανθρώπους το πληρώσαμε ακριβά: όλα τα «συμφωνηθέντα» καταστρατηγήθηκαν και έμεινε «ο πόνος» (φαίνεται ο «αμείλικτος τηλεοπτικός χρόνος» μόνον αυτόν εκτιμά).
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα δεν βασίζει την δράση του στην πρόκληση της λύπης. Είναι μια συλλογικότητα που οικοδομήθηκε διεδικώντας πρώτα απ όλα σεβασμό στα θύματα των τροχαίων.
Και έτσι θα συνεχίσει. Μην απευθύνεστε σε μας αναζητώντας το δικό σας στερεότυπο του θύματος.
Φυσικά υπάρχει ένα μικρό κομμάτι δημοσιογράφων με το οποίο έχουμε πολύ καλή σχέση. Τους περισσότερους δεν τους γνωρίζουμε καν προσωπικά. Ο λόγος δεν είναι άλλος απο το ότι αυτοί ενδιαφέρονται ουσιαστικά για το ζήτημα της οδικής ασφάλειας και μέσω αυτού του ενδιαφέροντος προέκυψε και το ενδιαφέρον τους για τις απόψεις μας.
Για να τελειώνουμε αγαπητέ φίλε/φίλη δημοσιογράφε. Μην στέλνεις χωρίς λόγο μηνύματα αν δεν σ ενδιαφέρει το θέμα. Ξέρουμε και συ πρέπει να χτίσεις μια καριέρα και η συμβολή σου στην έστω και κατ ελάχιστον αύξηση της θεαματικότητας του Δελτίου Ειδήσεων θα εκτιμηθεί θετικά. Δεν θα σε βοηθήσουμε σ αυτό. Δεν είμαστε πρακτορείο μοντέλων, δεν προσφέρουμε εθελοντές για να εμπορευτούν κάποιοι τον πόνο τους.
Αν μετά από όσα ξεκαθαρίσαμε θέλεις να αφαιρεθεί και το όνομα σου από την λίστα ενημέρωσης  του συλλόγου μας μπορείς να μας στείλεις ένα μήνυμα και θα ικανοποιήσουμε το αίτημα ευχαρίστως.
Αν πάλι θέλεις, μπορείς να ρίξεις μια ματιά στα  ντοκουμέντα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που σχετίζονται με το επάγγελμά σου: Reporting on RoadSafetya guide for journalists (2015) ΕΔΩ  και στο Road Safety MassMedia CampaignsA toolkit (2016) ΕΔΩ.  
Αν βρεις μερικά ενδιαφέροντα πράγματα αυτό θα είναι καλό για όλους.  Για όσους τους αφορά η πρόληψη και ο περιορισμός των τροχαίων συγκρούσεων.
Γιώργος Κουβίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια: