Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Ιαν 2021

Τροχαίες συγκρούσεις: όταν οι αριθμοί ευημερούν…

Από τα στοιχεία που ανακοίνωσε στις 23/12/2020 το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρεια Αττικής (ΕΔΩ) προκύπτει πως σαν συνέπεια των lockdown ο κυκλοφοριακός φόρτος στην Περιφέρεια Αττικής το σύνολο του 2020 μειώθηκε κατά 15,4 σε σχέση με το 2019.

Στην μικρή τελικά μείωση της κυκλοφορίας στην Αττική συνέβαλε σημαντικά κατά τη γνώμη μας η κατάργηση του δακτυλίου και η επίσημη προτροπή για χρήση του ΙΧ από την κυβέρνηση (παράλληλα με την τραγική κατάσταση των ΜΜΜ) και η εχθρική αντιμετώπιση της ποδηλασίας και της πεζοπορίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στη διάρκεια του πρώτου lockdown η κυκλοφορία στην Αττική ήταν 49,5% μειωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 ενώ κατά τη διάρκεια του 2ου lockdown η κυκλοφορία σε σύγκριση με το 2019 μειώθηκε μόλις κατά 15,4%.

Αν και δεν έχουν γίνει γνωστές ανάλογες μελέτες για τις υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας, είναι προφανές ότι πανελλαδικά υπήρξε μείωση της κυκλοφορίας των μηχανοκινήτων πιθανότατα μεγαλύτερη από το 15,4% στις εκτός Αττικής περιοχές μια και καμιά άλλη Περιφέρεια δεν διέθετε δακτύλιο για να τον καταργήσει και να αυξήσει έτσι την κυκλοφορία τους υπόλοιπους μήνες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Είναι προφανές ότι η μείωση της κυκλοφορίας επέδρασε θετικά και στο περιορισμό του αριθμού των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους. Ενδεικτικά στην Κρήτη σύμφωνα με τα στοιχεία του Γ. Λιονάκη προέδρου του ΕΣΥΠΡΟΤΑ το 2020 ο αριθμός των νεκρών από τροχαίες συγκρούσεις (30) υποδιπλασιάστηκε σε σχέση με το 2019  που είχαμε 60 νεκρούς. (ΕΔΩ)

Η μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις  πανελλαδικά ωστόσο, καθόλου αισιόδοξους δεν μπορεί να μας κάνει πως αυτό θα αποτελέσει μια μόνιμη τάση (εκτός κι αν ο COVID – ή κάποιος ομόλογος- εξακολουθήσει να παραμένει σαν διαρκής απειλή). Τη χρονιά που πέρασε εκ μέρους της πολιτείας δεν λήφθηκε ούτε ένα (1) μέτρο θετικό για την οδική ασφάλεια.

Πέραν αυτού σε αντίθεση με όσα πρότειναν και έπραξαν πάρα πολλές κυβερνήσεις και πρότεινε κι ο ΠΟΥ η πεζοπορία και η ποδηλασία όχι μόνο δεν ενθαρρύνθηκαν με την διασφάλιση ασφαλέστερων υποδομών αλλά αντιμετωπίστηκαν από αδιάφορα έως εχθρικά σε εθνικό επίπεδο και τραγελαφικά στο Δήμο της Αθήνας με το εγχείρημα του «Μεγάλου Περιπάτου» μιας ασυνάρτητης πολυέξοδης πρωτοβουλίας εκτός τόπου και χρόνου. Ένα εγχείρημα εξαρχής υποσκαμμένο από την άρση του δακτυλίου και την έλλειψη τραμ, που πέραν των λαθών στο σχεδιασμό προδιέγραψαν την αποτυχία του.

Ταυτόχρονα η πολυπόθητη «ανάπτυξη των ΜΜΜ» δεν ήρθε, κυρίως γιατί η κυβέρνηση πεισμένη για την προσωρινότητα της πανδημίας δεν ήθελε να ενδώσει σε λύσεις διαμετρικά αντίθετες προς τις ιδεολογικές/προγραμματικές τις δεσμεύσεις. Η Δημόσια Συγκοινωνία έτσι αποτέλεσε μια από τις βασικές στέγες μετάδοσης του ιού. Αν και κανείς δεν μπορεί να μιλήσει γι αυτά τα ζητήματα με αριθμούς ποιος άραγε περίπου να είναι ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους γιατί μολύνθηκαν ταξιδεύοντας με λεωφορεία η με το Μετρό; Όσοι αρέσκονται στην αριθμητική του θανάτου μπορούν να μας λύσουν την απορία για τα αν όσοι σώθηκαν στους  δρόμους από τον παραλογισμό μιας τροχαίας σύγκρουσης είναι λιγότεροι απ αυτούς που έχασαν την ζωή τους από τον «ορθολογισμό» της αναγκαστικής ανασφαλούς μετακίνησης με τα ΜΜΜ.

Είναι συχνό το φαινόμενο στη χώρα μας, και όχι μόνο, οι αριθμοί να ευημερούν και οι άνθρωποι να δυστυχούν. Προφανώς και είναι σημαντικό που μειώθηκαν οι νεκροί απο τα τροχαία το 2020, αλλά περιμένοντας τις τελικές ανακοινώσεις πρέπει να υπογραμμίσουμε πως δυστυχώς η όποια μείωση είναι εντελώς συγκυριακή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως τους μήνες που στη χώρα δεν υπήρχε lockdown οι στατιστικές καταγράφουν αύξηση του αριθμού των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενδεικτικά: 66 νεκροί  τον Οκτώβρη του 2020 έναντι 63 νεκρών τον Οκτώβρη του 2019 (ΕΔΩ)  και 71 νεκροί το Σεπτέμβρη του 2020 έναντι 70 νεκρών το Σεπτέμβρη του 2019. (ΕΔΩ). Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία του 2020 είναι προσωρινά (ενώ του 2019 τελικά), άρα ο αριθμός των νεκρών μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερος αν κάποιοι από τους σοβαρά τραυματίες καταλήξουν.

Σε προηγούμενες αναρτήσεις μέσα στο 2020 είχαμε επισημάνει τον εξαιρετικά μεγάλο αριθμό εγκαταλείψεων θυμάτων τροχαίων συγκρούσεων (ΕΔΩ) καθώς και τον εξαιρετικά μεγάλο ανηλίκων θυμάτων τροχαίων (ΕΔΩ) και (ΕΔΩ). Οι δύο αυτές παράμετροι είναι ενδεικτικές της αλλαγής νοοτροπίας, αλλά …προς το χειρότερο.

Κανένας θάνατος στο δρόμο δεν είναι αποδεκτός. Αν και όπως φαίνεται και το 2021 το πρόβλημα COVID θα εξακολουθήσει να παραμένει κυρίαρχο, η ανάγκη υιοθέτησης μιας μακροπρόθεσμης αποτελεσματικής πολιτικής για την οδική ασφάλεια παραμένει επείγουσα και επιτακτική.

Η ευημερία των αριθμών δεν πρέπει να μας αποπροσανατολίσει. Για να χρησιμοποιήσουμε την τρέχουσα δημοφιλή ορολογία, μετά τη υποχώρηση του COVID 19, το επόμενο κύμα της Πανδημίας των τροχαίων συγκρούσεων και οι συνέπειες του θα είναι πολύ πιο δυνατό απ αυτά που γνωρίσαμε μέχρι σήμερα. Ως πότε θα παριστάνουμε πως δεν το περιμέναμε;

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: