Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Μαρ 2020

Οδική Ασφάλεια: Πολλά μέτρα και πολλά σταθμά. Ένα αποκαλυπτικό crash -test.

Στο εγχειρίδιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας  «SAVE LIVES Δέσμη μέτρων για την Οδική Ασφάλεια» που κυκλοφόρησε το 2017 και εκδόθηκε στα ελληνικά από τον SOS Τροχαία Εγκλήματα (ΕΔΩ) στο κεφάλαιο «Πρότυπα ασφαλείας των οχημάτων»  αναφέρονται μεταξύ άλλων τα παρακάτω:
«Ο παγκόσμιος στόλος οχημάτων ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο και είναι πιθανό να διπλασιαστεί μέχρι το 2030. Ωστόσο, η εφαρμογή των κανονισμών για την ασφάλεια των οχημάτων διαφέρει σημαντικά σε ολόκληρο τον κόσμο: είναι επαρκής σε ορισμένες χώρες και περιοχές αλλά αδύναμη ή ανύπαρκτη σε άλλες. Τις τελευταίες δεκαετίες η νομοθεσία και η ζήτηση των καταναλωτών οδήγησαν σε ασφαλέστερα αυτοκίνητα σε χώρες / περιοχές υψηλού εισοδήματος. Πολλά από τα χαρακτηριστικά που ξεκίνησαν ως σχετικά ακριβά «εξτρά» ασφαλείας στα οχήματα υψηλής τεχνολογίας έχουν γίνει πολύ πιο προσιτά από τότε και θεωρούνται πλέον βασικές απαιτήσεις για όλα τα οχήματα σε ορισμένες χώρες / περιοχές.
Η ραγδαία αύξηση της μηχανοκίνησης σε χώρες / περιοχές με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, όπου ο κίνδυνος συγκρούσεων κατά την οδική κυκλοφορία είναι υψηλότερος και η χρήση μηχανοκίνητων οχημάτων αυξάνεται παράλληλα με την οικονομική ανάπτυξη, σημαίνει ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να εφαρμοστούν αυτές οι βασικές απαιτήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο . 
Περισσότεροι από 40.000 θάνατοι και 400.000 σοβαροί τραυματισμοί θα μπορούσαν να αποφευχθούν και μέχρι 143 δις δολάρια  να εξοικονομηθούν εάν εφαρμόζονταν οι βασικές προδιαγραφές του ΟΗΕ για τα οχήματα, σε τέσσερις χώρες κλειδιά της Λατινικής Αμερικής (Αργεντινή, Βραζιλία, Μεξικό, Χιλή) έως το 2030.
Είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι ο σχεδιασμός των οχημάτων συμμορφώνεται με τα αναγνωρισμένα πρότυπα ασφαλείας, αλλά ελλείψει τέτοιων προτύπων, οι εταιρείες αυτοκινήτων είναι σε θέση να πωλούν σε φτωχότερες χώρες παρωχημένα μοντέλα που δεν είναι πλέον νόμιμα σε πιο αναπτυγμένες χώρες. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες αυτοκινήτων συχνά «απενεργοποιούν» τεχνολογίες που σώζουν ζωές σε νεότερα μοντέλα που πωλούνται σε χώρες όπου οι κανονισμοί είναι αδύναμοι ή ανύπαρκτοι».
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την 3η Παγκόσμια Υπουργική  Διάσκεψη για την Οδική  Ασφάλεια   (19 &20 Φεβρουαρίου 2020 στη Στοκχόλμη), η  NCAP πραγματοποίησε, επιτόπου, ένα crash test μεταξύ δύο «ίδιων» αυτοκινήτων. Συγκρούστηκαν δυο Nissan NP300 φαινομενικά όμοια αλλά τελικά πολύ διαφορετικά.













Το ένα που πωλείται στην Ευρώπη (το συγκεκριμένο μάλιστα που συμμετείχε στο test ήταν μεταχειρισμένο) αποδείχτηκε με βάση τα αποτελέσματα αρκετά ασφαλές ( ****) ενώ το δεύτερο (καινούριο) που πωλείται στην Νότια Αφρική αποδείχτηκε μια παγίδα θανάτου (0*).
«Τέτοιες πρακτικές πρέπει να λήξουν» επεσήμανε ο Dr Etienne Krug, εκπρόσωπος του Π.Ο.Υγείας. Στο θέμα αναφέρθηκε και η Zoleka Mandela, εγγονή του Νelson Mandela,  που παραβρέθηκε στη διάσκεψη ως μητέρα θύματος τροχαίου που έχει ενεργό ρόλο στις προσπάθεια ανάπτυξης πολιτικών πρόληψης στη Νότια Αφρική.
Ο τεράστιος αριθμός θανάτων και τραυματισμών που συνεχώς αυξάνονται στις φτωχές και μεσαίου εισοδήματος χώρες, είναι φανερό πως δεν οφείλεται μόνο στους οδηγούς, ούτε οφείλεται σ αυτό που στην Ελλάδα μας αρέσει να θεωρούμε «ζήτημα παιδείας» η ευθύνη των αυτοκινητοβιομηχανιών που παράγουν και πωλούν τέτοια οχήματα, όπως και η ευθύνη των κυβερνήσεων των χωρών που επιτρέπουν την εισαγωγή τους είναι προφανής. Και προφανές είναι πως στις χώρες αυτές αυτά τα φονικά όπλα θα διαφημίζονται ως ταχύτατα, ασφαλέστατα κλπ.
Γι αυτούς που νομίζουν πως αυτά είναι προβλήματα που δεν μας αφορούν ως πολίτες μιας ευρωπαϊκής χώρας να σημειώσουμε πως αν αυτό ισχύει για την αγορά νέων οχημάτων, η κατάσταση δεν είναι το ίδιο ξεκάθαρη όσων αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.
Αλλά δεν είναι μόνο το όχημα.

Όταν νόμιμα διαφημίζονται και νόμιμα πωλούνται στη χώρα μας ελαστικά μηχανής με 30€ το ζευγάρι(!), ελαστικά αυτοκινήτων με 45€ η τετράδα(!) η κράνη μηχανής με 25 έως 30€(!) αναρωτιέται κανείς ποιες προδιαγραφές ασφαλείας τηρούν όλα αυτά και ποια είναι η συμμετοχή τους στα αυξημένα ποσοστά θυμάτων τροχαίας στης χώρας μας.


Να μιλήσουμε για το τι κάνει το κράτος; Όχι βέβαια, αυτά είναι ζητήματα ελεύθερης  αγοράς.
Το κράτος είναι απλά για να καταγράφει τα θύματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: