Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Μαρ 2020

Άντρες vs γυναίκες στο τιμόνι. Που υπερτερεί το κάθε φύλο;







Η οδήγηση δεν κοιτάει ποιος κάθεται πίσω από το τιμόνι. Γυναίκες και άντρες φέρνουν την ίδια ευθύνη στον δρόμο χωρίς εξαιρέσεις. Όμως σε ποιους τομείς της οδήγησης υπερτερεί το εκάστοτε φύλο; Δείτε τα εντυπωσιακά στατιστικά για το ποιος είναι πιο επικίνδυνος πίσω από το τιμόνι.


Βλέπετε ένα μικρό αυτοκίνητο να προσπαθεί να παρκάρει και σας καθυστερεί εδώ και 5 λεπτά. Αμέσως υποθέτετε πως είναι γυναίκα και το θεωρείτε απόδειξη πως το παρκάρισμα είναι υπόθεση ανδρών; Ή μήπως οδηγείτε στα επιτρεπτά νόμιμα όρια και ο πίσω σας παίζει τα φώτα να πάτε πιο γρήγορα και είστε βέβαιη πως πρόκειται για βιαστικό άντρα που νομίζει ότι βρίσκεται σε πίστα;

Η αλήθεια είναι πως κατά καιρούς έχουν δημιουργηθεί διάφορες ταμπέλες γύρω από την οδήγηση και τον συσχετισμό της με τα φύλο του οδηγού. Φυσικά ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, όμως τι αποτέλεσμα βγαίνει εάν πρέπει να συγκρίνουμε τα 2 φύλλα στο σύνολο;

Μία βρετανική έρευνα έρχεται να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο τεστ, θέλοντας να αποδείξει πως το θέμα δεν είναι μαύρο ή άσπρο, αλλά έχει και γκρίζες ζώνες.  Σε μερικές παραμέτρους της οδήγησης οι γυναίκες υπερτερούν σημαντικά, σε άλλες αποκτούν προβάδισμα οι άντρες και πάει λέγοντας. Δείτε τα στατιστικά που προέκυψαν.
 

 
Κατάσταση - τομέας οδήγησηςΑντρεςΓυναίκες
   
Ομαλό φρενάρισμα πριν από σηματοδότη44%85%
Αρνητική επίδραση στους άλλους οδηγούς73%54%
Επαρκής χρήση καθρεφτών46%79%
Παρατηρητικότητα (π.χ. νεκρή γωνία)82%71%
Οδήγηση κοντά στον προπορευόμενο27%4%
Τήρηση ορίων ταχύτητας86%89%
Έλεγχος του αυτοκινήτου - τιμονιού100%96%
Καλύτερη διατήρηση γραμμών στις στροφές68%43%
Χρήση κινητού κατά την οδήγηση68%43%
Διατήρηση σωστής ταχύτητας σύμφωνα με τις περιστάσεις64%64%
Επικίνδυνες σφήνες σε πυκνή ροή κίνησης14%1%
Πιθανότητα να προκαλέσει εμπόδιο στον δρόμο25%16%
 
 
Όπως γίνεται φανερό από την έρευνα που δημοσιεύθηκε και στην Telegraph οι γυναίκες είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, καθώς τηρούν περισσότερο από τους άντρες τον Κ.Ο.Κ. Μάλιστα στο συνολικό σκορ της έρευνας, το γυναικείο φύλο συγκέντρωσε 23.8 πόντους με άριστα το 30, όταν οι άντρες έμειναν στο 19.8.

www.https://www.autoagora.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: